Vraagje over de APK (wat gebeurt er bij afkeuring?)
#1
Ik zit nog te twijfelen wat ik met mijn oude auto doe.....

Ik heb 2 opties:

1. Inruil dealer
2. Particuliere verkoop

Nu wil ik wel die auto apk gekeurd verkopen, maar heb geen zin in een afkeur en daardoor nog kosten moet gaan maken aan die auto.

Mijn vraag dus wat er gebeurt als ie afgekeurd wordt? Wordt dit geregistreerd ofzo? Anders bij afkeur, gaat ie direct naar de dealer! Anders goedkeuring en verkoop aan een particulier! Smile
[Image: autootje.jpg]
Reply

#2
er zijn bedrijven die bij een afkeur ook afgekeurt afmelden bij de rdw maar ik denk dat
de meeste bedrijven dat niet doen ,maar je zal wel voor de keuring moeten betalen.
Reply

#3
betaling is het probleem niet......betaal die vent wel zwart als ie em maar niet afkeurt!

want weet nie wat voor gevolgen dit heeft bij de inruil bij de dealer dan!
[Image: autootje.jpg]
Reply

#4
als je hem zwart betaalt meldt die je ook niet af Wink
Reply

#5
idd wat beun zegt.

Meeste bedrijven melden niet de auto APK Afkeur.

TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#6
Quote:Originally posted by Blaasbeest
idd wat beun zegt.

Meeste bedrijven melden niet de auto APK Afkeur.
ik vraag het nog wel effe aan die vent van het apk-keuringsstation......en anders gewoon maar naar de dealer!

of ik nu 1000 van de dealer krijg, of ietjes (lees paar honderd) meer van een particulier krijg.....dat maakt dan ook nie zo gek veel meer uit!
[Image: autootje.jpg]
Reply

#7
Raampje... Tuurlijk wel van die paar lappen kan je weer iets gaafs kopen !!!
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#8
Quote:Originally posted by Blaasbeest
Raampje... Tuurlijk wel van die paar lappen kan je weer iets gaafs kopen !!!
Das ook weer waar!

maar 1000 euro van de dealer is zeker, particuliere verkoop moet ik nog maar zien of het gaat lukken boven de 1000 euro! Biggrin

maar goed......nie geschoten, is altijd net naast! 34
[Image: autootje.jpg]
Reply

#9
In principe ben je als apk-keurmeester verplicht ook de afgekeurde auto af te melden, ik doe het vrij regelmatig (behalve als die persoon vertrouwd is). Als de wagen is afgekeurd behoef je geen afmeldkosten te betalen alleen het arbeidsloon van dat bedrijf. Is de wagen wel goedgekeurd en afgemeld dan moet je beiden betalen evenals de eventuele 4-gastest.

Als de auto is afgemeld als zijnde afkeur kan daar ook een steekproef op vallen, er wordt dan gekeken of de punten die afgekeurd zijn wel eerlijk beoordeeld zijn omdat je op deze manier de klant erg veel geld kan aftroggelen.

Als de auto is afgekeurd maar niet is afgemeld en je verkoopt hem aan een bedrijf dan komen ze daar (meestal) toch wel achter als blijkt dat de keuring niet in orde is.

Mijn advies is dan ook: laat hem gewoon ergens keuren, mocht hij afgekeurd worden dan laat je dat (of je doet hetzelf) repareren als dat nog de moeite is. Aan degene waaraan je hem verkoopt zal dat zeker op prijs stellen en je waarschijnlijk een hogere prijs geven ervoor.
Misschien mankeerd hij wel niets want dat kan ook natuurlijk!!
Reply

#10
99 procent van de gevallen als de auto gekeurd is word hij in dezelfde garage gerepareerd zodat deze met de zodanige reparatie en advies codes afgemeld kan worden als goedkeur, wil de klant dat net dan kan de keurmeester de auto afmelden als afkeur dan heeft de eigenaar 2 weken om de auto te repareren en opnieuw bij de zelfde keuringsinstantie aan te bieden voor een herkeuring en dan zal de auto goedgekeurd moeten worden, ervaring leert dat de meeste garages niet op deze manier werken en zelf de auto repareren.
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#11
Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat de auto afkeur gemeld werdt. Maar dan kom ik ook al jaren met beide autos bij het zelfde bedrijf. Goedkoop en goede service. De mijne heb ik voor laten keuren. Moet nog wat dingentjes aan gebeuren zoals de mislampen repareren en koplampen goed stellen. Ook daar niet hoeven te betalen maar daar laat mijn pa veel autos keuren dus betrouwbaar.
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#12
Nu nog reageren op een topic van bijna 9 jaar oud... Toe maar...
Reply

#13
Oops...43
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#14
hahahaha mischien hebben ze daar nu niets meer aan..
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.