justy turbo time attack auto gewogen en klein filmpje
#21
goed bezig Biggrin. ben benieuwd hoe alles gaat worden!

groeten Marco
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#22
hallo

deze avond lekker verder gewerkt en ja het chasie staat al op het frame

[Image: PICT0029.JPG]

[Image: PICT0030.JPG]

[Image: PICT0031.JPG]

[Image: PICT0032.JPG]

[Image: PICT0034.JPG]

[Image: PICT0035.JPG]

zo staat die er vandaag bij

dus schiet eigelijk goed op devil
Reply

#23
schiet mooi op

anders moet je je ook eens aanmelden op autocrossforum.nl
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....

swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Reply

#24
en wat moet ik daar dan doen
Reply

#25
je project misschien posten
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....

swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Reply

#26
ja miss ik zie wel
Reply

#27
waarom heb je ronde buis genomen als ik vragen mag ?
vierkante buis is n.l. wat steviger (ivm doorhangen) en het is makkelijker de body erop te monteren .
en hoe heb je he gelast ? electrode of mig ?

Wel goed bezig zo , flink project.
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#28
het is gelast met half automaat

ronde buizen heb ik genomen omdat ik ze toch kreeg en volgens mij ga je deze niet zo snel plooien / doorbuigen is diameter 47.5 met want dikte van 3.5

sta ondertussen wel al weer verder de fotos komen snel

kan zegen dat ik eigenlijk de kooi al heb dat ik nu dus bezig ben aan de ophanging

de body ga ik in mijn eentje met gaan wandel zeker nu dat die nog lichter is

en binnenkort begin ik dan aan mijn polly neus
Reply

#29
ik zou dat chassistje nog wel ffies een aantal dwarsliggers geven voor extra stevigheid...
Reply

#30
ja komt allemaal wel nog hoor als die geheel klaar is
Reply

#31
Ik weet wel dat dit een stuk minder kan hebben als vierkante buis . Moet mit dit soort projecten / auto`s wel met zware fysike krachten rekenen.
Wat is half automaat lassen ?? moet je steeds een electrode wisselen , of komt er een draadje uit je laspistool ?
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#32
uit las pistool he

hij zal zeker strek genoeg zijn

laten we nu al zeg dat hij sterker is dan de gewoon standaard mk1 met kooi er in
en met zou en auto doe ik 4 a 5 sesoein voor deze schuin is

tis niet de bedoeling om mekaar te rammen of zo he
Reply

#33
buis is vele malen sterker als 4 kant koker

kooi in cross auto enz , en de zelfbouw sprinters en toerwagens enz worden ook allemaal gebouwd van ronde buis
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....

swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Reply

#34
jep klopt en en rond buis hangt niet door maar vierkant wel
Reply

#35
(20-01-2010, 19:39)joast Wrote: buis is vele malen sterker als 4 kant koker

kooi in cross auto enz , en de zelfbouw sprinters en toerwagens enz worden ook allemaal gebouwd van ronde buis

weet je waarom die kooi in een crossauto van buis is , omdat 4 kante buis niet zo makkelijk is te vervormen als ronde en er meerdere lassen , en lees dus mogelijk zwakere plekken in kunnen zijn .

Als we me voorbeelden gaan werken Wink kijk dan eens naar bv dat hot rod gedoe op discovery , Daar zie je dat een nieuw frame altijd van 4 kante koker is.
Pak eens een stuk ronde buis en een stuk 4 kante koker , allebij van dezelfde wanddikte.
klem 1 zijde in pak de andere beet en probeer het te verbuigen.
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#36
en vierkant zal zeker doorhang en rond niet over een aftand dat ik gebruik

vierkant is enkel sterker op klein afstanden

en op discovery zijn er ook dat ze met rond maken hoor en dat is wel voor en zware en loop auto niet voor en licht auto en ook niet om off road met te gaan

in de racerij is he voor misten 70 % uit ronde buizen gebouwd
Reply

#37
(18-01-2010, 20:05)Dragon Wrote: waarom heb je ronde buis genomen als ik vragen mag ?
vierkante buis is n.l. wat steviger (ivm doorhangen) en het is makkelijker de body erop te monteren .

Ik wil niet lullig doen, maar ik ben dit toch niet helemaal met je eens. Ja, als het om doorhangen gaat is een vierkant buis sterker, maar daar houdt het ook wel op. Metaalmoeheid neemt altijd de weg van de minste weerstand. Een scheur zal dan ook altijd ontstaan waar de minste weerstand is. Een vierkante buis heeft vier hoeken, waar allemaal scheuren kunnen ontstaan. Een ronde buis heeft geen hoeken en zal in dat geval sterker zijn.
Waarom is dit belangrijk? Je bouwt een chassis dat zo stijf mogelijk moet zijn. Hoe stijver een chassis, hoe meer trillingen er zullen ontstaan. Trillingen veroorzaken scheuren en tadaa... het circeltje is weer rond.

