Waarde van auto
#1
Hej,

Ik vraag me eigenlijk al eent ijdje wat af.

Hoeveel is mn auto nou ongeveer waardSmile Dus voor als ik me auto keer inruil, of particulier verkoop...hoeveel kan ik dan vragen?

Het is een rooie swift 1.0 GA (Goedkoop Alternatief noem ik het zelf)
Bouwjaar 1991
140.000 gelopen
maand geleden grote beurt gehad,
dist. riem bij 137.000 vervangen
2 splinter nieuwe banden voorop (vandaag gemonteerd)
APK tot 17-10-2009
Nieuwe ruitenwissers
Nieuwe gasveren (komen er zondag in)
zn GTI interieur (kuipstoelen + achterbank)
en ik zou vast nog wel wat vergeten zijn...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

[Image: Foto-Y8RF6OJN.jpg]
Auto voor het poetsenSmile

[Image: Foto-3P3IRXWE.jpg]
[Image: Foto-W7DCO6MG.jpg]
[Image: Foto-G6JNRJVQ.jpg]

Groetjes
Reply

#2
bouwjaar? 34
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#3
nonsens Wrote:bouwjaar? 34

haha al aangepast
Reply

#4
Er zijn tal van diensten als Carspotter en dergelijke die op basis van kenteken een indicatie geven van de dagwaarde. Ook de bovag koerslijst kan al een inzicht geven (hoewel deze pas van auto's na 99 online staat bij de anwb, dacht ik?)
Maar dealers/kenners hebben wel meer informatie nodig om de waarde van een auto te bepalen. Als eerste is het bouwjaar van de auto ook wel handig en daarnaast hangt het ook af van de staat van de auto.
Kortom met foto's van de auto van verschillende kanten en bijv. motorruim kom je al een stuk verder denk ik. Daarnaast voor een echte waarde bepaling kun je het beste langs gaan bij iemand met kennis van zaken, merkdealer bijv.
Suzuki Swift 1.3 GLS Mk4: [Image: 245184_5.png]
Reply

#5
Als je wilt weten wat de marktplaats waarde is. Dan zou ik gewoon op marktplaats bijvoorbeeld tien soortgelijke swiftjes selecteren, en dan kijken wat er geboden wordt en wat de vraagprijs is. Daaruit kan je wel afleiden wat de mens er voor wil geven.

Ik denk eigenlijk dat je door je interieur niet meer waarde hebt, maar misschien is het wel net een puntje waardoor de koper jou auto koopt en niet een andere uit de zelfde categorie.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply

#6
Eddol Wrote:Als je wilt weten wat de marktplaats waarde is. Dan zou ik gewoon op marktplaats bijvoorbeeld tien soortgelijke swiftjes selecteren, en dan kijken wat er geboden wordt en wat de vraagprijs is. Daaruit kan je wel afleiden wat de mens er voor wil geven.

Ik denk eigenlijk dat je door je interieur niet meer waarde hebt, maar misschien is het wel net een puntje waardoor de koper jou auto koopt en niet een andere uit de zelfde categorie.

Met marktplaats heb ik al gedaan. maargoed dan verschilt het van 250 tot 1000 euro. haha
Reply

#7
Ik weet dat zeer veel autobedrijven kijken op autotrader wat zo'n
auto zou moeten gaan kosten, dan doen ze er een winstpercentage
over en dat word dan de inruilprijs.
Op Marktplaats kijken kan ook enig inzicht geven, maar daar vind je
weer prijzen die meestal hoger zijn dan de inruilprijs, vergeet ook niet
dat jij weet dat je auto goed is, een ander denkt daar anders over,
dat geeft soms frustraties.........ervaring? jep
Ik heb de laatste jaren de ervaring dat bij auto's die ouder zijn dan 10
jaar, dat inruilen beter is als op MP verkopen, nieuwere auto's inruilen
is huilen............ook ervaring? jepCry

Nog een ervaring:
lm-velgen en andere aftermarket luxe helpt geen ene bal met inruilen,
je kan dan beter de extra's los verkopen.
Reply

#8
Is de bodem hard? (dwz, geen roest etc)
Zijn het aantoonbare km's? (denk namelijk dat er makkelijk 2 ton opstaat)
Loopt het blokkie nog soepel?
Wat zijn de mankementen?

Ik zou 1000 vragen (mits deze punten goed zijn).
Denk dat je blij mag zijn als je er dan 7 a 800 voor krijgt.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#9
nonsens Wrote:Is de bodem hard? (dwz, geen roest etc)
Zijn het aantoonbare km's? (denk namelijk dat er makkelijk 2 ton opstaat)
Loopt het blokkie nog soepel?
Wat zijn de mankementen?

Ik zou 1000 vragen (mits deze punten goed zijn).
Denk dat je blij mag zijn als je er dan 7 a 800 voor krijgt.


Ja bodem is nog hardSmile
Vorig jaar zijn er ook nog 2 nieuwe draagarmen onder gekomen.
En km's... Ik heb een jaar autotechniek gedaan, en stage gelopen bij een autobedrijf hier in het dorp.
De eigenaar van de garage waar ik stage liep heeft een goeie vriend hier vlakbij wonen, en mijn swiftje was van de ouders van zijn goeie vriend. 2 van die oude lui die 1 keer in de week vanuit hun dorp naar een ander dorp gingen om boodschappen te halen.

