Smerige tegels, hoe shoonmaken..? ;)
#21
(19-06-2009, 09:36)The Force Wrote: Vorige week nog op mijn grasveld en de verharding in mijn achtertuin...
Lag geen olie, maar wel het e.e.a. aan onkruid dat nu hemelen is.

Werkt best goed, Roundup
Ik zal jullie de biochemische werking ervan sparen, maar het werkt niet tegen olie Wink

Tegen olie werken doet het idd niet. Jaren lang heb ik round up verkocht. Het is in de loop der jaren wel minder krachtig geworden.
Maar goed, terug naar de olie verontreiniging.

Probeer eens een stoomcleaner zijn wel bij boels of bo-rent te huren voor een gering bedrag.
[Image: ganjauserbar.gif]
Reply

#22
(19-06-2009, 08:07)ganja Wrote:
(18-06-2009, 19:25)Scamp Wrote:
(18-06-2009, 17:32)ganja Wrote: Round up is een bestrijdings middel wat alles wat bladeren heeft dood maakt

Was dat maar waarWink

Heb je het wel eens gebruikt?

Wel eens gebruikt?45 laat ik nou net 14 jaar bij een akkerbouwer gewerkt hebben, en ik kan je vertellen dat spul werkt echt niet overal tegen. Brandnetels bijvoorbeeld laten even een paar dagen de kop hangen maar groeien daarna gewoon weer vrolijk verder. Daar gebruik je dan weer een menging van mcpp en mcpa voor.

Typisch een verkooppraatje, dood alles wat blad heeft ik denk dat het nog niet eens de helft dood wat blad heeft.
Reply

#23
MCPA heb ik thuis ook staan, maar is voor de huis, tuin en keuken gebruiker redelijk overdone.
Maar dit gaat ernstig off topic...

Ben overigens wel benieuwd of de vlekken al weg zijn Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#24
Heb wel eens per ongeluk wat olievlekken op mijn zitbank gekregen en ik heb die schoongemaakt met Quick en Brite, bij de Action gehaald geloof ik.Het werkte goed, olievlekken waren weg. denk dat je het ook voor tegels gebruiken kunt en daarna hogedrukreiniger.Als niets werkt, staalborstel op slijptol 37 en gaan met de banaan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#25
zout zuur oplossing..??

gewoon te krijgen bij tuincentra Biggrin
[Image: small.jpg]
Reply

#26
Olie is een vetsoort dus met vet bestrijden.
Een goedje als remreiniger of motorcleaner zou afdoende moeten werken.

Beste is eignelijk zodra er ergens olie opkomt dit meteen bestrooien met zand. dit absorbeert de olie

tegen onkruid zo zogenaamde wortelmat onder de tegels leggen.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#27
Waarom bestrijd jij het dan met ontvetter zoals remmenreiniger en motorreinigerPuzzled
Reply

#28
tegen onkruid idd wortel doek gebruiken Biggrin

heb nog wel paar rollen in de aan bieding Tongue

inclusief bestrating ??

u zegt ik lever Tongue
[Image: small.jpg]
Reply

#29
(09-07-2009, 21:34)Scamp Wrote: Waarom bestrijd jij het dan met ontvetter zoals remmenreiniger en motorreinigerPuzzled
ontvetter is een vorm van vet.
net als zeep.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#30
Technisch gezien is zeep ook een ontvetter een vorm van aangepast vet dus die uitspraak klopt gedeeltelijk wel ja.
Ontvetter zoals remmenreiniger is echter een apolair oplosmiddel of een chemische substantie die het aanwezig vet afbreekt in kleinere delen die vervolgens licht polair geworden zijn en dus met water op te lossen (lees: weg te spoelen) zijn.

Stukje scheikunde:
Zeep is een combinatiemolecuul met een polair en een apolair gedeelte. Polair trekt naar polair en stoot apolair af (en andersom dus ook)
Vet, dat doorgaans apolair is, wordt dus omringd door de apolaire gedeelten van de zeepmoleculen en de polaire gedeelten blijven dan over.
Water is ook polair en de zeep/vet aggregaten zullen dus (zij het wat lastiger dan anders) oplossen in het water. Ergo: zeep.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#31
Ik vindt remmenreiniger geen vet, en ook geen soort vet. Dan kun je wel met 100000000000000000000000000miljoen tegenbewijzen en verhalen aan komen, remmenreiniger is in mijn ogen geen vet.


Maareuh zijn de tegels al schoon?
Reply

#32
ik gebruik gewoon spul van me werk brandweer ontvetter Tongue
bij ongelukken gaat de olie ook van de weg dus goede oplossing er voor
je moet het allen niet op je bloote handen krijgen whahha want dan droog heel je hand uit en zit er geen vet meer in hehehe devil

cheers
hoor ik daar in de gangen EVO ???
Reply

#33
Ik heb het nog niet schoon gemaakt, omdat ik eerst nog even een projectje heb lopen, waardoor er weer veel gesleutelt gaat worden op die plek en heb het gevoel dat het weer niet schoon gaat blijven. devil Dus eerst dat even afronden en daarna de chemische troep erover heen en schoonspuiten met de hogedruk...

Ik laat jullie zowiezo de voor en na foto's zien en welk troep ik gebruikt heb tegen de tijd.

Gr. Daniel
Reply

#34
Als je slim bent leg je er een stukkie karton onder dan hoef je de tegels niet meer schoon te maken 39

Reply

#35
of je zou een aantal reserve tegels kunnen kopen 42 Tongue
tuning is not a crime its a way of life
[Image: white-devil.jpg]
Reply

#36
Scamp: remmenreiniger moet je ook niet in je ogen doen Wink Dan is het even tijd voor de SEH en een spoelbeurtje van je ogen.
Maar remmenreiniger is inderdaad geen vet nee...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#37
Remmenreiniger nog nooit in ogen gehad39 wel benzine en repaplast, daar wordt op dat moment ook allemaal niet beter van.......
Reply

#38
beetje jammer dat ahrnem zo ver rijden is voor een paar tegels..

heb namelijk nog een stuk of 20 30 bij 30

en geloof nog 36 van die grote 60 bij 40

overgehouden van een straat klusje
[Image: small.jpg]
Reply

#39
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er nog zat liggen... Wink Ben gewoon benieuwd waarmee ik het schoon kan krijgen.. Aankomende zondag/maandag heb ik eindelijk tijd om het uit te gaan testen.

Zal morgen eerst wat foto's uploaden!

Gr. Daniel
Reply

#40
Cillit Bang?
Quick 'n Brite?
Volgens Tell Sell moet het allemaal goed werken haha.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.