even voorstellen...
#61
http://www.mijnalbum.nl/Album=KFRIO83E

behold m'n nieuwe kap!

samen met m'n broertje heb ik de kap in een halve dag gewisseld! het zou zo moeilijk zijn enzo... het is best goed te doen

de voorste hoeken van het kap-frame hadden wat roest, uiteraard gelijk maar even bijgewerkt.
en doordat het raam een tijd lek is geweest, waren er ook wat kleine roestplekjes onder waar de kap opgevouwen word. uiteraard ook gelijk even bijgewerkt.

ik ben echt blij met het resultaat!
Reply

#62
Netjes! Goedbezig39
Ben alleen beetje bang dat die roest gewoon weer terug gaat komen zo...

Geen achterruit meer zie ik?
Reply

#63
Da's helemaal niet verkeerd! 39
Ik moet toch eigenlijk ook eens zo'n kapje bestellen voor mijn Cabrio...
Mis je de achterruit niet? Het lijkt me nu zo donker binnenin.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#64
netjes hoor!
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#65
@ Snelle Jelle: ik denk dat het de komende jaren daar niet zal roesten... natuurlijk, zo'n punt zal altijd een keer weer gaan roesten. maar voorlopig niet! het is niet op de foto's te zien, maar ik heb eerst alle roest weggehaald met een roterende staalborstel en schuurpapier, daarna goed ontvet en opnieuw geverfd Wink niet los over de roest heengespoten, maak je geen zorgen Wink

@ The Force: eigenlijk heb ik geen last van rijden zonder achterruit.
ik heb het wel eerst geprobeerd, door zonder binnenspiegel te rijden en de orginele spiegels geven al heel goed beeld dus je mist t eigenlijk niet. het enige wat je niet meer ziet is wie er in de auto zit die achter je voor het stoplicht staat, en binnen word het idd wel donkerder.
Reply

#66
Ow heel mooi dakkie hoor 39 Moet er wel een beetje aan wennen zo zonder achterruitje maar het heeft wel wat Wink

Reply

#67
Hmmm... je woont niet al te ver weg... Ik zou jouw auto wel eens in het echt willen zien.
Kom je anders eens een keer naar de SNME, of een andere meet?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#68
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt mooi staan zo zonder achterruitje..
Is met niet te krijgen??
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#69
@ the Force: ik ben qua meetings meer druk met de SAC, maar ik zal binnenkort ook eens naar een STC meeting gaan. maar je mag ook wel eens langskomen om 'm te zien, als je toch niet ver weg woont... kom dan wel met je cabrio, is leuk om ze naast mekaar te zetten!

@ Baby-Face: jawel, eigenlijk is ie juist alleen met ruitje te krijgen, maar aangezien die altijd kapot gaan, en ik dit mooier vind, heb ik deze laten maken Wink

owja nog een updateje voor m'n alto:
http://www.mijnalbum.nl/Album=NYT8RDMK
leuke wieltjes gekocht! 13" met veelste brede banden. achter kunnen deze wel blijven zitten zonder aanlopen, maar voor moeten er smalleren op. owja en de alto is helemaal leeg, vandaar dat ie zo hoog staat. dat word nog beter!
Reply

#70
grappige velgjes Smile
[Image: forum_image.php?c=2]
[Image: forum_image.php?c=4]
(Experimentele automagische image handtekening!)
Reply

#71
Leuke wieltjes...
Maareuh... mijn Cabrio rijdt voorlopig nog even niet Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#72
Maar binnen welke tijd gaat zo'n raampje stuk dan??
En als jij zo zo mooier vind, prima tochTongue..
Die velges zijn inderdaad wel heel gaaf...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#73
wat ik begrepen heb houden ze het tussen de 2 en 5 jaar vol. (ik heb die van mij nog geen jaar dus ik weet het ook niet precies)
en ze gaan stuk als je de kap "te vaak" of bij te koud weer open doet.

mja ik heb een cabrio om zo vaak mogelijk open te rijden Wink en ook in de winter als het zonnetje schijnt rij ik open, want t is echt leuk rijden zo!
Reply

#74
Klopt inderdaad. Het plastic verhardt makkelijk en versplintert dan bij vouwen...
Zonder achterruit en dan de binnenspiegel eruit (die recht in mijn gezichtsveld zit!)... Het is zeker een optie!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#75
idd! zeker met gti stoelen, dan zit je wat hoger, in een bocht naar rechts kijk je steeds tegen je spiegel aan.
die is er bij mij dus ook al uit Wink
Reply

#76
even een Alto updateje:

voorschockbrekers en draagarmen vernieuwd,
de stabilisatorstang roodgeverfd
motorkap, achterklep, linker voorscherm en beide deuren zijn vervangen (hadden allemaal deuken of roest)

de motor is ook al helemaal klaar, helemaal afgelikt en voorzien van nieuwe pakkingen, distr. riem, waterpomp, v-snaar, bougies, oliefilter, luchtfilter, rotor + kap, contactpunten enz enz enz

de tank en wat ander spul zijn netjes ontroest en in de dikke zwarte verf geschilderd, en ik heb hele mooie blauwe nummerplaten! (mag die niet mee rijden, weet ik, maar het staat wel mooi Wink)

motorkap voorzien van anti-dreunspul en geluidabsorberend spul
bodem v.d. laadruimte en de bijrijdersbodem ook voorzien van die matten, de bestuurderskant, alle mogelijk zijpanelen, schutbord en zijkanten van de motorruimte volgen ook nog. ik ga 'm lekker stil maken!

verder heb ik m'n heldere koplampen vast binnen gekregen, en nieuwe Monroe achterschockbrekers liggen ook al klaar, maar ik ben nog met de achteras bezig.

foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=6WJYUXIK

updates volgen volgende week weer!
Reply

#77
Zooo, lekker bezig hoor!!! Ziet er goed uit allemaal..
Wat zijn de eisen eigenlijk van blauwe platen?? (en nee, ik bedoel niet dat je taxi moet zijnTongue)...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#78
(30-07-2009, 10:18)Baby-Face Wrote: Zooo, lekker bezig hoor!!! Ziet er goed uit allemaal..
Wat zijn de eisen eigenlijk van blauwe platen?? (en nee, ik bedoel niet dat je taxi moet zijnTongue)...
Zelfde asl bij normale platen alleen dan geld het puur voor taxi`s


Ziet er zeer netjes uit je Alto, goed bezig39
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#79
Nee, je auto moet van voor een bepaald bouwjaar zijn dan heb je origineel blauwe platen. Ergens in de jaren 70 is dat veranderd naar geel geloof ik...
Taxi's hebben een andere kleur (licht) blauw dan die "oldtimer platen"

Is dezelfde bekeuring als amerikaans formaat Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#80
klopt, alle auto's t/m 1978 hebben blauwe platen, daarna is geel met zo'n NL teken erin verplicht. als ik dus met deze platen ga rijden is dat niet rechtsgeldig.

toch ga ik dit doen, want als ik geflitst word krijg ik nogsteeds zelf de boete en ik vind t zo gewoon veel mooier. wel leg ik de orginele nr.platen onder de stoel, dan kan ik het ter plekke wisselen als ik aangehouden word
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.