even voorstellen...
#41
thnx!! ik doe mijn best Wink
Reply

#42
Keep up the good work Leander, ziet er super uit !

En mocht je handjes te kort komen, met de swap, wil best ff komen helpen.
From Racer To Stock..
Form Stock To Old Skool !

Swift Mk1 1.3 16v GTi 1987
Reply

#43
thnx voor het aanbod!

maar ik heb er 3 volle dagen + nachten voor uitgetrokken... moet toch lukken!

er zijn wel een paar dingetjes waar ik nog mee zit:
-ik heb nog nooit remmen ontlucht, dus dat word nog leuk...
-ik zit nog met de stuurbekrachteging: het zit op de plek waar het luchtfilter van de gti moet komen, en ik moet de pomp op het gti blok zien te bevestigen (dat laatste is volgens mij gewoon bolt-on)
-kijken hoe de bedrading zit. ik heb de complete kabelboom van een gti, maar ik hoop dat ik niet alles hoef te wisselen (waarschijnlijk wel mja) ik ben iig handig met draden Wink

de rest is eigenlijk simpel!
Reply

#44
Remmen ontluchten is goed te doen, vrij simpel.

Ik PB je ff een uitleg !

Gr. Davey
From Racer To Stock..
Form Stock To Old Skool !

Swift Mk1 1.3 16v GTi 1987
Reply

#45
afgelopen weekend weer verder gegaan:
-distributieriem
-spanrol
-waterpomp
-oliekeerringen v/d nokkenassen en krukas
-bougies
-motorolie
-oliefilter
allemaal vernieuwd :p was m'n eerste distributieriemwissel! maar volgens mij is het wel goed gegaan... merk ik natuurlijk pas als ik 'm start...

foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=PNKGQ34O

verder alle spullen alvast klaargelegd, zodat als ik zaterdag avond in Koudekerke aankom, ik gelijk kan beginnen aan de ombouw!

ik heb a.s. zondag/maandag en dinsdag vrij, en in die drie dagen moet ik alles gewisseld hebben en het moet werken anders kan ik niet naar huis Tongue

well, ik laat wel horen hoe het afloopt...

@ Davey: als je dat zou willen doen, graag!
Reply

#46
well, het weekend is ietsje uitgelopen... maar het is gelukt! Victory is mine!

m'n handen zijn helemaal kapot van het heel de tijd wassen en overal openhalen :s kan maar moeilijk typen maar het was het waard!

er waren maar een paar kleine tegenslagen, verder ging het eigenlijk vrij soepel. wel veel werk trouwens...
de volgende dingen heb ik zondag/maandag/dinsdag gewisseld:
-motor + v-bak
-complete kabelboom (t/m de achterlichten!)
-computer
-voornaven/remmen/aandrijfassen
-radiator
-uitlaat
-benzinetank
-ik ben vast nog wel wat vergeten.

de volgende dingen moesten aangepast worden:
-uitlaat (ik wilde m'n mooie sebring einddemper houden)
-stuurbekrachtigingspotje (zat op de plek waar het luchtfilter moest komen, zit nu tussen de bumper en de bovenste frontbalk)
-dashboard
-kabelboom op diverse plekken

ik had vooral erg ruzie met het stuurbekrachtigingspotje (deze zat met nogal stugge rubber- en koperen leidingen vast) en de voor naven/remmen/ aandrijfassen. vooral de pinnetjes van de stuurstangen..... ik heb er 1 hele ochtend over gedaan om 1 kant te wisselen :s

het remmen ontluchten is heel goed gegaan! thnx Davey, voor je duidelijke uitleg!

zojuist heb ik een proefrit kunnen maken, rijd opzich prima, en een stuk vlotter (nu al, en ik heb 'm nog niet eens boven de 4.000 rpm gehad!) alleen nog een paar puntjes natuurlijk:
-"check engine" ging halverwege branden
-de snelheidsmeter gaf nog niets aan (ik had de kabel nog niet erin gedrukt, woeps)
-de uitlaat rammelt tegen de tank aan, en is aardig lek tussen de kat en de achterpijp
-zodra je de polen op de accu zet, gaan de koplampen aan! (ja de schakelaar staat uit) vreemd... heeft iemand enig idee wat dit kan zijn???

