Euro 98 uit de handel.
#41
He nick,

De ignis word wel gti genoemd. Maar niets wijst er verder op dit een gti is,.
Het enige sportieve is het rijgedrag, en het Sport embleem op de achterzijde.Gti ,het kruipt er stiekumpjes bij .....

Gran turismo injectie.. zijn naweeen ,van volkswagen Wink.....

De ignis heeft Vvti, Variable valve time injection dit zou dus zuiniger moeten zijn .....

not.

Enne, lekker door tanken op 95 .. miss de jouwe het langer doet omdat er verder nog weinig aan gebeurd is.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#42
Gti, sport, ik vind het allemaal best!
Iggy Sport it is!

Thnx voor de correctie en uitleg.
Maar ik meen toch echt een GTi badge gezien te hebben op de foto's van die zwarte Ignis Sport Puzzled
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#43
Klopt, maar volgens mij zit dit er normaal gesproken niet op? Ik denk dat de vorige eigenaar dit er gewoon voor de lol heeft bij geplakt. En ik laat het lekker zitten Tongue
Reply

#44
wat doet een auto dan die gemaakt is voor octaan 85 en krijgt gelijk een shot van octaan 100 Biggrin Bedoel suusjes en andere jappen rijden ook in amerika en daar schijnt toch een veel lagere octaan gehalte te zijn dan hier. Wordt daar de motoren vervangen voor een motor die wel op een lagere octaan gehalte kunnen rijden?

Of zijn ze daar verplicht om een octaanverhoger erbij te doen. ( wat ik me nauwelijks kan voorstellen dat ze dat doen)
Reply

#45
een hoger octaangehalte kan altijdWink
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#46
Misschien dat de ontsteking daar wel net wat anders is afgesteld?Idea Meen te herinneren dat de swift gti in Amerika minder pk's heeft als hier...
Reply

#47
@Jelle, daar staat me niets van bij Tongue
Zonder er al te diep op in te gaan heeft benzine met een hoger octaangehalte ook een hogere klopvastheid.
Even kort door de bocht zal je met een hogere klopvastheid minder snel last hebben van pingelen/detoneren/knock/ongecontroleerde ontbranding, noem het zoals je wil Wink
Daarom is het advies om met een performance blok een zo hoog mogelijk octaan gehalte te gebruiken hierdoor kan je een scherpere ontsteking mappen of hogere turbodruk draaien en dus meer vermogen eruit persen Biggrin

Een lager octaangehalte is dus even kort door de bocht, minder vermogen Tongue
In een Swift zit standaard geen knocksensor om de detonatie te monitoren, nieuwere performance auto's hebben dat wel, dit zal ook resulteren in meer vermogen met een hoger octaangehalte Smile
Kijk maar even op Youtube, staat genoeg uitleg Tongue
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#48
Vandaag onderweg naar Friesland toch weer even lekker 98 getankt bij de Q8 39

Reply

#49
meng benzine met paint thinner schijnbaar mix je dan je eigen racebrandstof. ik heb en ga het niet proberen maar een gast hier die met z'n srt4 neon races doet mengt op die manier z'n eigen race benzine


oh en hier in canada en de vs heb je 87/ 89 en 91 octaan en dan waar ik tank kun je 94 krijgen. uiteraard tank ik 94 en vaak gaat er een flesje octaanbooster bij in.
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply

#50
Thinner kost alleen 25 euro voor 5 liter...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#51
(03-07-2009, 20:00)The Whisper Wrote:
(03-07-2009, 18:33)xstrema Wrote: Ik heb er ook last van dat euro 98 verdwijnt eerst tankte ik bij total meer die zijn ook naar 95 gegeaan maar gelukkig hebben we in gemert nog aantal benzinepompen die 98 verkopen.Maar dat ze naar 95 gaan dat moet dan beter voor het mileu zijn.
98 heeft volgens mij een betere (schonere) verbranding, dus dat lijkt mij niet?

Bij de Makro kun je nog wel gewoon 98 tanken (in Breda dan)

Hmm, 98 gaat er daar dus ook uit en wordt vervangen door iets anders, zal wel V-Power achtig spul zijn aangezien de brandstof geleverd wordt door Shell
Q.V.D.M. winnaar maart 2008
Reply

#52
Mijn vader werkt voor een grote brandstofmaatschapij. Daar is niks bekend dat 98 eruit gaat. De kleinere goedkopere pompen doen het misschien weg, omdat ze dan minder soorten hebben en dus minder kosten.

Maar de normale Schell, total, gulf etc zal het nog wel gewoon hebben.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply

#53
(01-09-2009, 23:30)Eddol Wrote: Maar de normale Schell, total, gulf etc zal het nog wel gewoon hebben.

shell heeft al een hele tijd geen 98 meer, maar V-Power34
zelfde geld voor die Gulf's van de vader. Dan wel aan de snelweg in het zuiden34

Ik tank lekker bij de tango en de Tinq.... Hebben allemaal de diesel die ik wil42devil
Reply

#54
Het gaat niet uit de handel, maar sommige pompen zullen het dan niet hebben voor de kosten.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.