Aankoop tips 2ehands Swift (Waar opletten)
#21
Ook nog enig idee hoe de motorblok te kunnen controleren??
[Image: 133878335.jpg]
Reply

#22
Quote:Originally posted by Blackhum
Ook nog enig idee hoe de motorblok te kunnen controleren??
Zwarte wolken + stank uit uitlaat > olieverbruik
Blok hoort in z'n beste staat helemaal soepel te lopen qua geluid, zonder enige vorm van tikjes etc.

Hij mag best een klein beetje zweten maar niet te erg natuurlijk, je kan voordat je gaat rijden het blok schoonpoetsen en dan een stuk rijden, daarna nog eens kijken of het nog net zo schoon is, of dat er olie tussen vandaan komt.

Blok vind ik altijd lastig te controleren. Je kan ook naar de garage rijden en een compressietest laten uitvoeren.
Reply

#23
En een 92er alto dan??? heeft die nog speciale punten waar je op moet letten??? Behalve de bekende roestpunten??
Reply

#24
een hele goede tip is ff bij een bovag garage langs te gaan en ff de kilometerstand na te trekken door middel van NAP nationale autopas, had ik met mijne dus niet gedaan en ben 100.000km opgelicht waardoor er nu dus al 253000km op mijn swift zn tellertje staat misschien dat iemand dit ff naar startpost wil verzetten is toch wel heel belangrijk
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#25
wou dat ik deze tips beetje gelezen had voordat ik met aankoop van mijn auto begonnen was...

niet dat ik tot nu toe iets ergs ontdekt heb (op een aantal electronische niet werkende dingen na).

denk dat je al doende leert. Ben zo dom geweest eigenlijk dit niet goed te checken, maar kom nu ook dingen tegen waar ik bij een volgende auto zeker naar zal kijken...

maargoed, over een weekje ofzo tijd voor grote beurt, ben benieuwd wat ze ervan zeggen
Reply

#26
Wist je dat de einddemper van eem mk5 van RVS is42 weet niet hoe het bij de mk4 zit trouwens.... maar ja de pijp kan altijd nog wel gewoon rotten dus tja....

Groeten Johnny.
Reply

#27
wat ook een handigheidje is ....neem een goede magneet ...waar veel polyester zit....houd een magneet niet dus rot.....
Een doel is droom met een deadline.
Winnaars hebben een plan verliezers een excuus.
Mijn Nederlands is waardeloos dus sorry als ik het verkeerd spel of typ
Reply

#28
Misschien nog een aankoop tip:

Hoor je bij stationair lopen een fluitend geluid kan dit duiden op een kapotte waterpomp. Is ook duidelijk te horen bij het gewone 'rollen' met de koppeling vol ingedrukt.
Reply

#29
XI Wrote:hebben ze MK4'tjes uit '97 ook erge roestproblemen? Of andere kritische punten?
Hessel_swart Wrote:Hij is toch ook inmiddels 10jr oud, ik zou naar de dorpels kijken en bodem ( schroevedraaier mee nemen en prikken )

Vraag naar onderhouds geschiedenis en dergelijk, vaak rotte de uitlaten ook net achter de eind demper door , is niet zo heel duur.

Tuurlijk het zijn ook oudere auto's, maar zijn ze net zo roest gevoelig als de mk1, mk2 en mk3? Of is de roestbescherming beter?
Reply

#30
Hallo,

Een vraagje:

Ik ben samen met mijn zwager op zoek naar een swiftje
voor hem en zijn vrouw. Ik ben net even wezen kijken bij
Sena auto's in Delfzijl [ervaringen] Maar nou zag ik dat er
vocht achter de voorruit zit aan de onderkant van de ruit.
Het is wit uitgeslagen. Is dit erg, en kan dit kwaad? Bedankt
alvast!

P
- Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van -
Reply

#31
bij een swift is dat wel het laatste waar je je zorgen om moet maken.

als de bodem maar hard is en de versnellingsbak goed
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#32
tot tien centimeter vanaf de rand is het gewoon apk goedkeur.
Reply

#33
Maar volgens mij kan het wel wijzen op roest onder het raam!
Reply

#34
nieuwenhuizen Wrote:Maar nou zag ik dat er
vocht achter de voorruit zit aan de onderkant van de ruit.
Het is wit uitgeslagen. Is dit erg, en kan dit kwaad? Bedankt
alvast!

P

Hiermee heb ik een aantal jaren zxonder problemen mee rond gereden (tot ik de auto gesloopt heb, dus dat had niks met die ruit en dat vocht te maken). Dus dat is inderdaad een zorg minder!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#35
Ben langzaam aan het kijken voor eem mk1..

Nu las ik hier op de eerste pagina al tips/aandachtspunten over..

Zijn er vanuit de kenners nog tips?
39
Reply

#36
Roest op de bodem valt meestal mee op mk1's.....

Roest in de bandenbak, althans daar zat bij een plek die Beun al heeft weggewerkt en bij de meeste modellen roest bij onder de deur om de voorruit

Verder tips? Niets anders als wat hier staat. Versnellingsbakken van een gti willen graag opspelen.

Verder problemen heb ik nog niet gehad. Althans niets meer dan normaal! Goed opletten en vooral de auto erg goed inspecteren!
Reply

#37
Tis denk ik ook maar net wat je verwacht van een MK1..ik verwacht in ieder geval roest maar dat moet wel te behandelen zijn..
39
Reply

#38
Silence Wrote:Tis denk ik ook maar net wat je verwacht van een MK1..ik verwacht in ieder geval roest maar dat moet wel te behandelen zijn..


MK1 roest minder dan een mk2 of hoger!! Dus roest zal een minder probleem zijn37
Reply

#39
Hoe kan dat dan?
Het is toch hoe ouder hoe meer kans op roest e.d.?
39
Reply

#40
Nee heeft er mee te maken wat voor staal er is gebruikt en methode van fabricage.

Mercedesen uit bijvorbeeld 1970 lopen er hedendaags bij als nieuwen, zonder dat er ooit aan gelast is, terwijl bijvoorbeeld de E-klasses uit 2001 aan alle kanten beginnen te roesten. (oa kofferdeksel, wielkasten en dorpels)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.