Smerige tegels, hoe shoonmaken..? ;)
#1
Mede club/forumleden,

Nu heb ik zo de laatste tijd erg veel lopen klussen onder de carpoort bij mij in de tuin. devil Alleen is het een enorme smeerboel geworden. Is er iemand die suggesties heeft om oliebesmeerde tegels schoon te maken of kan ik ze beter gewoon voor nieuwe exemplaren vervangen?

Ik heb al in de zoekfuntie gezocht naar soortgelijke topics, alleen ik ben ze niet tegen gekomen of heb er hard overheen gekeken. 34

Ik heb remmenreiniger geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Nu zat ik te denken aan dusty(of hoe je het ook schrijven mag..), eerst goed laten intrekken en dan schoonspuiten met de hogedruk reiniger.

Iemand ervaring met het schoonmaken van vieze olie tegels? Reacties meer dan welkom! Wink

Gr. Daniel
Reply

#2
Omdraaien
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#3
(08-06-2009, 18:36)Stefanos Wrote: Omdraaien

Dat zou ik in eerste instantie ook doen, alleen zijn ze maar aan 1 kant bruikbaar.. :S
Reply

#4
HG olievlekkenreiniger, te verkrijgen bij de betere bouwmarkt Wink
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#5
Ik ben voorstander van Dasty Smile
Flesje Dasty, dat gaat altijd wel prima:
[Image: dasty_01.jpg]
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#6
mocht dit alles niet helpen.........
dan is het misschien een idee om de vieze tegels ergens aan de zeikanten te leggen. en die van de zeikant waar de vieze lagen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#7
Hogedrukreiniger al geprobeerd?

EDIT: heb eroverheen gelezen dat je dit al geprobeerd hadZzzz
Reply

#8
Truckcleaner 1:4 mengen met water, in een sproeiding doen. Op de tegels spuiten even in laten trekken en dan met de hogedruk reiniger.

Truckcleaner is biologisch afbreekbaar39 weet alleen niet waar je het kan krijgen.

Wat je ook kan proberen, en daar was ik me handen vaak mee als ze onder het vet zitten thuis, is waspoeder. Gewoon die van de witte was pakken, en dan oplossen in warm water, en dan met de bezem of zo???
Reply

#9
volgens mij werkt round up ook goed is zwaar aggresief en ook niet heel erg duur

goed een uurtje laten intrekken en daarna de hoge druk erop
green machine
Reply

#10
Ben je iig wel van je onkruid afTongue..
Denk dat met hogedrukspuit alleen je al een heel eind komt... Wel uitkijken waar je het heen spuitTongue... Niet richting je mooie bloemenperkje ofzo haha....
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#11
die truck cleaner,

dat spul heet gammo cleaner of p3x ....

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#12
(08-06-2009, 20:46)Chicken Little Wrote: die truck cleaner,

dat spul heet gammo cleaner of p3x ....

Wij hebben het op het werk van dreumex39 ideaal spul
Reply

#13
ik doe de vloer ermee van de koelwagen, spul is in poedervorm op natte ondergrond uitstrooie en gaan,,,

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#14
Ik ga van de week van alles proberen. Ik zal ook foto's van het voor en na plaatsen! Wink Dan zien we wel wat werkt op me stoeptegels. Tongue Bedankt voor de reacties.

Gr. Daniel
Reply

#15
dubro onverdund erop doen (wel de echte), even een heel klein beetje water er over heen sprinkelen en dan met een schrobber schrobben op de plaatsen waar de olie ligt. Paar minuutjes laten inwerken en wegspuiten. Bij verse vlekken haalt het het helemaal weg, bij de oudere is de ergste zooi weg.
Als het gewone stoeptegels zijn, zou ik er geen moeite aan doen. Die dingen staan toch overal gratis af te halen, dus even een paar "nieuwe" tegels er in stoppen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#16
Gevelreiniger. Heb er van de week aardig wat vlekken mee weggehaald voor de deur.
[Image: cc.php?bg=247,246,243&tijdtot=1251583200...sc=&e=.png]
Reply

#17
Je kunt altijd nog een stoom reiniger gebruiken.

Round up is een bestrijdings middel wat alles wat bladeren heeft dood maakt, lijkt me geen schoonmaakmiddel voor olie vlekken. De brandweer gebruikt volgens mij actief schuim voor het verwijderen van olie vlekken en een heleboel water om het schuim weg te spuiten.
misschien een belletje wagen aan de plaatselijke brandweer als er niets is dat werktWink
[Image: ganjauserbar.gif]
Reply

#18
(18-06-2009, 17:32)ganja Wrote: Round up is een bestrijdings middel wat alles wat bladeren heeft dood maakt

Was dat maar waarWink
Reply

#19
(18-06-2009, 19:25)Scamp Wrote:
(18-06-2009, 17:32)ganja Wrote: Round up is een bestrijdings middel wat alles wat bladeren heeft dood maakt

Was dat maar waarWink

Heb je het wel eens gebruikt?
[Image: ganjauserbar.gif]
Reply

#20
Vorige week nog op mijn grasveld en de verharding in mijn achtertuin...
Lag geen olie, maar wel het e.e.a. aan onkruid dat nu hemelen is.

Werkt best goed, Roundup
Ik zal jullie de biochemische werking ervan sparen, maar het werkt niet tegen olie Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.