Posts: 1.386
Threads: 41
Joined: Jul 2005
Auto: Suzuki Ignis ..sport..
He nick,
De ignis word wel gti genoemd. Maar niets wijst er verder op dit een gti is,.
Het enige sportieve is het rijgedrag, en het Sport embleem op de achterzijde.Gti ,het kruipt er stiekumpjes bij .....
Gran turismo injectie.. zijn naweeen ,van volkswagen
.....
De ignis heeft Vvti, Variable valve time injection dit zou dus zuiniger moeten zijn .....
not.
Enne, lekker door tanken op 95 .. miss de jouwe het langer doet omdat er verder nog weinig aan gebeurd is.
Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Gti, sport, ik vind het allemaal best!
Iggy Sport it is!
Thnx voor de correctie en uitleg.
Maar ik meen toch echt een GTi badge gezien te hebben op de foto's van die zwarte Ignis Sport
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 145
Threads: 4
Joined: Aug 2007
Klopt, maar volgens mij zit dit er normaal gesproken niet op? Ik denk dat de vorige eigenaar dit er gewoon voor de lol heeft bij geplakt. En ik laat het lekker zitten
Posts: 1.059
Threads: 16
Joined: Feb 2006
Auto: Leen auto, Helaas Opel
wat doet een auto dan die gemaakt is voor octaan 85 en krijgt gelijk een shot van octaan 100
Bedoel suusjes en andere jappen rijden ook in amerika en daar schijnt toch een veel lagere octaan gehalte te zijn dan hier. Wordt daar de motoren vervangen voor een motor die wel op een lagere octaan gehalte kunnen rijden?
Of zijn ze daar verplicht om een octaanverhoger erbij te doen. ( wat ik me nauwelijks kan voorstellen dat ze dat doen)
Posts: 2.126
Threads: 82
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno 1.8 sedan
een hoger octaangehalte kan altijd
Viva la Gloria!
Y'all hail the South
Posts: 4.284
Threads: 63
Joined: Dec 2004
Auto: Mazda Premacy 1.8 Active
Misschien dat de ontsteking daar wel net wat anders is afgesteld?
Meen te herinneren dat de swift gti in Amerika minder pk's heeft als hier...
Posts: 2.180
Threads: 13
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
@Jelle, daar staat me niets van bij
Zonder er al te diep op in te gaan heeft benzine met een hoger octaangehalte ook een hogere klopvastheid.
Even kort door de bocht zal je met een hogere klopvastheid minder snel last hebben van pingelen/detoneren/knock/ongecontroleerde ontbranding, noem het zoals je wil
Daarom is het advies om met een performance blok een zo hoog mogelijk octaan gehalte te gebruiken hierdoor kan je een scherpere ontsteking mappen of hogere turbodruk draaien en dus meer vermogen eruit persen
Een lager octaangehalte is dus even kort door de bocht, minder vermogen
In een Swift zit standaard geen knocksensor om de detonatie te monitoren, nieuwere performance auto's hebben dat wel, dit zal ook resulteren in meer vermogen met een hoger octaangehalte
Kijk maar even op Youtube, staat genoeg uitleg
Posts: 1.412
Threads: 21
Joined: Mar 2007
Auto: v40 t & Fiat CoupƩ 2.0 t
Vandaag onderweg naar Friesland toch weer even lekker 98 getankt bij de Q8
Posts: 165
Threads: 2
Joined: Dec 2004
Auto: VW Kever 1600cc, Ram 1500
06-08-2009, 18:25
(This post was last modified: 06-08-2009, 18:27 by limegreen.)
meng benzine met paint thinner schijnbaar mix je dan je eigen racebrandstof. ik heb en ga het niet proberen maar een gast hier die met z'n srt4 neon races doet mengt op die manier z'n eigen race benzine
oh en hier in canada en de vs heb je 87/ 89 en 91 octaan en dan waar ik tank kun je 94 krijgen. uiteraard tank ik 94 en vaak gaat er een flesje octaanbooster bij in.
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Thinner kost alleen 25 euro voor 5 liter...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 135
Threads: 6
Joined: Oct 2007
Auto: Swift 1.0 Spiritus
(03-07-2009, 20:00)The Whisper Wrote: (03-07-2009, 18:33)xstrema Wrote: Ik heb er ook last van dat euro 98 verdwijnt eerst tankte ik bij total meer die zijn ook naar 95 gegeaan maar gelukkig hebben we in gemert nog aantal benzinepompen die 98 verkopen.Maar dat ze naar 95 gaan dat moet dan beter voor het mileu zijn.
98 heeft volgens mij een betere (schonere) verbranding, dus dat lijkt mij niet?
Bij de Makro kun je nog wel gewoon 98 tanken (in Breda dan)
Hmm, 98 gaat er daar dus ook uit en wordt vervangen door iets anders, zal wel V-Power achtig spul zijn aangezien de brandstof geleverd wordt door Shell
Q.V.D.M. winnaar maart 2008
Posts: 270
Threads: 7
Joined: Feb 2007
Auto: Swift 1.3 GS '91
Mijn vader werkt voor een grote brandstofmaatschapij. Daar is niks bekend dat 98 eruit gaat. De kleinere goedkopere pompen doen het misschien weg, omdat ze dan minder soorten hebben en dus minder kosten.
Maar de normale Schell, total, gulf etc zal het nog wel gewoon hebben.
Posts: 2.135
Threads: 37
Joined: Dec 2004
Auto: Trackslet
(01-09-2009, 23:30)Eddol Wrote: Maar de normale Schell, total, gulf etc zal het nog wel gewoon hebben.
shell heeft al een hele tijd geen 98 meer, maar V-Power
zelfde geld voor die Gulf's van de vader. Dan wel aan de snelweg in het zuiden
Ik tank lekker bij de tango en de Tinq.... Hebben allemaal de diesel die ik wil
Posts: 270
Threads: 7
Joined: Feb 2007
Auto: Swift 1.3 GS '91
Het gaat niet uit de handel, maar sommige pompen zullen het dan niet hebben voor de kosten.