Heftig..
#21
(23-10-2009, 18:25)Cipher Wrote:
(22-10-2009, 17:14)gifgroenswift Wrote: kan je beter mensen aanpakken die niet eens de snelheid rijden die ze hooren te rijden , ze rijden te zacht , en dan vaak nog op wegen waar je niet mag inhaalen daar kan ik mij zo aan irriteren .
Met dat verschil dat we in Nederland geen minimum snelheid kennen. Dus als iemand 60 rijdt op een max 80 km/u weg, doet die persoon niks fout, dus heb je je mond te houden en er achter aan te sluiten.
UHm dat is NIET juist.
Je heb wel degelijk minimum snelheden.
Er word alleen sporadisch op bekeurt.
Of beter gezegt... het valt niet op dat er uberhaubt op bekeurt word.

En tja zoals een oud oom van me vroeger altijd zei...: Je meot zo denken op de weg... het barst van de gekke op de weg en jij bent de ENIGE op de weg die wijs genoeg is om te kunnen rijden.
Oftewel.... hou er altijd rekening mee dat een ander altijd een stommiteit ken uithalen die jij niet verwacht.

Defencief rijden is dus het beste.

En tja... iedereen begaat wel eens een overtreding.
Het gaat er ook nei tom of het veilig is om zo hard te rijden.. het gaat erom of het veilig genoeg is zodra er iets misgaat.

want tja vervoermiddelen blijven machines en machines kunnen soms spontaan een gebrek tonen(klapband, remcylinder die de geest geeft, distributie riem die klapt, kortsluiting etc.)
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#22
Goed ik ben natuurlijk ook geen heilige op de weg maar ik zeg zelf als ik te hard rijd doe ik dat zo verantwoord mogelijk.
Dat houd in als de snelweg leeg is tuf ik wel door met 140.
Is het wat drukker dan pas ik mijn snelheid aan, aan de rest van de weggebruikers.

Wat ghino zegt is indd waar. JIJ moet rekening houden met de andere bestuurders. Ga er altijd vanuit dat ze de raarste capriolen uit kunnen halen. Zolang je zelf het overzicht houd en voorbereid bent op eventuele rare acties van medeweggebruikers (vooral het plotselinge naar links gooien van de auto) ben je goed op weg.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#23
We rijden niet defensief of offensief, wij als bestuurder moeten anticiperen op elkaar, afstand houden, ruimte geven, ritsen. Geef elkaar een kans, maar juist dat is erg lastig en soms onmogelijk.

Soms kom je er tegen, die zou je zo van de weg willen knallen, ........

Had er laatst een voor me, een caddy, met aanhanger voel met zand enzo.de wieltjes leunen al naar buiten.Ik zit in de file, en bel de klpd.Maak er melding van en doe uitgebreid mn verhaal, naam van dat bedrijf tel nummer etc. De dame die het gesprek aannam maakte excuus het was al erg druk bij de klpd maar ze zou kijken of er een wagen in de buurt was.

De file begint vaart te maken, 50, 70 , 80 .... ik blijf uit veiligheid voor anderen achter het aanhangwagentje, die begint al te zwieperen en stuiteren zodra we 80 rijden, op t zelfde moment schrikt de bestuurder en wil nog bij sturen maar klapt vol in de vangrail en klapt er overheen .....Ik kon niet stoppen, heb wel de klpd gebeld ,naar die dame gevraagd en vertelt t niet meer hoeft, maar ofze wel een ziekenwagen hadden.......


Dit zie ik meerdere malen per dag, stomiteiten, agresief gedrag, haast ....

