even voorstellen...
#81
(30-07-2009, 16:42)SS80 Wrote: klopt, alle auto's t/m 1978 hebben blauwe platen, daarna is geel met zo'n NL teken erin verplicht. als ik dus met deze platen ga rijden is dat niet rechtsgeldig.

toch ga ik dit doen, want als ik geflitst word krijg ik nogsteeds zelf de boete en ik vind t zo gewoon veel mooier. wel leg ik de orginele nr.platen onder de stoel, dan kan ik het ter plekke wisselen als ik aangehouden word
hehe dan krijg je nog steeds de boete als je aan word gehouden.
Kennis van me had op zn Evo 2 een nmr bord sticker geplakt en het origineel had die onder zn raam bij zich... kreeg gewoon de prent voor zn snuffertdevil

Oldtimer platen, staan erg stylevol vind ik39
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#82
okee, tis ff geleden dat ik hier gepost heb, maar aangezien ik binnen 1 week tijd 2 auto's van de club hier heb overgenomen, leek het me leuk het weer ff bij te houden.

laten we bij het begin beginnen:
de witte mk1 alto zag er uiteindelijk zo uit:
[Image: Foto-6HGRW4IN-G.jpg]
[Image: Foto-C3CITBFB-G.jpg]
(meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=6WJYUXIK)

maar deze heb ik met VR geruild voor zijn blauwe mk3.
daar moest het 1 en ander aan gebeuren, en daar ben ik lekker mee bezig. nieuwe deurtjes zitten er al in, lichtmetalen velgen met nieuwe banden, verlaagd, dubbele sportuitlaat, open luchtfilter, getinte ruiten en zonneband, bumpers gespoten (de zijkant volgt nog op dezelfde hoogte) deze ziet er nu zo uit: (foto's van voor de verlaging)
[Image: Foto-JAUWTO43-G.jpg]
meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=EZREY3TJ
de plannen zijn om hier rally alto nr2 van te maken... meer hierover later.

Verder heb ik weer een "nieuwe" mk1 erbij, gekocht met een kapotte automaat-bak, maar verder redelijke staat, zeer weinig roest!
inmiddels is de v-bak gewisseld, en ik ben bezig om er een 1.0 blok in te doen, verder nog niet echt plannen.. beetje impuls aankoop..
[Image: Foto-SRQQLMBW-G.jpg]
meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=LCBISWO7

Dan is sinds vorige week de Swift cabrio GTi weg, deze heb ik geruild met SpeedSwiftMarky voor zijn witte Baleno 1.8 GSX.
deze wil ik, op een paar kleine aanpassingen na, orgineel laten als daily driver. verlagingsveren voor voor zijn besteld, verder wil ik alle oranje glaasjes uit de lampen verwijderen. van de week ga ik 'm ff grondig wassen en dan zal ik ook foto's maken.

goed, als laatste Tongue heb ik gister bij Jan051 een '90 3drs Swift 1.0 3pitter automaat opgehaald. eigenlijk had ik alleen de motor nodig, maar het leek me handiger om deze in m'n eigen werkplaats uit te bouwen ipv daar op de oprit. zo gezegd zo gedaan, gistermiddag en vandaag compleet gestript, de motor komt, als het een beetje wil, in de grijze mk1 alto, verder heb ik het zeer nette interieur eruit bewaard. de rest breng ik morgen naar de stort/oud ijzer!
[Image: Foto-GLBAZYAW-G.jpg]
meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=RJXTG64T

olrighty than, zo zijn jullie weer ff up-gedate Wink
Reply

#83
Grappig om die auto zo te zien Tongue Succes met de inbouw van het blok in de alto! De kofferklep van die sloopswift zit inmiddels ook op de mijne, is hij weer een stukje netter Wink
Swift GS: [Image: 302607_4.png]
Reply

#84
Ey gozert, mooi dat je er weer bent en dat je topic weer up to date is.

Je Alto zag er iig erg grappig uit(en dat voro iemadn die eignelijk normaal geen ene moer met Alto`s heeft). en eerlijk toegevent tijdens de rit had ik toch wel zoiets van goh dat zijn eigenlijk toch best grappige dingetjes.

