even voorstellen...
Moet kunnen, voorste aandrijfassen verwijderen en de gaten dichten Tongue
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

(12-12-2017, 14:34)SS80 Wrote: Moet kunnen, voorste aandrijfassen verwijderen en de gaten dichten Tongue

Er komt nét wat meer bij kijken i.v.m. de viscokoppeling in het achterdiff, maar daar komt t basically wel op neer. 39
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

dat bestaat al wel
https://www.youtube.com/watch?v=wGce-7Rl9yo

zeer mooi
Reply

Haha nice!

Bij mijn Iggy kom ik ook nog wat uitdagingen tegen:
-Schijfremmen overzetten op de "nieuwe" as
-Tandwielen uit de Ignis Sport bak in de 4x4 bak doen i.v.m. andere verhoudingen, maar wel de 5e van de 4x4 voor de snelweg.
-Misschien heb ik ook nog de voor aandrijfassen en fusees nodig van de 4x4

Ook ziet de achteras er uit als een bodemvondst dus dat wil ik ook nog netjes maken.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Vandaag ben ik even met de 4x4 achteras bezig geweest. Het word niet plug en play, maar het is te doen.
De panhard stang zit andersom, hier moet dus nog een bevestiging voor op de as gelast worden.
Verder gaan de remmen ook niet zomaar passen. De schijven passen mooi, maar voor de klauwen zal ik adapterplaten moeten laten maken.

Er is ook goed nieuws, de draagarmen zijn hetzelfde, de rem leidingen en handremkabels passen goed en de veerschotels lijken ook hetzelfde.

Owja en de 4x4 spoorbreedte is 5mm breder, dat kan voor het zicht geen kwaad.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Vandaag ging de MG van m'n neef naar de sloop en mocht ik zijn oude wielen hebben.
Het is 17" ipv 15" en ook wat breder zodat ze de wielkasten wat beter vullen (zeker in de breedte)
Ik wil ze nog laten stralen en coaten in wit, maar ik kon het niet laten om ze even te monteren:

Originele velgen:
[Image: 360.jpg]

MG velgen:
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Staat best goed hoor..later idd mooi wit laten coaten.
39



Reply

Thanks!

Van die originele wielen heb ik 2 sets, 1 zomer en 1 winter. De zomerset ga ik vervangen door die MG velgen. Ik heb dus nog een paar maanden om ze klaar te maken.

Ik wilde eigenlijk OZ Superturismo 17" velgen in wit, maar dit komt aardig in de buurt.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Foutje bedankt ;-)
Reply

Vandaag de 17" MG wielen bij de coater gebracht.

Met de Swift gereden want die heeft meer laadruimte.
Op de terugweg, vlakbij huis trapte ik ineens door m'n rem! Das best een eng gevoel (met een automaat) Na een paar keer pompen wel weer iets druk gekregen, in combinatie met de handrem was er mee te rijden.

Eenmaal thuis rookte m'n rechter voorwiel, dat zal dus de schuldige hoek zijn.
Hij staat nu stil in de schuur, binnenkort de remmerij maar eens vervangen. En meteen het wiellager want die zal nu ook wel verbrand zijn.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Dat is best eng ja! Gelukkig dat de handrem dan nog werkt
Reply

43

Zohw blij dat je bijna thuis was!
En gelukkig ook heel thuis gekomen.

Succes met repareren.
Reply

Vandaag heb ik de remmen eens goed bekeken. Eigenlijk heb ik alleen nieuwe remblokken voor nodig. De schijven zijn nog prima en het wiellager lijkt ook nog goed te lopen.

Ik heb de remklauw rechts-voor met hulp van mijn buurman "gereviseerd" dwz de zuiger opgepoetst, de rubbers waren nog prima.
Remblokken heb ik besteld en als ze binnen zijn reviseer ik de linker ook en doe ik er rondom nieuwe remvloeistof in (omdat deze gekookt heeft, en al bruin is)

Verder ben ik bezig met de draagarmen voor de AWD achteras, ik had al een 2e set liggen van een Iggy Sport. Hier heb ik de rubbers uit gesloopt zodat ik ze kan laten stralen & poedercoaten. Daarna komen er Powerflex rubbers in terug.
Het was nog best even werken om de oude rubbers te verwijderen.

Foto's:
[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

39

Mooi toch dat er weinig mis is met je remmerij verder.
Zat je remzuiger vast?

Dat zijn wel stevige rubbers.
Net als motorsteun rubbers.
Daar ben je altijd lekker zoet mee om die te demonteren.
En als je dan Super Pro PU bussen monteerd.
Dan ben je ook altijd even dik aan het stoeien.

Succes ermee Smile
Reply

De zuiger zat idd vast. Ik kon ´m er wel uit pompen op remkracht gelukkig.

Deze rubbers zijn de straat versie van de PU rubbers. Dus niet zo extreem hard als circuit rubbers. Ze vullen wel de volledige ruimte op waar de originelen dat niet doen, en de bus in het midden is dikker.
De montage valt gelukkig mee omdat ze uit 2 delen bestaan. Maakt het leven weer makkelijker.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Een kleine update, het is even geleden maar ik ben nog wel bezig.

De 4wd achteras heb ik helemaal uit elkaar liggen, de nieuwe lagers en keerringen zijn binnen en ik heb m'n ontwerp voor de rem ankerplaten gemaakt dus deze komen binnenkort ook binnen.

Nu alleen nog de aansluiting van de panhard-stang omlassen. Als dat gedaan is kunnen de as en de draagarmen gestraald en gecoat worden.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

39 mooie vooruitgang
Reply

Vandaag is de Swift verkocht aan iemand uit Waalwijk. Wellicht ziet iemand 'm daar in de buurt nog wel eens rijden.

In plaats daarvan heb ik nu een Rover 400 Tourer met CVT.
De Rover kostte me ongeveer net zo veel als de Swift heeft opgebracht dus das geen verkeerde ruil lijkt me Wink
De Rover heeft wat achterstallig onderhoud maar een vol jaar APK en hij rijd erg lekker.

Vaarwel Swiffie:
[Image: 360.jpg]

En de nieuwe aanwinst:
[Image: 360.jpg]
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Wie weet kom ik je oude Swiftje nog eens tegen dan Smile
Reply

Goede ruil, zo te zien. Wie weet komt je oude Swift hier terug op het forum.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.