Baleno 1.8L met iets snellere nokkenassen
#1
Leek me handig om het onder projecten te zetten zodat men de info op een logice plek kan vinden.

Vandaag met twee Baleno’s op de dyno geweest in Goes. Beide motoren waren voorzien van iets snellere nokkenassen waarbij het beste resultaat 150Hp @ 6909 toeren 175Nm @ 5448 toeren.

Ik denk dat je met deze motor een stuk beter af bent met een turbo er op, A omdat het een slecht werkje is om er andere nokkenassen in te leggen en B je niet veel kan maken van de nokkenassen zonder dat het een dure zaak word.

[Image: small%20baleno%201.8%20dyno%20curev.jpg][/b]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#2
Bekende Baleno's van het forum?

150pk is toch wel een redelijk resultaat? wat was er nog meer veranderd aan de auto's?
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#3
Wel mooi resultaat idd!39
Reply

#4
Allen nokkenassen, uitlaatspruitstuk en een Adaptronic ECU systeem.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#5
Wat hebben ze standaard?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#6
121pk en 152Nm
Reply

#7
Sow! 29 pk en 23 nm meer met andere nokkenassen een ander spruitstuk en een Adaptronic is een erg goed resultaat!
Is er ook nog mee te rijden of is de auto erg zenuwachtig en ruw geworden?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
Ik ben dan erg benieuwd wat het doet na het verwijderen van de middendemper en het vervangen van de luchtinlaat door iets beters met CAI.
Phillo & Beun haalde namelijk met een Green Twister met CAI en een freeflow catback system zo'n 145pk.
Geen Suzuki meer.
Reply

#9
Let wel, dat van Beun en Phillo waren happy pk's. Ik had met die opzet en adaptronic 118,3 pk aan de wielen, gemeten op dezelfde bank als deze duitsers. De adaptronic had daarbij in mijn geval weinig invloed op de de max pk/koppel maar gaf onderin wel een berg meer.

Mijn dyno sheet (lichte lijn = standaard ecu, donkere lijn = adaptronic):
[Image: dyno_cipher.jpg]
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

#10
Die adaptronic geeft onderin wel een veel strakkere curve 43
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Voor een 1.8 vind ik 150Pk niet veel, is wel bijna 30Pk meer als de standaard maar dan nog.
De nokkenassen ware helemaal niet wild te noemen en het rijd dus gewoon als een normale straatauto, iets meer lift en duration maar wel weer ideaal om een turbo op te zetten en ik geloof dat dit dan ook de volgens stap gaat worden voor ze.
Reply

#12
En zijn er al updates op dit project?
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#13
We wachte afTongue
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#14
(10-11-2009, 11:55)rvengineering Wrote: Allen nokkenassen, uitlaatspruitstuk en een Adaptronic ECU systeem.

Waar moet ik aan denken qua kosten incl. inbouw?Zijn er ook nadelen door de verandering?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.