Dus die 140.000 is zeker...
Reply

#10
Tja de km stand is best gunstig. Ik zeg maar zo, het is net wat een gek ervoor geeft Biggrin Zo`n Swift kopen mensen omdat ie zuinig is, de rest van de extra`s is mooi meegenomen maar zal je geen hoofdprijs opleveren. Ik ga met Nonsens mee in het bedrag Smile

Reply

#11
Ja idd ik zou ook 1000 vragen en wss krijg je er dan ongeveer 750 euro voor Smile
Swift GS: [Image: 302607_4.png]
Reply

#12
denk dat je boft als je meer dan 700,- krijgt.

als ik zelf een 91'er moet inruilen denk ik dat je nog minder krijgt en dan maakt het me niet eens uit of ie nu 140k km gedraaid heeft of 240k km.

auto van 18jr oud is niet veel waard.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#13
marktplaats vraagprijd 750 euro, kun je nog zakken naar 600

een autohandelaar zal er niet meer dan 350 a 400 voor geven
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#14
Persoonlijk denk ik dat jullie allemaal een beetje aan de hoge kant zitten. Dit is niet bepaald een gunstige tijd om een auto te verkopen. Mensen zitten veel meer op hun centen dan normaal, dus de hoofdprijs zul je nooit voor je auto krijgen.
Eerlijk gezegd denk ik dat je je handen dicht mag knijpen als je rond de 400 euro terug krijgt voor je auto.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#15
hmmz ik zeg 500 euro puppet wel optimistisch blijven he.Biggrin

Ik zeg gooi hem voor 650 op marktplaats en uiteindelijk krijg je er 500 voor.
Reply

#16
km stand wordt idd niet meer heen gekeken,
onze sedan staat/stond te koop en ik vroeg er 800 voor (nog geen 1 jaar geleden voor 1400 euro gekocht) kleine beurt gegeven, bodem hard, nieuwe voorruit, nieuwe ruitenwissers en een km stand van 66800 met alle onderhoudsboekjes, elek. ramen (erbij) en 3 puntsgordels zelf erin gebouwd.
en er wordt maar 400 euro voor geboden
(moet ik wel even vermelden dat er schade aan is geweest Wink)
maar op het moment als ik dan die prijzen op internet zie heb ik echt zoiets van hoe durf je, maargoed of ze het uiteindelijk ervoor krijgen is de vraag.

maar momenteel is het verkopen van je auto niet te doen, je krijgt er gewoon te weinig voor,
zou iig nog even wachten om m te verkopen hij ziet er goed uit Biggrin

gr. wendy
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

#17
Sauron+Suzi Wrote:km stand wordt idd niet meer heen gekeken,
onze sedan staat/stond te koop en ik vroeg er 800 voor (nog geen 1 jaar geleden voor 1400 euro gekocht) kleine beurt gegeven, bodem hard, nieuwe voorruit, nieuwe ruitenwissers en een km stand van 66800 met alle onderhoudsboekjes, elek. ramen (erbij) en 3 puntsgordels zelf erin gebouwd.
en er wordt maar 400 euro voor geboden
(moet ik wel even vermelden dat er schade aan is geweest Wink)
maar op het moment als ik dan die prijzen op internet zie heb ik echt zoiets van hoe durf je, maargoed of ze het uiteindelijk ervoor krijgen is de vraag.

maar momenteel is het verkopen van je auto niet te doen, je krijgt er gewoon te weinig voor,
zou iig nog even wachten om m te verkopen hij ziet er goed uit Biggrin

gr. wendy

Ja is ook wel zo. zijn oude wagentjes...
Op marktplaats staan ze ook van 350 euro tot 1250 euroTongue

Haha
Maar de auto ziet er ook piek fijn uit! geef ik toe. Maar ik wil eigenlijk iets waar ik meer schik mee heb...Waar ik wat aan kan veranderen (als ik hier iets aan doe zoals andere bumpers is het jammer geld).

Ook wil ik wat meer PK.
Ik heb zelf een peugeot 106 rallye, of een peugeot 106 XSI in me hoofd. Zijn leuke kleine snelle wagentjesBiggrin
Reply

#18
Wat zou je zelf aan zo'n auto uitgeven. gewoon op dit moment.

Zag laatst in te koop ook weer een 95 GTi staan. Vraagprijs
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#19
Mijn baleno gsx is ook tekoop voor 2000euro Wink
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#20
Denk dat je heel blij mag zijn als je 700 euro krijgt voor deze auto. Worden er een hoop aangeboden en het is natuurlijk al een oude wagen. Ik heb voor mijn Swift 1.3 uit '92 maar 300 euro inruil gehad, en die had nog metellic lak en audio heb ik er in laten zitten daarentegen wel weer meer km's. Particulier kon ik er ook niet heel veel meer voor krijgen.
Extra's maken idd niet zo veel uit bij inruil, bij particuliere verkoop wel iets, maar mensen vinden
Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.