Samuel zijn in aanbouw turbo Justy.
#1
Helaas weer niet voor me zelf, maar wel weer een Justy turbo project van onze zuiderbuur uit België.

Morgen hoop ik aan de motor te gaan beginnen en hem klaar te maken voor turbo gebruik.

Wat voor turbo er op komt ben ik nog niet helemaal uit, kan op dit moment vrij goedkoop aan de VF38 komen dus kan ook zijn dat ik deze ga gebruiken in plaats van de GT1549, maar dan moet ik eerst weten of een VF38 de zelfde spool-up heeft, maar ook op dat punt hoop ik snel een antwoord te hebben.

De versnelling bak heb ik ook mee laten komen om eens te kijken hoe ik het aan kan pakken met het vliegwiel en koppeling.
Ben er nu wel achter dat, dat dikke vliegwiel nodig blijft omdat de spiebanen te vroeg stoppen op de as en je de koppeling plaat niet verder naar voren kunt brengen.
Maar goed met een vliegwiel van pak weg 5Kg is wel te leven als je nagaat dat het origineel 8,5KG weegt met de starterkrans er nog op.
Ook voor de koppeling moet ik nog wat dingen uit gaan zoeken, de plaat kan ik al bestellen, maar de drukgroep is nog een vraagteken.
Heb pas nog een koppeling van een Justy in mogen trappen waar 300Pk over moet kunnen maar kreeg de indruk dat er alleen maar een veer aan het pedaal zat dus denk niet dat deze het gaat houden, maar ook dit hoop ik snel te gaan weten als ook deze Justy gaat lopen.

[Image: GroteFoto-3RUDHSYT.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#2
Dat zij nog eens de leuke projecten 39
Wat gaat er met het blokje gebeuren, revisie, lagere compressie en kop bewerken+o-ringen of had je nog meer spannende dingen in gedachten ? Wink

En ik ben ook zeer benieuwd wat voor power die VF38 zal leveren en vooral hoe de rest van het onderstel van de Justy zich zal houden met flink vermogen Biggrin
Keep us posted 39
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#3
haha die dmwdave koppeling in de josti van david is een koppeling voor pussys?Zzzz

maar ff over dat vliegwiel, is die niet gelijk aan de g16b vliegwiel?
heb zelf geen vliegwiel bij mijn justy maar heb wel een g16b vliegwiel, en das ook zown dikke joekel43
Reply

#4
Wess het blok word gebouwd voor pak weg 205Pk dus er gaan geen erg lage compressie zuigers dus hij gaat maar op 0,85 bar draaien max denk ik. Wel O ringen en nieuwe lagers enz er in dus alles weer fris maken.

@ Devil Zou wel eens kunnen dat, dat gaat passen maar stuur me even een PB met de plaat diameter en de buiten diameter van het vliegwiel. Vraag blijft dan alleen nog past het op de krukas als het van een 1.6 is?
Met een beetje mazzel heb ik nog een vliegwiel over, maar kan ook en stalen voor je maken en die zijn nog wat goedkoper als van dmwdave.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#5
ik druk die g16b vliegwiel wel ff op een gti krukje, koppeling van de gti paste wel iigZzzz alleen de plaat denk ik nietWink
Reply

#6
vliegwiel van een gti past op een 1.6 dus andersom zou ook moeten passen
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#7
(23-02-2009, 22:48)nox6 Wrote: vliegwiel van een gti past op een 1.6 dus andersom zou ook moeten passen

ikke was eerder34
Reply

#8
na nader onderzoek; 1600 swift sedan koppeling & vliegwiel komt overeen met de koppeling en vliegwiel van een justy, vliegwiel past zeker de weten op gti krukas39 gti koppeling werkt niet, maar dat wisten we allang niet ruud?34
Reply

#9
Weer even een update.

Het motorblok is klaar en het is nu nog wachten op de koppeling en het stalen vliegwiel.

Heb ook even wat foto’s gemaakt van de O ringen in de kop.

[Image: Foto-L7H83TSY.jpg]
[Image: Foto-VFB487BP.jpg]
[Image: Foto-6OKQLBSH.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#10
dus das mijn nieuwe schat

mooi is dat
Reply

#11
loopt dit apparaat ondertussen al?34
Reply

#12
Zit te wachten op de koppeling anders had ie al gedraaidCry
Reply

#13
ja daar zitten we nu dus op te wachten
Reply

#14
blok is klaar en licht nu te wacht tot hij mag werken
Reply

#15
blok zal dit jaar gaan rijden tot ik de 1600 klaar heb wat end juni zal zijn tot die tijd wordt er met dit blok gereden begin e met te rijden in maart / april als de auto waar hij in gaat klaar is uiteraard
Reply

#16
yeahTongue
en deze man gaat me verder helpen met de electronica van mn motorswap..
en kijken of het wil lukken om er een gti kop op te krijgen..
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#17
Hier ga ik goed oplette kan nog handig worden voor mijn toekomstige project39
Member of KayHardMotorsports.
Japanese: KaiHado MotoSpotsu.


[Image: Rising_Sun_by_cow410872-1.png]
Reply

#18
Topic is beetje dood hoor Tongue al een maand of 10 Tongue
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#19
ding heb ik nog wel staat min of meer
wel te koop dit blok

maar justy projecten en ander dingen die gaan wel nog door
Reply

#20
(10-12-2010, 00:12)swift263 Wrote: ding heb ik nog wel staat min of meer
wel te koop dit blok

maar justy projecten en ander dingen die gaan wel nog door

Je hebt pbMessage
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.