Had zo flauw vermoeden dat de heenweg soort van toeristische route was naar JCS maar eerlijk toegeven heb zeer van de reis genoten(op die dolle dwaas in die bus na dan).

succes met de verdere vorderingen van je bolides39
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#85
sowww, het karkas is naar het oud ijzer (toch weer 20 euro terug Wink)

er zijn nog wel wat problemen waar ik tegenaan ga lopen met de ombouw:
-uitlaat / uitlaatspruitstuk zijn net anders
-de 1.0 heeft een automatische choke ipv met kabel
-de 1.0 heeft een dynamo met interne spanningsregelaar
-de sensoren zoals temperatuur, oliedruk enz. zitten op andere plaatsen
-de onderste koelslang van de radiator komt op een andere plek uit
-kijken of de motorsteunen over te zetten zijn, anders eventueel aanpassen
-de 1.0 heeft een electrische brandstofpomp in de tank, de 0.8 heeft een mechanische op het blok
-aantal stukken in de motorkabelboom

het meeste is vrij makkelijk aan te passen, maar het is niet de bedoeling dat het een heel groot project word..
maargoed, we zien wel hoe ver het komt!

maandag begin ik er mee, morgen eerst nog ff een Alto meeting!
Reply

#86
olright, van de week ben ik lekker bezig geweet met de Baleno (altijd leuk om een "nieuwe" auto wat te personaliseren Wink)
-MS-design voorbumperlip geplaatst
-racegaas in de bumperlip en in het bumpergat
-voor verlaagd (ik vond 'm voor erg hoog staan ivm achter, vandaar alleen voor)
-cruise control gemonteerd, deze werkt alleen nog niet

het verlagen was nog een ramp, 2 van de 4 dikke bouten waar de veerpoot mee vast zit zaten errug vast en moest ik zelfs afslijpen en uitboren :s maar tis gelukt

ook heb ik een k&n vervangingsfilter besteld. hierover vrijdag meer, dan komt ie binnen! (heb ik ook plannen mee...)

verder heb ik 'm ff gewassen en eindelijk de beloofde foto's gemaakt:
[Image: Foto-REYGE38C-G.jpg]
[Image: Foto-GKI4MBIG-G.jpg]
[Image: Foto-GKE8DHIZ-G.jpg]
[Image: Foto-BFRFT3JI-G.jpg]

hier nog meer foto's voor de liefhebber: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZHQWR44
Reply

#87
Zier er strak uit. Mooi lipje ook! 3937
Reply

#88
ziet er weer erg netjes uit 39
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#89
merci!

ik ben nu bezig met m'n '83 Alto, blokje ligt helemaal los, na de lunch ff eruit tillen en dan eens kijken of de 1.0 van de swift past!! ben erg benieuwd...
Reply

#90
nou dat pastte dus niet Cry

naja dan maar weer de F8B er in.. was te proberen!

nog wat foto's van de werkzaamheden:
[Image: Foto-NLQFTKSX-G.jpg]
[Image: Foto-HCXC83HB-G.jpg]
Reply

#91
en wat pastte er dan precies niet?
alleen motorsteunen? of een totaal aan ruimtegebrek???
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#92
ruimtegebrek heb ik pas bij 4 cylinders Tongue

en de plekken om de motorsteunen op te schroeven zitten al netjes op het blok dus dat was het ook niet...

het probleem was dat de versnellingsbak van de mk1 niet op het blok van de swift past. en je kan ook niet de versnellingsbak van de swift pakken (dat zou helemaal mooi zijn met 3 versnellingen!) want de aandrijfassen van de alto passen daar niet in (dat zijn vrouwtjes ipv mannetjes)

achteraf wel stom, want het pastte al niet bij de bovenste 2 bouten van de v-bak naar blok, hier zit al een paar centimeter verschil in. dit had ik al kunnen opmeten terwijl de blokken nog in de auto zaten!!
Reply

#93
Welkom,39

Zeer mooie swift cabrio Drewl

hier in venlo rijd ook een rode rond Tongue
echt vetjess dat ding Tongue als ik hem zie maak ik een foto Wink

Veel plezier ermee en succes 39

GreetzZ Shane
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...42

Reply

#94
dank u!

