Euro 98 uit de handel.
#1
Ben toch benieuwd of hier meer mensen last van hebben. Ik ging dus gisteravond weer eens tanken, en ik tank altijd euro 98 i.v.m mijn vervroegde ontsteking. Ik doe dit altijd bij een cheap ass pomp maar dat terzijde. Ik kwam daar aan en had eigenlijk helemaal niks door totdat ik de slang in mijn tank wou steken, verrek er staat iets heel anders op de pomp dan euro 98 Puzzled Was 98 ineens veranderd in iets van euro 95 met toevoeging. Maar aangezien ik me niet zomaar laat vangen dacht ik dus even naar de Texaco te rijden. Daar aangekomen driftig op zoek naar de euro 98 MAAR wat schetste mijn verbazing ook daar was geen 98 meer te bekennen en het naamkaartje liet mij weten dat het Euro XL was geworden. Ik dus naar binnen om er eens het fijne over te horen. Vroeg aan de kerel achter de toonbank of dit een vervanger was voor 98, nee zei hij dat is euro 95 met toevoegingen. Ik dacht ow shit probleem wat moet ik nou tanken Unhappy Heb dus maar die Euro XL erin gedaan MET octaanverhoger. Het rijdt nog steeds prima maar heb er nog niet overdreven veel km`s mee gemaakt. Alleen betaal ik nu maarliefst 10 euro extra op een tank benzine Thumbsdown Zijn er meer mensen die dit is opgevallen of is dit een stomme actie in Noord Brabant. Neem aan dat er toch wel auto`s zijn die euro 98 MOETEN tanken ?? Bijvoorbeeld de Ignis Sport ?? 2e vraag is dan ook meteen heb ik die octaanverhoger nodig of is die nieuwe benzine prima ?? Niet aankomen met euro 95 gaat ook wel, ik speel graag op safe en heb geen zin om mijn blok in de soep te draaien Wink

Reply

#2
Bij de Total Excellium staat nu ook als kenmerk 95
Shell v-power wat eerst een rating had van 97 is inmiddels ook teruggebracht naar 95
Bij de Texaco om de hoek hebben ze geen 98 meer aan de slang hangen.
Bij de Tango om de hoek is nog wel 98 te tanken, de BP Ultimate is ook nog steeds 98.

Ik ging met de turbo altijd bij de Gulf tanken, dan de Challenger benzine, dit is ron >100 39
Maar dan moet je wel mazzel hebben dat die pomp bij je in de buurt zit Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#3
iig een flesje octaanverhoger in je auto leggen, voor als je onderweg MOET tanken.

Gooi zelf altijd 91 er in, maar dat is wel steeds met standaard blok.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#4
(03-07-2009, 17:01)WireWess Wrote: Ik ging met de turbo altijd bij de Gulf tanken, dan de Challenger benzine, dit is ron >100 39
Maar dan moet je wel mazzel hebben dat die pomp bij je in de buurt zit Wink

Ja inderdaad en laat die nu net niet bij me in de buurt zitten 42

Reply

#5
Ik heb er ook last van dat euro 98 verdwijnt eerst tankte ik bij total meer die zijn ook naar 95 gegeaan maar gelukkig hebben we in gemert nog aantal benzinepompen die 98 verkopen.Maar dat ze naar 95 gaan dat moet dan beter voor het mileu zijn.
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#6
Ik tank bij Joontjes in Heerenveen (cheap), daar is nog wel gewoon 98 te tanken..
Onderweg viel mij inderdaad ook wat op, dat bij zo'n prijsbord (Tamoil) de 95 en de 98 steeds dezelfde prijs heeft, dus zal die er wel niet meer zijn. Helaas
[Image: 314434.png]

Suzisport Swift GTI MK3 '94
Reply

#7
laatst nog bij de pin &go 98 gepakt
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#8
(03-07-2009, 18:33)xstrema Wrote: Ik heb er ook last van dat euro 98 verdwijnt eerst tankte ik bij total meer die zijn ook naar 95 gegeaan maar gelukkig hebben we in gemert nog aantal benzinepompen die 98 verkopen.Maar dat ze naar 95 gaan dat moet dan beter voor het mileu zijn.
98 heeft volgens mij een betere (schonere) verbranding, dus dat lijkt mij niet?

