Botsauto voor Automaxx summer edition FOTO'S (nieuwe update verse plaatjes :))
#1
Zoals een paar mensen al wisten ben ik samen met mijn maatje bezig om een oude botsauto om te toveren tot een lekker lam maar toch cool evenementen cruisertje want lopen over dat grote terein is met je lamme kop ook nie wat 34

We zijn opzich al wel een aardig eindje opweg maar helaas is mijn customonderdelen maatje nogal gigantisch druk op zijn werk en missen we nog een paar belangrijke onderdelen om het karretje op de weg te kunnen krijgen.

We hebben de elektromotor die erin zat eruit gesloopt en er de achterwielen van de botsauto naast elkaar in geplaatst (de as waarmee het bevestigd wordt moet helaas dus nog gemaakt worden maar voor de rest is dat gedeelte helemaal klaar)

We hebben een minnarelli scooterblokje op een frame bevestigd wat in het midden van de botsauto ligt i.p.v. een achterwiel moet er een tandwiel op komen met een ketting die de achteras gaat aandrijven eerst leek dit vrij simpel omdat er quad's rondrijden met deze blokjes en er een tandwiel te koop was wat er precies voor gemaakt was met een bus eraan gelaast die op de spiebanen van de as paste maar toen we het tandwiel hadden gehaald bleek al dat de quad's een dikkere achteras gebruiken en om die ook te kopen werd ons te duur, we moeten hier dus nog effe een goeie oplossing voor maken.

De achteras is er 1 van een kart en ook de wielen van een kart gebruken we samen met een schijfrem de achteras is gemonteerd en we moeten nu nog een geschikt achtertandwiel hebben en de remklauw monteren.

Als dit klaar is is het moeilijkste gedeelte achter de rug en kunnen we de nog resterende tijd besteden aan het uiterlijk van de botsauto

Deze week zal ik ook eens een keer me camera niet vergeten en wat foto's van het geheel hier plaatsen, als er na een week nog niks staat bump het dan topic dan effe omhoog zodat ik nogmaals een herrinering krijg stupid

[Image: voorkant2.jpg]
[Image: binnenkant1.jpg]
[Image: binnenkant2.jpg]
[Image: achteras.jpg]

update 1

[Image: spuitklaar.jpg]
[Image: botsauto1.jpg]
[Image: overbrengingbotsauto2.jpg]
[Image: overbrengingbotsauto.jpg]
[Image: achterlichtbotsauto.jpg]

update 2

[Image: spuit1.jpg]
[Image: achterlichten.jpg]
[Image: achterlicht2.jpg]
[Image: voorkant.jpg]
[Image: voorwiel.jpg]
Reply

#2
daar is het projekkie weer.
Volgende stap, meedoen aan het sprinten ermee, nossetje erop, turbootjuh en klaardevil
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#3
ik heb zo'n idee dat hard rijden niet echt relaxt en veilig is met dat ding maar als ie redelijk stabiel is doen we voor de gein wel een keer een sprintje op de 1/8 mijl 39
Reply

#4
uiterlijk:
de supra van tfatf? Die zijstickers krijg je op de meeste beurzen in het klein voor ongeveer 20 euro (wel maar 1 kleur helaas).
Misschien met wat handigheid zo'n alu spoiler (zelfbouw) erop zetten.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#5
waarschijnlijk wordt ie alleen gespoten en worden de koplampen en achterlichten in orde gemaakt als er dan nog tijd over is wil ik er misschien wel een alarm wat ik verkoop proberen op te installeren kan ie mooi dienen als demomodel 39 en wellicht bouw ik er nog een rookmechanisme met antivries op voor de gein Wink we zien wel
Reply

#6
Kickuh en lachuh en kom maar op met die foto's!!
Reply

#7
sprintje !!!! weet je hoe hardt zon minarelli kan lopen TongueTongueTongue met onbegrensde standaard uitlaat re ik van 0 in 1 kee rnaar de 80 km/h! en dat in een botsauto?? TongueTongue
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#8
Biggrin uit ervaring weet ik dat zo´n minarelli blok niet zomoielijk op tevoeren is
tip voor veel koppel: gietijzeren 70cc en standaard uitlaat Tongue
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#9
ja een minarelli scootertje 130 laten halen is nie zo heel gek moeilijk maar in eerste instantie hoeft ie niet hard te lopen want we willen er voornamelijk gewoon relaxt een beetje mee rond tuffen en dan maar hopen dat ie het 3 dagen volhoud Wink opvoeren kan dan altijd wel voor het jaar daarop devil
Reply

#10
he heren is zoeen minarelli blok het blok wat bijv onder een neos zit?
zoja dan heb ik voor heel weinig nog een leo handmade zx liggen.
Reply

#11
we hebben er al 3 uitlaten bij en moeten toch zelf wat in elkaar bakken we gebruiken alleen 1 of 2 einddempertjes Wink
Reply

#12
van die 3 uitlaten misschien dubbel systeempje lassen?
Gasflesje erin en vlammen schieten
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#13
Quote:Originally posted by beun
he heren is zoeen minarelli blok het blok wat bijv onder een neos zit?
zoja dan heb ik voor heel weinig nog een leo handmade zx liggen.
idd
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#14
hihi dat wordt kicke...

is btw een minarelli verticaal blok.... namelijk van mij overgenomen...
Reply

#15
Quote:Originally posted by sebaszz
hihi dat wordt kicke...

is btw een minarelli verticaal blok.... namelijk van mij overgenomen...
oooh jah nee dan gaat die ZX niet passen..........nou ..passen wel ... maa rniet op de mannier waarvoor ie bedoelt isTongue

vertikale minarelli´s zijn ook super blokken! uit een BW´s of andere Yamaha? want die hebben namelijk een kleiner tandwiel achterin zittenTongue39 (de aprilia niet)



gaat een gaaf ding worden39 39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#16
uit me hoofd yamaha...
Reply

#17
echt super wat je doet
Ook neon eronder en een radiootje 39

Ben benieuwd hoor
Het maakt me niet uit dat je auto sneller is dan de mijne.....
Ik Hardcore GAat toch harder !! Wink (nog wel)
Reply

#18
is leuk man zo'n ding stiekem gejat op kermis??34
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#19
haha nee man op de duitse ebay gekocht voor 110 euro die gast had er een stuk of 10 gekocht voor de carnaval maar had er eigenlijk maar 2 nodig Smile denk trouwens dat misschien alleen de superelectromotor dat geld nog wel weer opleverd 42
Reply

#20
neem een yamaha aerox blok met daar op
70 mhr replica cilinder met yasuni c16 uitlaat neem een mhr multivar en deltaclutch voor de trekkracht en neem een 19mm carburateur daarmee kom je al een heel eind 110+
Suzuki Swift MK5
www.suzukiperformance.nl

ik heb een hekel aan mensen die hun zin niet af
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.