al met al ben ik erg tevreden over mijn werk in 3 dagen

owja foto's natuurlijk: http://www.mijnalbum.nl/Album=PNKGQ34O
Reply

#47
super bezig.

respect voor al je werk hoor en dat je dat zomaar aandurft.39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#48
Zozo, netjes hoor..
Super om te zien dat er zoveel werk in gestoken wordt..
Had ik maar een garage waar ik zelf in kon sleutelen zonder dat mn baas op mn nek staat te kijkenUnhappyTongue...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#49
Goed bezig!39 Mooi dat het gelukt is!39

Suc6 met de puntjes op de i te zetenWink
Reply

#50
(11-03-2009, 02:41)SS80 Wrote: -stuurbekrachtigingspotje (zat op de plek waar het luchtfilter moest komen, zit nu tussen de bumper en de bovenste frontbalk)
[...]
ik had vooral erg ruzie met het stuurbekrachtigingspotje (deze zat met nogal stugge rubber- en koperen leidingen vast)
[...]
Heb jij daar wat meer foto's van? Zou mij in mijn project enorm helpen 39!
Moest je de leidingen alleen verleggen, of ook aanpassen?

(11-03-2009, 02:41)SS80 Wrote: [...]
zojuist heb ik een proefrit kunnen maken, rijd opzich prima, en een stuk vlotter (nu al, en ik heb 'm nog niet eens boven de 4.000 rpm gehad!) alleen nog een paar puntjes natuurlijk:
-"check engine" ging halverwege branden
-de snelheidsmeter gaf nog niets aan (ik had de kabel nog niet erin gedrukt, woeps)
Deze twee punten hebben met elkaar te maken. Als je de kabel niet aansluit zal de ECU geen snelheidssignaal krijgen en de foutmelding SPEED SENSOR geven (code weet ik even niet uit mijn hoofd, heb precies hetzelfde gehad bij mijn motorwissel!)

(11-03-2009, 02:41)SS80 Wrote: -zodra je de polen op de accu zet, gaan de koplampen aan! (ja de schakelaar staat uit) vreemd... heeft iemand enig idee wat dit kan zijn???
Dit lijkt op een bedradingsfout te zijn.
Heb je écht álle massa's aangesloten? Dit is een veelvoorkomend probleem bij de Swift wat allerlei vreemde problemen geeft...

Voor de rest: mooi werk gedaan, veel plezier ermee!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#51
vanmorgen even afgemaakt:
-snelheidsmeter aangesloten
-tussen de uitlaat en de tank rubber aangebracht (is er alleen weer tussenuit gezakt ondertussen... mja)
-de koplampen die bleven branden; er zit een stekker met zo'n 5/6 puntjes van de pookjes achter het stuur in de stoppenkast. hiervan was 1 pinnetje los. dus blijkbaar schakelt ie andersom ofzo? in plaats van strom erop zetten, moet je stroom eraf halen om ze aan te zetten... vreemd.. maar iig werkt t weer zoals het hoort!
-het "check engine" lampje is ook weer uitgegaan sinds ik aan die stekkers heb gezeten Puzzled ow well..
okee dat verklaard een hoop!

ik zal binnenkort nog even extra foto's maken van de stuurbekrachtiging.

alvast een beschrijving:
ik heb 2 slangen van 1 meter per stuk gehaald (dikke en dunne), om de enige 2 flexibele slangen van het hele systeem te verlengen. dat zijn dus de twee slangen naar het potje toe.
ik dacht eigenlijk dat potje in de hoek te zetten bij de veerpoot/zijscherm, maar had hier net te weinig ruimte met de luchtbuis.
toen kwam ik uit op tussen het windscherm en het uitlaatspruitstuk, maar ik was bang dat dat te warm zou worden. dus daarom maar aan de andere kant van dat windscherm, dus eigenlijk zo'n beetje in de bumper.
met een stalen stripje vastgemaakt aan de bovenste frontbalk.

de leidingen heb ik doorgevoerd langs dat windscherm, onder de rechter koplamp.
Reply

#52
Is niet zo vreemd, het electrisch systeem is massa gestuurd, dus als er iets niet helemaal in orde zit er zo een vergelijkbare storing in. De stroom zoekt gewoon zijn weg naar de massa en in dit geval via de koplampen.
Kijk je electronica goed na zodra je zo'n wissel, anders krijg je allerlei vage problemen en kun je vaak opnieuw beginnen.

