Euro 98 uit de handel.
#21
en hoe doen die fransen het dan met auto's vsn voor 2000?!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#22
Die moeten dan 98 tanken??
Die franse site kom ik niet uit, denk ff kijken voor Bal maar schiet mij maar lekTongue...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#23
Dat wordt tijdens mijn vakantie dus gewoon lekker 98 tanken Smile
Hier bij ons in de buurt zie je bijna nergens Euro 98 Unhappy
Reply

#24
Nou ja vandaag wezen tanken en de esso gaat ook met 98 stoppen en meerdere tanks wegens de nieuwe miliue eisen en ze hadden er al over dat in heel nederland de 98 gaat verdwijnen.Dat wordt lekker dan kan ik niet meer fatsoenlijk tanken in nederlandUnhappy
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#25
Klopt Rico ik heb dat ook van meerdere pomphouders bevestigd gekregen Unhappy

Reply

#26
duzzzzzz.......

eerst introduceren ze Shell V-power, BP Ultimate e.d. op 98 basis, wat zorgt voor een betere verbranding, waardoor het beter is voor het milieu en zuiniger is.
en na dat aan alle kanten gepromoot te hebben gooien ze het eruit vanwege milieu eisen :S
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#27
(18-07-2009, 17:09)ber_i Wrote: duzzzzzz.......

eerst introduceren ze Shell V-power, BP Ultimate e.d. op 98 basis, wat zorgt voor een betere verbranding, waardoor het beter is voor het milieu en zuiniger is.
en na dat aan alle kanten gepromoot te hebben gooien ze het eruit vanwege milieu eisen :S

Tja welkom in NL....
Hoe klopt men het meeste geld bij de burger vandaan... zo dus
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#28
Je bedoeld welkom op de aarde Tongue
Reply

#29
(19-07-2009, 11:28)Snelle Jelle Wrote: Je bedoeld welkom op de aarde Tongue

Niet met je eens, want in Duitsland weten ze tenminste hoe het werkt.
Gisteren in de buurt van de Nürburgring nog bij de Shell "racing fuel" getankt. Koste even wat, maar dan heb je wel octaan 100. 34
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#30
Hier bij de esso op de tramdijk,

Staan wel de prijzen op het bord, 98 het duurst .... Aan de tank slangen te zien, stond er 95, diesel en een soort 95 power, een vervanger van 98 maar wel de zelfde prijs.

Ik vraag die kerel, is dit 95 ? of 95 met rommel ? Wist hij geen antwoord op ...

Ik wel ..

Tot ziens Wink

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#31
(19-07-2009, 12:50)Chicken Little Wrote: Hier bij de esso op de tramdijk,

Staan wel de prijzen op het bord, 98 het duurst .... Aan de tank slangen te zien, stond er 95, diesel en een soort 95 power, een vervanger van 98 maar wel de zelfde prijs.

Ik vraag die kerel, is dit 95 ? of 95 met rommel ? Wist hij geen antwoord op ...

Ik wel ..

Tot ziens Wink

Helemaal mee eens, als je het aan ze vraagt zeggen ze vaak wel eens het is gewoon 98 Puzzled Oftewel als ze maar verkopen 42 Het stomste van alles vindt ik nog dat ze de 98 eruit gooien en er 95 met toevoeging voor in de plaats hangen. Je hebt nu dus gewone 95 en 95 met toevoeging, wat denken jullie dat het vaakste getankt zal worden even kijkend naar het prijsverschil 34 Oftewel ze verdienen er geen stuiver extra mee 37

Reply

#32
(19-07-2009, 12:46)Puppetmaster Wrote:
(19-07-2009, 11:28)Snelle Jelle Wrote: Je bedoeld welkom op de aarde Tongue

Niet met je eens, want in Duitsland weten ze tenminste hoe het werkt.
Gisteren in de buurt van de Nürburgring nog bij de Shell "racing fuel" getankt. Koste even wat, maar dan heb je wel octaan 100. 34

Misschien een domme vraag maar kan je gewoon benzine met verschillende octaangehalte in je auto knikkeren zonder dat dit schadelijk is voor je motor dan?

Dus dat je de ene keer 95 tankt een andere keer 98 en een keer als je 100 tegenkomt dat je dat erin mietert....daar ben ik wel benieuwd naar.

Alvast bedankt.
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#33
Hangt er een beetje vanaf natuurlijk...
De meeste auto's die een beetje vermogen leveren, lopen het best op Euro 98. Als je geen 98 kan vinden, dan zul je een stapje hoger moeten.
De vuistregel is, dat je altijd voor een hoger octaan gehalte moet gaan, maar nooit voor een lagere.

Is jou auto geschikt voor 95, dan is 98 ook mogelijk. Is je auto geschikt voor 98, dan kun je 100 tanken, maar zeker geen 95. Dit kan schadelijk zijn voor de motor.

Of je zomaar van 95 naar 100 kan stappen? Op zich lijkt me daar weinig schadelijks aan, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen.
Ik weet wel dat mijn oude Swift GTi op 98 een stuk beter liep dan op 95.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#34
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat 98 "zomaar" zou verdwijnen aangezien er toch aardig wat moderne High Performance auto's op lopen...
We shall see...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#35
Ik ben graag proef kip, en heb enkele weken op 95 gereden, tegen alle advies in, en idd na enkele weken, schudden, pingelen, uitvallen, slecht lopen etc ...

Duurde 2 weken op 98 eer hij weer lekker liep.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#36
wij rijden met alle 2 de swiffers op 91 uit duitsland daar rijden ze heel best op
heb zelfs het idee dat me rascal er beter op loopt dan op 95 Wink
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

#37
Jij hebt ook geen High Performance motor (with all due respect...)
Een "standaard" blok loopt op zo'n beetje alles wat je 'm voorschotelt bij de pomp, ik heb er ooit zelfs een met diesel zien starten... Róóóóóóóken als de pest! Maar zodra het een beetje een opgepept blok is dan gaat 'ie op 95 en minder pingelen zoals Kippie al aangeeft.
Kijk naar de Turbo's hier op het forum, de Impreza's, de nieuwe Golf GTi/R32, Skyline's en noem maar op.
Die wagens lopen niet op 95...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#38
(20-07-2009, 22:17)Sauron+Suzi Wrote: wij rijden met alle 2 de swiffers op 91 uit duitsland daar rijden ze heel best op
heb zelfs het idee dat me rascal er beter op loopt dan op 95 Wink

precies. De mk1 1.3, de swift 1.6, en de bal 1.6 en 1.8, de alto's, de 626 etc, alles reed bij ons op 91. Rijdt net iets zuiniger en rustiger (en scheelde vroeger ook nog 2 cent op de 95Tongue)
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#39
Ik merk momenteel gelukkig nog niks aan de wagen terwijl ik een paar keer 95 heb getankt. En een paar keer V-Power 95. Want bij ons in de buurt vind je bijna nergens meer Euro 98. Alleen 95, V-Power 95+ en dan die V-Power Racing 100.
Reply

#40
Als ik Kippie mag geloven loopt de Iggy GTi niet lekker op 95 na enkele keren... Je kunt het proberen Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.