23-02-2009, 22:01
Helaas weer niet voor me zelf, maar wel weer een Justy turbo project van onze zuiderbuur uit België.
Morgen hoop ik aan de motor te gaan beginnen en hem klaar te maken voor turbo gebruik.
Wat voor turbo er op komt ben ik nog niet helemaal uit, kan op dit moment vrij goedkoop aan de VF38 komen dus kan ook zijn dat ik deze ga gebruiken in plaats van de GT1549, maar dan moet ik eerst weten of een VF38 de zelfde spool-up heeft, maar ook op dat punt hoop ik snel een antwoord te hebben.
De versnelling bak heb ik ook mee laten komen om eens te kijken hoe ik het aan kan pakken met het vliegwiel en koppeling.
Ben er nu wel achter dat, dat dikke vliegwiel nodig blijft omdat de spiebanen te vroeg stoppen op de as en je de koppeling plaat niet verder naar voren kunt brengen.
Maar goed met een vliegwiel van pak weg 5Kg is wel te leven als je nagaat dat het origineel 8,5KG weegt met de starterkrans er nog op.
Ook voor de koppeling moet ik nog wat dingen uit gaan zoeken, de plaat kan ik al bestellen, maar de drukgroep is nog een vraagteken.
Heb pas nog een koppeling van een Justy in mogen trappen waar 300Pk over moet kunnen maar kreeg de indruk dat er alleen maar een veer aan het pedaal zat dus denk niet dat deze het gaat houden, maar ook dit hoop ik snel te gaan weten als ook deze Justy gaat lopen.
Morgen hoop ik aan de motor te gaan beginnen en hem klaar te maken voor turbo gebruik.
Wat voor turbo er op komt ben ik nog niet helemaal uit, kan op dit moment vrij goedkoop aan de VF38 komen dus kan ook zijn dat ik deze ga gebruiken in plaats van de GT1549, maar dan moet ik eerst weten of een VF38 de zelfde spool-up heeft, maar ook op dat punt hoop ik snel een antwoord te hebben.
De versnelling bak heb ik ook mee laten komen om eens te kijken hoe ik het aan kan pakken met het vliegwiel en koppeling.
Ben er nu wel achter dat, dat dikke vliegwiel nodig blijft omdat de spiebanen te vroeg stoppen op de as en je de koppeling plaat niet verder naar voren kunt brengen.
Maar goed met een vliegwiel van pak weg 5Kg is wel te leven als je nagaat dat het origineel 8,5KG weegt met de starterkrans er nog op.
Ook voor de koppeling moet ik nog wat dingen uit gaan zoeken, de plaat kan ik al bestellen, maar de drukgroep is nog een vraagteken.
Heb pas nog een koppeling van een Justy in mogen trappen waar 300Pk over moet kunnen maar kreeg de indruk dat er alleen maar een veer aan het pedaal zat dus denk niet dat deze het gaat houden, maar ook dit hoop ik snel te gaan weten als ook deze Justy gaat lopen.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Crash test dummy thrill seeker