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#24
(23-10-2009, 18:25)Cipher Wrote:
(22-10-2009, 17:14)gifgroenswift Wrote: kan je beter mensen aanpakken die niet eens de snelheid rijden die ze hooren te rijden , ze rijden te zacht , en dan vaak nog op wegen waar je niet mag inhaalen daar kan ik mij zo aan irriteren .
Met dat verschil dat we in Nederland geen minimum snelheid kennen. Dus als iemand 60 rijdt op een max 80 km/u weg, doet die persoon niks fout, dus heb je je mond te houden en er achter aan te sluiten.

mja heb ik gezegd dat het een 80 weg was en dat die mensen 60 rijden? nee dus .
en je kan wel lullen dat ze gewoon 60 mogen het zou ook best wel . maar daarom kan ik mij er wel vet aan irriteren dat die mensen zo zacht rijden , als je daar niet eens mag inhaalen moet ik dus de hele weg achter zoon pippo aan blijven rijden die een beetje van de natuur zit te genieten en weet ik het alemaal .

die mensen willen 60 rijden of zelf nog sloomer waar iedereen 80 rijd daar word je toch schijt ziek van .
ik heb altijd geleerd door te rijden toen ik me rijbewijs haalde

ik zeg ook als je weet hoe en waar je hard rijd .
vind ik niks mis met hard rijden .

want als ik vaak in de ochtend naar amsterdam toe moet zie je ook zat mensen die dik 140 de a7 uit gaan richting amsterdam, en dan bijna bij iemand anders in de auto crashen omdat er file staat.
die er dus elke morgen staat stupid

zo zijn er zat momenten als je daar te hard rijd ben je gewoon stom bezig .
er zijn zat andere dingen veel irritanter zoals te zacht rijden enzoTongue

ik vind het filmpje gewoon veel te overerggg net of er op elke hoek van de straat iemand dood gereden word .

en jullie lijken hier allemaal wel als makke lammetjes te reageren dat jullie alles zo goed weten .

maar of je dat dan wel doet .
Reply

#25
(23-10-2009, 22:01)Chicken Little Wrote: Dit zie ik meerdere malen per dag, stomiteiten, agresief gedrag, haast ....
Hoe meer je op de weg zit hoe meer idioten je op een dag ziet Tongue
Reply

#26
gewoon plankgas Tongue
Reply

#27
officieel mogen tractoren en scootmobielen en scooters op 80-wegen komen
LB.

gewoon idd ervanuitgaan dat jij de enige goede chauffeur bent.
heb nu serieus last van mensen die rare capriolen uithalen om naar mijn auto te loeren, ook levensgevaarlijkdevil
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#28
Ja, gifgroen... ik rijd met mijn verstand en niet met mijn rechtervoet... Ik ben dus kennelijk zo'n mak lammetje. Prima hoor, maar ik kom 's avonds graag thuis bij mijn vrouw en kind. Hoe meer jij je irriteert aan anderen, hoe meer gedrag jij gaat vertonen waar anderen zich weer aan gaan irriteren.
Gewoon op het gemakje, dan rij je maar even 60, geniet lekker mee van het landschap en zodra je kunt rij je weer lekker 80. Wat is het probleem nu eigenlijk?!


Maar rij anders eens een dagje mee met de regionale ambulance voorziening in jouw regio... Ben benieuwd of je het dan nog zo goed weet allemaal... Zzzz
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#29
(24-10-2009, 17:32)The Force Wrote: Ja, gifgroen... ik rijd met mijn verstand en niet met mijn rechtervoet... Ik ben dus kennelijk zo'n mak lammetje. Prima hoor, maar ik kom 's avonds graag thuis bij mijn vrouw en kind. Hoe meer jij je irriteert aan anderen, hoe meer gedrag jij gaat vertonen waar anderen zich weer aan gaan irriteren.
Gewoon op het gemakje, dan rij je maar even 60, geniet lekker mee van het landschap en zodra je kunt rij je weer lekker 80. Wat is het probleem nu eigenlijk?!


Maar rij anders eens een dagje mee met de regionale ambulance voorziening in jouw regio... Ben benieuwd of je het dan nog zo goed weet allemaal... Zzzz

dank u 39
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#30
ik stoor me ook wel eens aan die figuren die te langzaam rijden, maar ik weet (iig hier in de buurt) donders goed waar ik wel en (nog belangrijker) niet kan inhalen. Ben ik ergens onbekend, dan gewoon bij twijfel niets doen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#31
stap allemaal is een dagje in een vracht wagen als bijrijder of bij de ambulanciers.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.