Boete!
#1
Hallo,
ik heb recent een boete gehad, wat precies weet ik niet, want ik zag de agent een boete uitschrijven bij mijn auto. Ik ben gewoon ingestapt en weggereden. Het was voor de coffeeshop Rag-A-Mufin en daar staan altijd auto's voor de deur met mensen die ff kort naar binnen gaan... Nog nooit een boete gehad daarvoor en sta er nu gemiddeld al dik 3 jaar lang 3 x per week kort geparkeerd (HECK heb zelfs een keer geparkeerd daar, toen meneer agent langszij gereden kwam om mij een boete te geven voor niet voorrang verlenen V.O.P... Die zei er overigens niks van)

Het zal wel zijn voor parkeerverbod (blauw bord, met rode rand en één rode streep)

Nu begrijp ik dat je bij dit bord, WÉL kort mag stilstaan om iemand uit te laten stappen OF om direct te gaan laden/lossen.

Hoe kan meneer agent direct een boete uit gaan schrijven, zonder dat hij weet of ik gelaad of gelost heb?

Ik ga zeker in bezwaar, en ben er vrij zeker van dat ik niet hoef te betalen (et waren immers ook 2 van die jonge verkeersagentjes, van die groentjes)

Ik zet gewoon in mijn bezwaar dat ik er een doos lange vloei afgeleverd heb.

#2
heel simpel.
Was je auto dicht? Zo ja, ben je niet aan het laden of lossen.
Probleem is nu dat jij degene bent die moet aantonen dat je niet geparkeerd stond (zoals de agent geconstateerd heeft) maar dat je zogenaamd aan het laden of lossen was. En het lijkt me niet echt slim om te zeggen dat je aan het laden of lossen was als je de shop uit kwam, want dan gaat het om professionele teelt/verkoop/inkoop34.
Dat ze nu ineens wel controleren is puur de regeltjes toepassen om zo het coffeeshopbezoek te ontmoedigen.

Maar om heel eerlijk te zijn, vind ik dat je niet moet zeuren. Je weet dat het bord er staat, je weet wat het betekend en je hebt zelf het risico genomen om er toch te gaan staan. Wees dan ook een vent en accepteer de boete.
Just my 2 cents.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South

#3
(14-08-2009, 10:30)jelle2503 Wrote: Hallo,
ik heb recent een boete gehad, wat precies weet ik niet, want ik zag de agent een boete uitschrijven bij mijn auto. Ik ben gewoon ingestapt en weggereden. Het was voor de coffeeshop Rag-A-Mufin en daar staan altijd auto's voor de deur met mensen die ff kort naar binnen gaan... Nog nooit een boete gehad daarvoor en sta er nu gemiddeld al dik 3 jaar lang 3 x per week kort geparkeerd (HECK heb zelfs een keer geparkeerd daar, toen meneer agent langszij gereden kwam om mij een boete te geven voor niet voorrang verlenen V.O.P... Die zei er overigens niks van)

Het zal wel zijn voor parkeerverbod (blauw bord, met rode rand en één rode streep)

Nu begrijp ik dat je bij dit bord, WÉL kort mag stilstaan om iemand uit te laten stappen OF om direct te gaan laden/lossen.

Hoe kan meneer agent direct een boete uit gaan schrijven, zonder dat hij weet of ik gelaad of gelost heb?

Ik ga zeker in bezwaar, en ben er vrij zeker van dat ik niet hoef te betalen (et waren immers ook 2 van die jonge verkeersagentjes, van die groentjes)

Ik zet gewoon in mijn bezwaar dat ik er een doos lange vloei afgeleverd heb.


dit soort "gezeik" is normaal voor coffeeshops!
zeker als men voor de deur wilt parkeren om even 'snel' naar binnen te gaan.
ik kan het weten. heb zelf in een coffeeshop gewerkt! (NLX te etten)
was voortdurend bezig met auto's weg sturen omdat ze de boel blokkeerden voor de omwonenden. (veel gehoord excuus: "maar ik ben zo terug...")
dit veroorzaakt veel overlast. en is dus weer nadelig voor de eigenaar van de shop. en dus ook weer voor de klanten als hij daarom kan moeten sluiten. maar dat vergeten veel mensen.
het zijn de rotte appels die het voor de rest verpesten.