(18-01-2010, 20:05)Dragon Wrote: kijk dan eens naar bv dat hot rod gedoe op discovery , Daar zie je dat een nieuw frame altijd van 4 kante koker is.

Dit komt omdat dit meestal replica's zijn van oude chassis. Een rond chassis zou domweg niet onder de body passen.
Vroeger werd er veel gebruik gemaakt van vierkante chassis omdat het makkelijker en goedkoper te maken waren.
Stel jezelf eens de vraag... als je een rolkooi maakt, wat voor een buis gebruik je dan? Of kijk onder je motorkap. Als je een veerpootbrug hebt, is deze rond af vierkant?

Om even in mijn eigen straatje te lullen.... als vierkant een betere optie was geweest, dan waren vliegtuigen wel vierkant en niet rond. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#38
Prima hoor , je hoefd het niet met me eens tezijn , zeg ook niet dat ik er verstand van heb , vroeg het me alleen af .
Maar vind het dan toch raar dat ze daar koker gebruiken en geen rond (als dat zo sterk is). Ze stoppen er een motor in die meer pk`s heeft als origineel , die dus ook meet trillingen enz veroorzaakt. terwijl de rest wel gewoon vernieuwd en aangepast wordt.

In mijn geval heb ik beide versies van de veerpootbrug 42 .
De voorste is van ronde buis, en die ik achter heb is van 4 kante buis.
Maar waarom ik dacht/denk dat ze (diegene die je in de winkelkoopt) rond zijn , omdat 99% van de gevallen er wat bochten in moeten zitten (over de motor heen enz ) , en dat vierkante buis niet goed te buigen is .

Nogmaals zeg niet dat ik er verstand van heb ofzo hoor . Maar maak zelf regelmatig motorsteunen (niet voor een auto , maar schepen enz) en diverse frame`s voor off-shore enz. En daar kom ik dus altijd de koker tegen , vandaar mijn denkwijze Wink

Had je bij een vliegtuig niet iets van stroomlijn nodig Wink , lijkt me lastig vliegen in een baksteen met vleugels en tegen of zijwind .





(26-01-2010, 08:55)Puppetmaster Wrote:
(18-01-2010, 20:05)Dragon Wrote: waarom heb je ronde buis genomen als ik vragen mag ?
vierkante buis is n.l. wat steviger (ivm doorhangen) en het is makkelijker de body erop te monteren .

Ik wil niet lullig doen, maar ik ben dit toch niet helemaal met je eens. Ja, als het om doorhangen gaat is een vierkant buis sterker, maar daar houdt het ook wel op. Metaalmoeheid neemt altijd de weg van de minste weerstand. Een scheur zal dan ook altijd ontstaan waar de minste weerstand is. Een vierkante buis heeft vier hoeken, waar allemaal scheuren kunnen ontstaan. Een ronde buis heeft geen hoeken en zal in dat geval sterker zijn.
Waarom is dit belangrijk? Je bouwt een chassis dat zo stijf mogelijk moet zijn. Hoe stijver een chassis, hoe meer trillingen er zullen ontstaan. Trillingen veroorzaken scheuren en tadaa... het circeltje is weer rond.

(18-01-2010, 20:05)Dragon Wrote: kijk dan eens naar bv dat hot rod gedoe op discovery , Daar zie je dat een nieuw frame altijd van 4 kante koker is.

Dit komt omdat dit meestal replica's zijn van oude chassis. Een rond chassis zou domweg niet onder de body passen.
Vroeger werd er veel gebruik gemaakt van vierkante chassis omdat het makkelijker en goedkoper te maken waren.
Stel jezelf eens de vraag... als je een rolkooi maakt, wat voor een buis gebruik je dan? Of kijk onder je motorkap. Als je een veerpootbrug hebt, is deze rond af vierkant?

Om even in mijn eigen straatje te lullen.... als vierkant een betere optie was geweest, dan waren vliegtuigen wel vierkant en niet rond. Wink
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#39
(26-01-2010, 18:58)Dragon Wrote: Prima hoor , je hoefd het niet met me eens tezijn , zeg ook niet dat ik er verstand van heb , vroeg het me alleen af .

Gelukkig maar. 34
Ik heb de wijsheid gelukkig ook niet in pachtWink

(26-01-2010, 18:58)Dragon Wrote: Had je bij een vliegtuig niet iets van stroomlijn nodig Wink , lijkt me lastig vliegen in een baksteen met vleugels en tegen of zijwind .

Ook een buis is gewoon gestroomlijnd, zolang ie maar in de lengte richting "vliegt".
Om je een idee te geven, ze hebben het wel gedaan.

[Image: charter-pilatus-pc12.jpg]

Hoewel op de foto misschien niet helemaal duidelijk, maar de Pilatus was een rechthoekig vliegtuig. Zeker de oudere modellen.

Maar sorry... we dwalen af en gaan weer lekker uitgebreid off topic. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#40
de mk1 is ook niet rond maar meer vierkant Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.