maar die heb ik niet meer, die heeft Mark nu
Reply

#95
Vandaag heb ik de cruise-control in de baleno werkend gemaakt, en ook de oranje glaasjes uit de knipperlichten verwijderd.
Dit ging nog niet zo makkelijk via de oven, dus ik moest de glaasjes kapot maken en in stukjes verwijderen. wat meer werk maar het resultaat mag er zijn.
voor:
[Image: Foto-UWFLAICQ-G.jpg]
na:
[Image: Foto-FNZOPNWE-G.jpg]

ook heb ik bi-xenon besteld voor de baleno, eens kijken hoe dat bevalt
Reply

#96
Ziet er goed uit Leander39! Je bent lekker bezig met de Baleno.
Keep up the good work en succes met de Alto!
....Drivin' the Rival....
Reply

#97
en we gaan weer verder: vandaag de Xenon met succes gemonteerd, vrij makkelijk werkje trouwens, ik heb de xenon genomen die dimlicht & grootlicht als zodanig geeft. dat doet ie met een motortje, schuift ie de lamp naar buiten of binnen (zo krijg je een ander brandpunt op de reflector)
het is de 6000k versie, ik kon ook 8000 krijgen, maar dan krijg je echt blauw licht. de 6000 komt tegen het blauw aan, en is dus niet gelijk zo patserig, maar wel fel!

ook de stadslichtjes heb ik vervangen door ledjes in xenon-look

dus nu ben ik voor de voorkant van de baleno klaar! op het cai systeem na dan.. nu nog de achterkant en de ICE...
Reply

#98
weer ff een updateje:
de grijze mk1 Alto heb ik verkocht aan een liefhebber binnen de SAC.

via de SAC was ik weer aan een witte mk1 Alto gekomen, handgeschakeld, deze had wat kleine reparaties, moest gekeurd worden en heb ik daarna voor kostprijs doorverkocht aan mijn broer. echter wel wat aan veranderd:
-CRX stoelen
-zwart tapijt van carpet-right Tongue
-zwarte plastic interieurdelen van een mk1.1
-centrale deurvergrendeling met a.b.
-custom middenconsole, gemaakt van een mk1.1 en een mk3 console
-vlakke, beklede laadvloer achter. ipv de achterbank ligt daar een opklapbare mdf kast met speakers.
-deur/zijpanelen wit/zwart gespoten
-sportstuurtje komt van de week nog binnen.
foto's:
[Image: Foto-BT7AVVE3-G.jpg]
[Image: Foto-EW7NIETD-G.jpg]
[Image: Foto-LGYX8C3D-G.jpg]
meer fotos: http://www.mijnalbum.nl/Album=HGXQF4YD

Met de Baleno ben ik ook verder gegaan:
deze heeft nu een kat-vervanger (van BaLeon) hij maakt niet echt meer herrie, dus dat is goed, of het ook echt helpt weet ik niet. hij voelt wel vlot maar ik heb de hele week in de Alto gereden dus dan is alles vlot Tongue
ook zitten er andere velgen onder, 16 inch zwarte velgen met nieuwe platte bandjes. staat 'm erg goed!
foto's:
[Image: Foto-HOAOFSRZ-G.jpg]
[Image: Foto-CSRAYKRH-G.jpg]
[Image: Foto-CM3V8JCQ-G.jpg]

laatst heb ik ook een K&N vervangingsfilter geplaatst. dat is natuurlijk niet zo spannend, maar er komt een 10cm doorsnee aanzuigbuis achter het spatscherm langs naar het rechter ronde gat in de bumper. mooie CAI dacht ik zo Wink dit ga ik morgen avond doen zodat het er met de JAF op zit.
[Image: Foto-OPC8FG7X-G.jpg]
[Image: Foto-UXZ38FCT-G.jpg]
meer Baleno foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZHQWR44

dat was 'm weer ff Wink
Reply

#99
Die zwarte wielen staan 'm echt super 39
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

Zwarte wielen zijn geniaal! Waar heb je je K&N vandaan, trouwens?
Volgens mijn onderdelenleverancier zijn die niet meer te krijgen Puzzled
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.