laden en lossen is een ander verhaal. met dat smoesje kom je echt niet weg hahaha je bent immers geen vrachtwagen met grote onhandelbare lading! zakje wiet past gewoon in je broekzak.
tenzij je bevoorader bent en met kilo's aan komt zetten.
maar zdan zou ik je auto zeker netjes parkeren om niet te veel op te vallen! LOL

dat agentjes er op geilen om bonnen uit te schijven is een ander verhaal.
maar bedenk wel: dat ze daar waarschijnlijk met een reden staan!
coffeshop personeel zijn namelijk geen agenten.
en als je zo op 1 dag zo'n 100 klanten steeds moet wegsturen omdat ze jouw vergunning in gevaar brengen. zetten ook hun liever een paar agentjes neer!

dus hopelijk heb je de boodschap begrepen en doe je je eigen shoppie en je portemonee een plezier, en zet je je wagentje ook netjes neer!
want dit is nou echt slachtoffer gedrag.
de schuld ergens anders proberen te leggen. ipv je eigen fouten in te zien!

sorry dat ik het zo moet zeggen.
steek de draak met haat. en dood de tijd met liefde!
(D.C. Lama)

[Image: despermadoos-1.jpg]

lekker biertje? lees nog eens goed!

#4
(14-08-2009, 10:30)jelle2503 Wrote: Ik zet gewoon in mijn bezwaar dat ik er een doos lange vloei afgeleverd heb.

en heb je daar ook een bonnetje voor om dat te bewijzen? Jij maakt de stelling, jij moet het aantonen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South

#5
Quote:Het zal wel zijn voor parkeerverbod (blauw bord, met rode rand en één rode streep)

dit kotm op mij over of je het niet zeker weet!!!
ik neem aan dat op je boete staat waarom je een boete hebt gekregen42
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

#6
(14-08-2009, 11:00)jolandaswift Wrote:
Quote:Het zal wel zijn voor parkeerverbod (blauw bord, met rode rand en één rode streep)

dit kotm op mij over of je het niet zeker weet!!!
ik neem aan dat op je boete staat waarom je een boete hebt gekregen42

Hij zegt in zijn verhaal dat hij niet op de boete heeft gewacht en gewoon is weggereden, dus hij kan niet weten wat er op het proces verbaal staat. Hij zal binnenkort wel een beschikking op de mat krijgen waar het wel op staat.
Suzuki Swift 1995 1.3 GR Overleden - Te koop in onderdelen
Suzuki Swift 1993 1.3 GTI - Wie is Wie

#7
Quote:veel gehoord excuus: "maar ik ben zo terug...")
Hehehe heb in een dierenwinkel gewerkt en verzekeren dat er een heleboel mensen komen van *ff snel want ik sta fout geparkeert...*
Meestal is dat ff niet 2 minuten37

Quote:laden en lossen is een ander verhaal. met dat smoesje kom je echt niet weg hahaha je bent immers geen vrachtwagen met grote onhandelbare lading! zakje wiet past gewoon in je broekzak.
tenzij je bevoorader bent en met kilo's aan komt zetten.
maar zdan zou ik je auto zeker netjes parkeren om niet te veel op te vallen! LOL
vraag me af wat je dan zegt als je word aangehouden voor controlle.....
handel? ECHT NIET!!! persoonlijk gebruik....

Quote:dat agentjes er op geilen om bonnen uit te schijven is een ander verhaal.
hmmm feitelijk worden ze daar voor betaald...
Lullige is dat als je het echt bekijkt het niet de agent is die er geil van word maar den haag die erop kickt om agentjes prentjes te late uitdelen... soort van alternatief voyeurisme...
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible

#8
volgende keer gewoon niet naar de shop Wink

Je weet zelf wanneer je fout zit, dan moet je niet gaan zeuren.
Ik kan na een te hard rijden boete ook in bezwaar gaan met de kans dat ik er onder uit kom (vriend van me werkt bij politie) maar ik weet dat ik niet vaak aan de snelheid houd en accepteer het.

