even voorstellen...
Het is zeker aardig gelukt.
De koplampen komen weer meer tot hun recht.
Vind de neus van jouw Suzuki sowieso mooi Wink

Groetjes, Andres








Reply

(30-07-2018, 21:44)SS80 Wrote: Ik heb deze kit gekocht: https://www.carclean.com/nl/nulens-headl...l-kit.html
De uitdaging is om elke laag schuren mooi egaal te doen, maar het is aardig gelukt

Blanke lak na polijsten eroverheen blijft het veel langer goed anders kan je over paar maanden weer aan de gang. Overigens, heb voor ik die van mij kocht ook in een bordeauxkleurige Baleno proefgereden, vroegen toen in 2009 7200 euro en wilden niet zakken. Was van 2002, augustus. Deze die ik nu rij was jaartje ouder maar geen dag spijt gehad, ben er superblij mee. Klinkt stom maar een station Baleno vind ik nog altijd mooi in de juiste kleur.. Die van mij is nu 17 jaar oud, jammer dat een kloot van een buurman er krassen ingezet heeft uit frustratie en er zitten wat putjes in door onoplettende hufters die denken: oh een ouwe bak,hoppa.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

De Baleno als Wagon vind ik ook zeker een mooi model. Ik vind alleen het oudere type een mooier neusje hebben. De koplampen passen dan beter in het model, bij deze zijn het meer van die opgeplakte vissenogen.
Maar het is zowiezo geen geld voor wat je krijgt 39 Er zijn weinig stations met zo'n laag gewicht en 121pk. En dan natuurlijk super praktisch.

Blanke lak over de lampen heb ik idd ook van gehoord, ik heb ze nu met wax gedaan. Met hetzelfde idee, als beschermlaag. Dit moet je alleen af en toe opnieuw doen.

Vandaag was ook m'n K&N vervangingsfilter binnen. Meteen gemonteerd en een proefritje gemaakt. Of mijn nieuwe inlaat meer power levert kan ik niet zeggen maar de gas-respons is wel merkbaar sneller. (iets wat ik wel mistte t.o.v. de Iggy)
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Even een updateje, vandaag heb ik m'n custom home-made grill afgemaakt en gemonteerd.
Ook zitten er inmiddels alweer een tijdje nummerplaten met chocoladeletters op en zwarte NL stickers.
De ruitenwissers v & a en de paravan heb ik ook opnieuw gespoten zodat wat zwart is ook echt zwart is.

De grill:
Ik heb de grill van de donor van m'n broertje gehad (met een J) omdat deze makkelijker aan te passen was dan die van mij:
[Image: 360.jpg]

Het hard er uit gesneden en de overgebleven gaten dicht gelijmd:
[Image: 360.jpg]

Toen "netjes" geschuurd en geplamuurd:
[Image: 360.jpg]

Daarna "race"gaas er achter gemaakt en in de bumper gezet. Dit is het resultaat (voor en na)
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Goed bezig aan je Baleno Wink
Hoe kom je aan zwarte nl stickers ?

Mooie grill.
Persoonlijk hou ik er van het mooie Suzuki logo te laten zien en chroom te laten.

Groetjes, Andres








Reply

Ik houd van opruimen, die logo's allemaal zijn niet nodig. De mensen die het interesseert weten toch wel wat het is. Zo heb ik ook de logo's van de achterklep verwijderd ("Baleno" viel er toch al bijna af) en het ziet er meteen netter uit.

Ook zit er op m'n voorruit nog zo'n snelweg sticker van Zwitserland. Dat stoort me ook mateloos maar die zijn altijd een drama om te verwijderen... Toch maar eens doen binnenkort.

De NL stickers heb ik hier vandaan: https://www.stickermania.nl/c-4107471/kenteken/
Ze zijn net een tikkie te klein, maar als je ze netjes plakt op de geel-blauwe lijn dan kan je buitenom met een zwart lakstiftje netjes bijwerken.
Let op, het is natuurlijk niet toegestaan. Als je er mee aangehouden wordt zal je ze moeten verwijderen en krijg je misschien ook nog een boete. Maar het scheelt weer een extra kleur (opgeruimd Wink )
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Gezien wat je vertelt over dat kleine NL stickertje... we mogen eigenlijk niet veel meer in Nederland. Beetje jammer Wink

Groetjes, Andres








Reply

Na bijna een jaar maar weer eens een update:

Ik rijd nog altijd met plezier in de Baleno station, inmiddels 260.000 op de teller.
Ook heb ik de Baleno station van mijn broer gesloopt in de tuin, dus ik heb voorlopig voldoende reserve onderdelen. Het is al eens van pas gekomen.
Het afgelopen jaar heb ik wel wat onderhoud moeten doen:
-Koppeling
-Voor schijven & blokken
-Subframe voor
-Homokineet

Het vervangen van de koppeling & homokineet:
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]

Het subframe van de sloper gepakt, schoon gemaakt en lekker dik in de hammorite gezet meteen nieuwe rubbers en eindstangen voor de stabistang en nieuwe draagarmen:
[Image: 360.jpg]

En sinds kort heb ik nieuwe wieltjes, deze zijn origineel van een laatste type MG ZS maar ze passen perfect op de Baleno. 17", ET45 loopt ook bij vol insturen niet aan.
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]

Afgelopen Japfest heb ik 'm nog het circuit rond gejaagd 39
[Image: 360.jpg]