Bij de Makro kun je nog wel gewoon 98 tanken (in Breda dan)
Q.V.D.M. winnaar maart 2008
Reply

#9
In Oss bij de Tango naasr de Suuzdealer kun je nog '98 tanken, Maikel
Maar ook bij ons in 'Gestel ook nog bij de Avia (was vroeger de Shell, vlak bij de Jumbo en de Rabobank) en die draait ook mee met de stuntprijzen Idea

Voor de rest zie ik eigenlijk weinig veranderen bij de "duurdere" pompen, de prijsvechters halen het eruit.
Waarom? Ik denk aan marktwerking en kosten. Voor die ene klant die 98 komt tanken moet je een voorraad aanhouden, een serie pompen onderhouden, noem maar op.
Op de snelweg zie ik nog steeds altijd 98 pompen staan.

Scheelt je dan grofweg 5 cent per liter op de prijsvechters: 40 x 5 cent = 2 euro en dat is 20% van de prijs van je octaanbooster!
Goedkope pomp is dus in dit geval véél duurder!
Maar een flesje booster in de kofferbak is nooit verkeerd. Een goed idee, Martin!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#10
Ik tank niks anders meer dan 98 .....

Altijd esso, uitschietertje naar de BP....

Zal dr is op letten ....

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#11
in Belgie is de 98 overal nog verkrijgbaar hoorTongue
Reply

#12
Ja er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk 37 Maar ik had echt het idee dat het zo in heel Nederland zou zijn maar toch zijn er nog genoeg pompen die 98 hebben. De Avia in S`t Michielsgestel word mijn volgende keuze, hoop alleen dat niet alle 98 pompen zomaar gaan verdwijnen Biggrin

Reply

#13
Hier in de omgeving, zelfs bij de kleine zelfstandigers, is het nog steeds te koop.
Ik ben van mening dat het nooit zal verdwijnen, omdat er gewoon té veel auto afhankelijk van zijn (bijv. de Prutzel en de Golf van Lin lopen beide op 98 alleen).

Het wordt wel aanzienelijk minder inderdaad. Maar ja, dit heeft alles te maken met het feit dat auto's nou eenmaal steeds zuiniger worden, pompen moeten bezuiningen en meestal overgaan naar onbemande stations met twee producten.

Ach joh... over een jaar of 20 tanken we allemaal electa. 34
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#14
(05-07-2009, 08:29)Puppetmaster Wrote: Hier in de omgeving, zelfs bij de kleine zelfstandigers, is het nog steeds te koop.
Ik ben van mening dat het nooit zal verdwijnen, omdat er gewoon té veel auto afhankelijk van zijn (bijv. de Prutzel en de Golf van Lin lopen beide op 98 alleen).

Het wordt wel aanzienelijk minder inderdaad. Maar ja, dit heeft alles te maken met het feit dat auto's nou eenmaal steeds zuiniger worden, pompen moeten bezuiningen en meestal overgaan naar onbemande stations met twee producten.

Ach joh... over een jaar of 20 tanken we allemaal electa. 34

Dan tank je niet dan laad je op....
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#15
(05-07-2009, 13:32)ghino Wrote: Dan tank je niet dan laad je op....

Joh........ serieus?????
Dus je had dat 34 smiley niet gezien????
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#16
nou...nee, je tankt wel degelijk electra dan...net als in zweden.
Vloeibare vorm van waterstof gas dat dmv reactie een enorme bult electriciteit kan opwekken.
Tongue

ik weet het, ben een wijsneus 42

Edit: om het nog simpeler te zeggen, je rijd dan een waterstof bom ^.^
[Image: forum_image.php?c=2]
[Image: forum_image.php?c=4]
(Experimentele automagische image handtekening!)
Reply

#17
ze willen in NL toch echt aan de accubakken als ik de plannen van het kabinet mag geloven... Maar dit gaat erg ver OT... 98 is nog makkelijk te krijgen! Helaas niet bij iedere pomp en meestal niet bij de prijsvechters...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#18
ZO, was een weekend naar belgie, en kon 98 tanken van nederland tot antwerpen, van antwerpe tot brussel, van brussel naar luik, zo naar spa....en over maastricht naar huis 34


98 kost daar 1,23 en soms 1,39 .........je blijft er voor rijden 34

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#19
ANWB waarschuwd vakantie gangers voor nieuwe franse benzine
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#20
haha lekker dan zeg Tongue
benzine die je moter kan beschadigen
tuning is not a crime its a way of life
[Image: white-devil.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.