Heb in december een boete gehad voor verkeerde kleur kentekenverlichting wat echt onzin was.
Bezwaarschrift laten schrijven en een maand geleden te horen gekregen dat ik de 90euro 43 niet hoefde te betalen.

Dus stel jezelf de vraag, is het terecht doe het.
Is het niet terecht zeur niet en gewoon betalen (de keren dat je te hard heb gereden en geen boete heb gehad compenseerd vanzelf wel Wink).
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]

#9
Je bent al fout als je denkt ik knal ff mn auto neer,wqant dat doe ik altijd.Als je hier meningen erover vraagt, tja..... eigen schult

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??

#10
wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Zo'n bord betekend gewoon niet stilstaan/parkeren. Dus bezwaarschriften schrijven mag je maar betaal hem nou maar het is 60 euries volgens mij ( correct if i'm wrong).

Best zonde van 60 euro heb een lekker vol zakje wiet(amnesia ofzo), hmmzz misschien gaan stoppen of minderen? Of kijken waar je je auto kan zetten. Ach wat is nou 500 meter lopenWink

Ik zeg eigen schuld dikke prent34

#11
Als je dan zo stoer bent om je auto neer te zetten terwijl je weet dat het niet mag, wees dan ook een grote jongen en ga op de blaren zitten en geen excuses verzinnen Wink

Zolang jij niks kan bewijzen heb je geen poot om op te staan, heel simpel.
Smile

#12
Wees gewoon een vent en betaal die bon. Zeker als je weet dat je fout zit. Als ik een bon krijg voor te hard rijden, dan betaal ik die gewoon. Je mag daar waarschijnlijk echt niet staan, want dat heeft om agent heus wel uitgezocht voordat hij daar ging staan controleren. Waarschijnlijk zijn er daarvoor namelijk klachten geweest.

Wat ik trouwens zeer frapant en simpelweg te idioot voor woorden vind is dat coffeeshopbezoekers vinden dat het voor hen niet nodig is om hun auto gewoon netjes te parkeren en dan even de door hen benodigde spullen gaan kopen. Bij elke coffeeshop die ik ken die aan een weg ligt waar je niet direct voor de deur kan parkeren worden dit soort debiele acties gedaan. Daar staan constant auto's aan de kant van de weg omdat men even hun spul wil halen. In Purmerend bijvoorbeeld levert dat hele gevaarlijke situaties op. Vreemdgenoeg zie ik dat alleen bij coffeeshops. Als ik ergens iets moet halen waar ik weet dat ik niet langer dan een minuut binnen ben parkeer ik mijn auto ook gewoon. Niemand die er last van heeft, je creëert geen gevaarlijke situaties en de kans op een boete is ook een stuk kleiner.

Groetjes Jordy
Geen Suzuki meer.

#13
(16-08-2009, 12:12)RealManiac Wrote: Vreemdgenoeg zie ik dat alleen bij coffeeshops.
Gok eerder dat het bij een koffieshop meer opvalt.
Als ik hier een euro zou moeten krijgen voor elke wage die ff fout geparkeert staat omdat ze *even* snel iets moeten halen (zowel in Katiwjk als in Noordwijk) dan heb ik toch best een zeeer aardig zakcentje.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible

#14
(16-08-2009, 12:47)ghino Wrote:
(16-08-2009, 12:12)RealManiac Wrote: Vreemdgenoeg zie ik dat alleen bij coffeeshops.
Gok eerder dat het bij een koffieshop meer opvalt.
Als ik hier een euro zou moeten krijgen voor elke wage die ff fout geparkeert staat omdat ze *even* snel iets moeten halen (zowel in Katiwjk als in Noordwijk) dan heb ik toch best een zeeer aardig zakcentje.

inderdaad! helaas gebeurd dat het meeste bij coffeeshops!
de rotte appels verpesten het voor de rest! (alleen op de wereld???)
en dan maar klagen dat men van blowers en coffeeshops een negatief beeld krijgt.
moet je hier in roosendaal eens kijken!
daar staan de parkeer wachters standaard tussen 6 en 8 uur te wachten op fout parkeerders!
juist door dat parkeer gedoe willen ze de shops hier sluiten!
(vanwege teveel overlast voor omwonenden!)