Als je inderdaad foto's hebt van je modificatie op het potje dan zou dat heel fijn zijn 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#53
ach zo.. ja dat wist ik niet Wink

verder werkt alles gewoon goed. alleen de toeter nog niet, maar ik denk dat ik de stekkers op de toeter zelf verkeerd om het aangesloten.

foto's volgen zsm
Reply

#54
Dat maakt niets uit... Biggrin
Even een multimeter eraan hangen en dan meten of je 12V krijgt.
Wat vaak vergeten wordt is het terugsteken van de AMP connector in het stuur achter de claxonknop. En dan krijg je dus geen spanning op je claxon. Even meten en je weet het. Voor hetzelfde geld is de claxon zelf namelijk kapot.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#55
amp connector? is dat dat stekkertje wat in de toeterknop gaat? die zit er wel in namelijk..
en de toeter werkte wel voor het ombouwen

naja ik kom er wel uit Wink

en anders, m'n uitlaat is lek dus dan geef ik gewoon even gas.. dan begrijpen ze het ook wel!
Reply

#56
Dat is 'm!
Als 't niet lukken wil, geef maar een gil! Biggrin
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#57
het heeft even geduurd... maar hier zijn de foto's van het stuurbekrachtigingspotje: http://www.mijnalbum.nl/Album=IEV8SVJS

het potje is verplaatst: zat boven de rechterwielkast, zit nu, gewoon met een stalen stripje, voor de bovenste frontbalk. even een stalen stripje buigen, vastschroeven en klaar is kees.

2 leidingen heb ik verlengd, een dikke en een dunne (die normaal ook al naar je stuurbekrachtigingspotje lopen.

de dunne: begint op de koperen leiding op de rechterwielkast, deze rechtdoorgetrokken, net onder de rechterkoplamp om het windscherm heen, naar de nieuwe lokatie van het potje

de dikke: begint op de stuurbekrachtigingspomp op het blok, deze omhoog, met een looping richting de voorruit, onder de rechterkoplamp om het windscherm heen, naar de nieuwe lokatie van het potje (deze looping is nodig omdat de bocht te krap is anders, en dan knakt je slang.

(het is trouwens wel handig om eerst de slangen aan het potje vast te maken, en dan pas het potje op de strip te plaatsen! daar kom je er niet zo goed meer bij...)

ik hoop dat je er wat aan hebt!
Reply

#58
weer een klein updateje:

afgelopen maandag ff op de sloop geweest, gewoon om te kijken of er nog wat leuks lag, kheb een soort beschermstrips gevonden voor onder de gewone beschermstrips op de drempels. staat wel leuk, met een rood randje en "suzuki" er in

foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=PNKGQ34O (onderaan)

op de laatste foto zie je ook het probleem waar ik nu mee bezig ben, de achterruit gaat steeds verder kapot. voor de rest is de kap ook niet zo mooi meer, dus ben nu bezig met het zoeken naar een nieuwe.

misschien heb ik iemand gevonden die er 1 kan maken zonder achterruit... dat zou ideaal zijn!
Reply

#59
Normaal gesproken ben ik niet zo te spreken over een Swift Cabrio. Maar met dit kleurtje vind ik hem er toch meteen een heel stuk anders uit zien. Mooi hoor! Biggrin
Reply

#60
sowwww weer een updateje:

afgelopen zaterdagavond heb ik m'n rode mk1 altootje verkocht, om een nieuwe kap voor m'n swiffer te bekostigen.

toen heb ik een nieuwe kap besteld in Amerika (na een handige tip van Ghino) een sonneland kap zonder achterruit. ben benieuwd hoe dat gaat staan Wink

maar toen hield ik nog geld over, en ik heb maandag dus weer een mk1 alto erbij gekocht! deze: http://www.mijnalbum.nl/Album=6WJYUXIK

was niet duur, maar er moet dan ook nog het 1 en ander aan gebeuren
bijvoorbeeld: er moet op 1 plek een plaatje in gelast worden, de remmen werken niet, de bestuurdersstoel is heel ver heen en ik moet 'm nog even helemaal doorkijken.
maar het is er wel eentje uit 1982! dus met ronde lampjes en stalen bumpers enzo! ik ben er echt blij mee, en ik ga me er eens goed kwaad op maken zodat ie weer helemaal netjes word!

ik zal het hier allemaal bijhouden
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.