Owja en ik heb een nieuwe aanwinst: een Alto mk3 uit 2002. Leuk lichtgewicht wagentje voor de lol. Wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet, eerst maar eens door de keuring.
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Mooi werk allemaal 39
Reply

Poh mooie klusjes hoor! En de velgjes staan er heel netjes onder!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Ben jaloers op je velgen! Ik heb naar zelfde kleur Baleno gekeken uit 2002 maar die vent vroeg bij de dealer 7300 toen in 2009, heb die van mij 6100 betaald. Geen moment spijt. Persoonlijk vond ik de gril zoals die was mooier maar ja smaken verschillen. De gril die erop zat kost iets van 150 ballen tegenwoordig, heb die paar jaar geleden op de kop getikt vr 15 euro Wink. Trouwens prima werk, zijn de 17'' niet onconfortabel?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Thanks voor de reacties

De originele grill heb ik hier nog hangen mocht ik 'm ooit nog terug willen bouwen.
Ik vind de 17" qua rijgenot een verbetering. De originele SSCS dempers hebben hun beste tijd gehad dus hij dweilt al wat, de plattere banden maken 'm wat minder Amerikaans.
Het liefst zou ik 'm nog verlagen en meteen nieuwe schockbrekers monteren. Ik hoorde goede verhalen over de Sachs dempers hier op het forum..
Maar ik ben bang dat ie dan weer "doorgezakt" is aan de achterkant zoals de meeste Baleno's. Hij staat momenteel rondom even hoog dankzij de hulpveren achter.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Nee,heb zelf hulpveren en heb rondom Sachs Touring, kan hem gewoon lekker hoeken. Een enorme verbetering tov SSCS systeem, is gewoon prut. Was nog minder kwijt dan als ik origineelwas gegaan, 6 jaar terug rond 400 euro vr de 4. Heb echt een andere auto en dorpels op provinciale wegen neem ik nu met 80 ,ja I know. Hiervoor met 50 en knalde nog de voor of achterkant tegen wegdek. Als je er nog poos mee wilt rijden is het de moeite waard.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Olright bedankt voor de tip! Ik wil 'm voorlopig houden, hij bevalt me prima dus dan worden het die Sachs Touring's
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Vandaag het subframe achter vervangen, hier zat een gat in gerot (zie foto)
En een vorige eigenaar heeft een pannenkoek gebakken half over een bout heen, dus loshalen was een uitdagin. Maar het is gelukt
"Nieuwe" subframe:
[Image: 360.jpg]
Het afkeur-gat:
[Image: 360.jpg]
De pannenkoek:
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Tijd voor weer eens een update:
De MK3 Alto is naar de sloop, hij was te rot op te onhandige plekken. Was wel leuk om weer eens een jaartje te rijden in een hok waar je schijt aan hebt Tongue

De Baleno doet het nogsteeds prima, laatst weer door de APK voor een jaartje.
Afgelopen jaar heb ik nog wel het 1 en ander gedaan:
Nieuwe koplampen (want plastic-dof geworden) met meteen xenon er in, extra lampjes op het dak die werken via grootlicht, betere speakers rondom en versterker netjes weggewerkt. Achterremklauwen gereviceerd en nieuwe schijven/blokken.
Owja en het witte gedeelte vd achterlichten licht ge-smoked.

Wat foto's:
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]

En ik heb sinds een paar weken een "nieuwe" Suzuki.
Een nog in zeer goede staat verkerende Swift SA310 automaat. Nog volledig origineel. Heeft de laatste 10 jaar in een showroom gestaan dus hij had wat liefde nodig dus ik heb meteen alle vloeistoffen, filters, vacuumslangen en brandstofslangen vervangen. D-riem doe ik komend weekend. Uiteraard alles zo veel mogelijk Suzuki Genuine Parts.
Het idee met deze auto is om 'm netjes origineel te houden. Wel mee rijden maar echt als klassieker behandelen.

[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Nondeju, die is nog mooi rood 39
Reply

Ziet er beiden weer netjes uit!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Dat zijn inderdaad mooie Suzuki's.
Lijkt me dat je daar met plezier in mag rijden 39
Reply

Inmiddels heb ik de Baleno verkocht aan m'n zwager want hij zocht een betrouwbare maar goedkope station. Als daily rijd ik nu in een Daihatsu Charade.

Met de Swift heb ik lekker pleziertochtjes gemaakt v/d zomer, hij doet t perfect en het is iedere keer weer genieten. 39

Nu staat ie in de winterstalling, dus tijd om wat kleine dingetjes op te knappen:
[Image: 360.jpg]
Ik heb de ruitenwisserarmen opnieuw gespoten, de kentekenverlichtingsunits & klepgreep vervangen (deze waren ooit met een kwast zwart geverfd).
[Image: 360.jpg]
De dakstrips zitten er weer op, op 1 missend eindstukje na...
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
De achterklep was gebroken waar de (origineel!) elektrische ontgrendeling zit, ik heb 'm gerepareerd. Niet de mooiste manier maar wel stevig.
[Image: 360.jpg]
Ik heb nieuwe Koito H4 (zelfde als origineel) koplampen besteld want mijn huidige zijn mistig. Nu ben ik bezig met preventief onderhoud. De spatborden zijn er af om te zien hoe het met de roest staat en alles weer in de tectyl te zetten.
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
De roest valt gelukkig nog reuze mee! alleen onderaan het rechter spatbord.
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.