en wat krijg je als gevolg??? straat dealers die rotzooi verkopen!
nog meer criminaliteit en nog meer overlast op straat!
en iedereen die een zakje wiet wil halen moet nu wel in de auto stappen om een dorp verder zijn spul te kopen.
wat weer als gevolg heeft dat er in het volgende dorp ook weer te weinig parkeer plek is! omdat iedereen nog meer haast heeft!
dus verplaatst het probleem zich!
of erger nog! thuis dealers die in woonwijken wonen! dan krijg je dit verkeers gedrag nu ook al in woonwijken waar kinderen kunnen rond lopen.
(hoelang duurt het dan voordat er een iemand met zijn stonede harsens over een kind rijd?)
mijn oplossing?
gooi alle shops buiten de bebouwde kom! bijv. op een industrie terrein!
(werkt in venlo ook!)
weg overlast! weg parkeer problemen!

ik heb totaal geen probleem met een recreatief sigaretje.
maar dit soort gedrag haalt het bloed onder mijn nagels vandaan!
steek de draak met haat. en dood de tijd met liefde!
(D.C. Lama)

[Image: despermadoos-1.jpg]

lekker biertje? lees nog eens goed!

#15
gewoon niet naar coffee shop gaan
en betaald de boete gewoon je staat fout dus je bent fout klaar en jou wordt tege die vande politie verlies je echt wel hoor.
tuning is not a crime its a way of life
[Image: white-devil.jpg]

#16
(16-08-2009, 15:35)youre_it69 Wrote: moet je hier in roosendaal eens kijken!
daar staan de parkeer wachters standaard tussen 6 en 8 uur te wachten op fout parkeerders!

Ik denk dat ik hier iets mis..

Misschien dat, dat hun werk is??stupid
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]

#17
(16-08-2009, 16:20)nonsens Wrote:
(16-08-2009, 15:35)youre_it69 Wrote: moet je hier in roosendaal eens kijken!
daar staan de parkeer wachters standaard tussen 6 en 8 uur te wachten op fout parkeerders!

Ik denk dat ik hier iets mis..

Misschien dat, dat hun werk is??stupid

tuurlijk is dat hun werk! en op die tijd en locatie valt er gewoon het meest te scoren! normaal lopen die wachters een route.
hier kunnen ze gewoon op 1 plek blijven staan!

en als je dan nog steeds een boete krijgt voor fout parkeren?
dan is dat pas echt dom!
steek de draak met haat. en dood de tijd met liefde!
(D.C. Lama)

[Image: despermadoos-1.jpg]

lekker biertje? lees nog eens goed!

#18
Volgens mij mag je er niet parkeren. Als jij spullen gaat halen is dat niet laden/lossen. Dan ga je winkelen (misschien heet het daarom een shop).

Gewoon betalen die boete. Wie zich brand moet op de blaren zitten. If You can't do the time, don't do the crime zeggen ze in Amerika! Mooi gezegde is dat.

Lijkt mij dat bezwaar maken onnodig tijd gaat kosten, dit ga je gegarandeerd verliezen. Tijd is geld! Ga werken, kan je nog eens een blowtje kopen Wink
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#19
gewoon zelf wat plantjes zetten, hoef je ook niet meer naar de shop en je weet precies wat je rookt Tongue
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South

#20
(17-08-2009, 13:45)engeltje Wrote: gewoon zelf wat plantjes zetten, hoef je ook niet meer naar de shop en je weet precies wat je rookt Tongue

hahaha precies.
maar de meeste blowers zijn daar of te lui voor,
of hebben de mogelijkheid niet altijd!
bovendien als je het echt goed wil doen ben je weer strafbaar bezig!
dan heb ik het dus over kweek lampen... (want buitenwiet zuigt!)

maar we beginnen een beetje van het topic af te dwalen...

gewoon betalen die boete! en jezelf voortaan netjes gedragen in het verkeer!
voorkomen is beter dan genezen!
steek de draak met haat. en dood de tijd met liefde!
(D.C. Lama)

[Image: despermadoos-1.jpg]

lekker biertje? lees nog eens goed!



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.