Posts: 639
Threads: 10
Joined: Apr 2005
09-11-2009, 20:08
(This post was last modified: 10-11-2009, 11:54 by rvengineering.)
Leek me handig om het onder projecten te zetten zodat men de info op een logice plek kan vinden.
Vandaag met twee Baleno’s op de dyno geweest in Goes. Beide motoren waren voorzien van iets snellere nokkenassen waarbij het beste resultaat 150Hp @ 6909 toeren 175Nm @ 5448 toeren.
Ik denk dat je met deze motor een stuk beter af bent met een turbo er op, A omdat het een slecht werkje is om er andere nokkenassen in te leggen en B je niet veel kan maken van de nokkenassen zonder dat het een dure zaak word.
[/b]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Posts: 395
Threads: 20
Joined: Sep 2005
Auto: Suzuki Ignis
Bekende Baleno's van het forum?
150pk is toch wel een redelijk resultaat? wat was er nog meer veranderd aan de auto's?
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Posts: 4.284
Threads: 63
Joined: Dec 2004
Auto: Mazda Premacy 1.8 Active
Wel mooi resultaat idd!
Posts: 639
Threads: 10
Joined: Apr 2005
10-11-2009, 11:55
(This post was last modified: 10-11-2009, 11:55 by rvengineering.)
Allen nokkenassen, uitlaatspruitstuk en een Adaptronic ECU systeem.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
Wat hebben ze standaard?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 4.284
Threads: 63
Joined: Dec 2004
Auto: Mazda Premacy 1.8 Active
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Sow! 29 pk en 23 nm meer met andere nokkenassen een ander spruitstuk en een Adaptronic is een erg goed resultaat!
Is er ook nog mee te rijden of is de auto erg zenuwachtig en ruw geworden?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 1.882
Threads: 23
Joined: Dec 2004
Auto: '04 Getz & '05 X-Trail
Ik ben dan erg benieuwd wat het doet na het verwijderen van de middendemper en het vervangen van de luchtinlaat door iets beters met CAI.
Phillo & Beun haalde namelijk met een Green Twister met CAI en een freeflow catback system zo'n 145pk.
Geen Suzuki meer.
Posts: 531
Threads: 43
Joined: Dec 2004
Auto: Lexus IS250
15-11-2009, 22:48
(This post was last modified: 15-11-2009, 23:01 by Cipher.)
Let wel, dat van Beun en Phillo waren happy pk's. Ik had met die opzet en adaptronic 118,3 pk aan de wielen, gemeten op dezelfde bank als deze duitsers. De adaptronic had daarbij in mijn geval weinig invloed op de de max pk/koppel maar gaf onderin wel een berg meer.
Mijn dyno sheet (lichte lijn = standaard ecu, donkere lijn = adaptronic):
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Die adaptronic geeft onderin wel een veel strakkere curve
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
rv engineering
Unregistered
Voor een 1.8 vind ik 150Pk niet veel, is wel bijna 30Pk meer als de standaard maar dan nog.
De nokkenassen ware helemaal niet wild te noemen en het rijd dus gewoon als een normale straatauto, iets meer lift en duration maar wel weer ideaal om een turbo op te zetten en ik geloof dat dit dan ook de volgens stap gaat worden voor ze.
Posts: 479
Threads: 21
Joined: Feb 2007
Auto: Baleno 1.8 Gsx
En zijn er al updates op dit project?
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!
''Winnaar: Quote van de maand November"
Posts: 639
Threads: 10
Joined: Apr 2005
We wachte af
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
(10-11-2009, 11:55)rvengineering Wrote: Allen nokkenassen, uitlaatspruitstuk en een Adaptronic ECU systeem.
Waar moet ik aan denken qua kosten incl. inbouw?Zijn er ook nadelen door de verandering?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.