motor wissel nieuwe regels
#21
Ik vind wel meer dingen raar qua regelgeving, maar technisch gezien heb je nog steeds een motorwissel gedaan.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#22
(21-09-2009, 23:32)jusky Wrote: Klopt en het keuren kost nu helemaal weinig.
4.5 v6 gaat niet voor de apk Biggrin Mag geen afwijkend cilinder aantal hebben met de APK
Volgens mij maakt dat tegenwoordig ook niets meer uit... Maar kan me vergissen...
Reply

#23
(22-09-2009, 18:53)Snelle Jelle Wrote:
(21-09-2009, 23:32)jusky Wrote: Klopt en het keuren kost nu helemaal weinig.
4.5 v6 gaat niet voor de apk Biggrin Mag geen afwijkend cilinder aantal hebben met de APK
Volgens mij maakt dat tegenwoordig ook niets meer uit... Maar kan me vergissen...

1 mei 2009 zijn veel regels veranderd bij de rdw, ook de apk regels.
Inderdaad was voor 1mei een afwijkend cilinder aantal geen apk afkeurpunt.
Met de nieuwe regels moet de hoeveelheid cilinders wel overeen komen met het kenteken bewijs.
Maar dat is nu geen groot opstakel meer, omdat het op kenteken laten zetten nu zo gemakkelijk is.
Zit dus wel iets logica in.
Reply

#24
dus zou ik zeg maar van me swift GS een GTI blok in willen bouwen, zou ik een afspraak moeten maken bij de rdw om het te kunnen aanpassen op me kentekenbewijs zodat ik geen rusteloze nachten heb voor als ik hem verkoop of ongeluk krijg
Reply

#25
Ik moet zeggen dat ze heeeeeel erg makkelijk zijn met de keuring voor een gewijzigde motor..
hij ging alleen even kijken of alles er netjes uitzag.. 43
verder geen technische keuringen, alleen een uitlaatgas meting..
en laten zien dat de donor auto legaal is..

dus mensen... swappen die handelTongueTongue
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#26
Hoe bedoel je: de donorauto is legaal?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#27
dat ik niet iemand zn auto heb gestolen, en de motor eruit heb gehaalt en het chassis in de bosjes heb gedumpt..
maar dat ik hem netjes gekocht hebt e.d.

dat moet je aan kunnen tonen..
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#28
(19-05-2010, 16:37)SuperStomp Wrote: dat ik niet iemand zn auto heb gestolen, en de motor eruit heb gehaalt en het chassis in de bosjes heb gedumpt..
maar dat ik hem netjes gekocht hebt e.d.

dat moet je aan kunnen tonen..

dus even zorgen voor wat foto's, chassisnummer en kentekenplaten van de donor of moeten ze meer hebben?
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#29
Ja, handig als je via 't forum of elders alleen een blok hebt gekocht...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#30
tsjah inderdaad... niet over nagedacht.
goede vraag, weet iemand dit?
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#31
Zo heb nu behoorlijk wat rond zitten lezen met betrekking tot omkeuren van je auto, alleen nog steeds geen echt duidelijk antwoord gevonden voor hetgeen ik me afvraag:
Is het mogelijk om een Subaru Justy uit 1997 om te keuren naar een Suzuki Swift uit 1997. Dus eigenlijk min of meer alleen naamtechnisch gezien?

Een GTi blok in een Justy hangen moet geen probleem zijn als ik dat zo lees, maar aangezien je toch al naar de keuring moet voor die wijziging zou het net zo mooi zijn om ook meteen de benaming in een Swift te veranderen.
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply

#32
Is volgens mij niet mogelijk, indien wel zou het aardig wat kosten lijkt me.
Dit is volgens mij wel eens vaker gevraagd, iemand gaf toen als voorbeeld dat je je auto ook niet om kan laten zetten op naam van een Ferrari of Porsche.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#33
gedeeltelijk komt de naam op het kenteken staan zoals dit project op het porscheforum motorinfo wordt niet altijd veranderd

[Image: IMG_2420.jpg]

deze Porsche 356 Speedster is ooit zijn leven begonnen als kever en heeft nu een 2liter Porschemotor

en op het kenteken staat nu

Volkswagen Speedster
en als motor inhoudt nogsteeds 1298cc met 32kw 44pk
NEE geen geadresseerde post van het CJIB, en/of van de BelastingdienstNEE
Reply

#34
Hmm dat van die motor is wel raar. Stel je zou een ongeluk veroorzaken bende alsnog de lul...

Maar omdat de Justy eigenlijk ook gewoon een Swift is leek mij het vrij gemakkelijk om te zetten.. En anders blijven we gewoon een Justy rijden
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply

#35
De gegevens van het blok aan laten passen is geen probleem hoor. Inhoud en vermogen. Turbo op een geswapt blok geschroefd? Neem een duidelijke uitdraai mee van de bewuste auto en dan krijg je ook dat op kenteken37
Reply

#36
Thnx voor de reactie, ik had de RDW al bijna een mailtje gestuurd om het na te vragen.

Ik ga eerst zorgen dat de Justy klaar is, en dan eens kijken of de RDW het accepteerd als ik mijn Swift papiertjes laat zien..
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.