aankoop swift en wijzigen van motor
#1
Hallo ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben Bertjan en kom uit friesland ik ben van plan om een swift te gaan kopen als eerste auto.

Mijn vraag is wat is het verschil tussen een swift gs en een swift gti wat betreft de body en het interieur?
en kan ik een gti blok in een swift gs hangen?
zit er ook nog verschil in de versnellingsbak van een gs en een gti?
Het is namelijk zo dat ik een leuke swift gs kan krijgen voor rond de 800 euro en als ik daar nou een gti motor in hang heb ik ook een soort van gti en het interieur van en gti hoeft van mij niet zo nodig omdat ik later toch raceland stoelen en erin zet met 4 punts gordel omdat ik ook die stoelen goedkoop kan overkopen.

alvast bedanmkt voor de antwoorden.
45
Reply

#2
waar uit friesland als ik vragen mag?

blok swap is neit zo moeilijk, is velemalen gedaan.
er staat zelfs een howto hier op het forum.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#3
Kootstertille, 15 km van drachten ofzo.
blok swap is voor mij ook geen punt alleen zat ik er meer mee of de versnellingsbakken hetzelfde zijn en de versnellings verhoudingen enzo.
en zit er nog prestatie verschil tussen een mk1 2 of 3 blok?
over dat soort dingen zou ik graag wat meer weten.
Reply

#4
versnellingsbak is anders....

verder zijn er veeel optische verranderingen zoals meegespoten bumper sideskirts.

kwa onderstel is de GS ook anders de GTI is lager en stakker geveerd remschijven voor en achter.
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#5
Voor de voorstelronde mag in het wie is wie gedeelte

Even in het snel dan een antwoord, eigenlijk had je gewoon beter moeten zoeken namelijk Wink
Pluspunten van een MK3 gti tegenover een GS:
- Uiteraard het gti motorblok(spreekt voor zich)
- GTi versnellingsbak, de eerste 2 versnellingen zijn hetzelfde de andere 3 zijn bij een gti korter en in een gti bak zit een sterker differentieel.
- Andere tellerbak (hogere snelheid en meer toeren)
- In hoogte verstelbaar stuur
- Electrische spiegels
- Electrische ramen
- Mistlampen
- Meegespoten bumpers en spiegels
- Slotloos tankklepje
- Sideskirts
- Spoiler
- Grotere schijfremmen aan de voorkant
- Schijfremmen achter
- andere schokdempers aan de voor en achterkant.
En volgens mij ook dikkere stabilisatorstangen aan de voor en achterkant.

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#6
vergeet niet dat ie ook 4 onafhankelijke veerpoten heeft. Wink
Reply

#7
Welkom, mede frieslanderTongue..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#8
musQ Wrote:vergeet niet dat ie ook 4 onafhankelijke veerpoten heeft. Wink

En dat heeft een gs niet?
Reply

#9
oke dan kan ik toch beter een gti kopen.
en ik weet dat het al overal op het forum staat maar dan heb ik het graag nog even in mijn eigen topic voor de overzichtelijkheid.
waar moet ik erg veel opletten bij het kopen van een swift gti en wat zijn normale prijzen?
dan heb ik het liefst een mk3.

bedankt voor de antwoorden tot zover Biggrin
Reply

#10
Aankoop tips 2ehands Swift (Waar opletten)
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#11
kijk eens naar de witte van geilstra in het aangeboden topic.

zeker leuke auto voor de prijs en nieuwe laklaag + de bodem is in hele goede staat motorisch is alles simpel te vervangen maar het bodywork is belangrijk
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#12
hardcore Wrote:kijk eens naar de witte van geilstra in het aangeboden topic.

zeker leuke auto voor de prijs en nieuwe laklaag + de bodem is in hele goede staat motorisch is alles simpel te vervangen maar het bodywork is belangrijk

ja die heb ik gezien alleen ik wil zeker geen witte :p
ik zag op marktplaats een blauw oranje staan alleen vind ik die vraagprijs een beetje te hoog eens zien of daar nog wat af kan.
en dan die rare chinese tekens eraf halen en die blauwe bumper maar in dezelfde oranje kleur spuiten ofzo want dat ziet er ook niet echt uit.
het liefst ga ik voor een zwarte gti.
Reply

#13
let op roest zou ik zeggen...
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#14
Wirewess: De GS heeft ook standaard mistlampen.

De GS heeft namelijk alles wat de GTi ook heeft behalve het goede van de GTi WinkWinkWink

(motor. bak, assen, schijven achter), de rest van de verschillen zijn niet belangrijk, likje verf hier en daar.

Mijn tip aan de starter (maar niet verschillend van de rest): bespaar je zelf veel moeite, koop direct een GTi. Heb je meer lol aan dan aan een GS.

PS.: check inderdaad de aankooptips, het belangrijkste waar je op moet letten????: Swifts roesten standaard. Allemaal!!!!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#15
Intenso GTI Wrote:ik zag op marktplaats een blauw oranje staan alleen vind ik die vraagprijs een beetje te hoog eens zien of daar nog wat af kan.
en dan die rare chinese tekens eraf halen en die blauwe bumper maar in dezelfde oranje kleur spuiten ofzo want dat ziet er ook niet echt uit.

Deze is van een clublid geweest, ik geloof van Devil GTi. En ik geloof ook dat deze geheel ontdaan is van roest toendertijd. Als dat zo is zal de prijs zeker niet slecht zijn omdat er dan al veel roest weg is Idea

Reply

#16
suziforce Wrote:
Intenso GTI Wrote:ik zag op marktplaats een blauw oranje staan alleen vind ik die vraagprijs een beetje te hoog eens zien of daar nog wat af kan.
en dan die rare chinese tekens eraf halen en die blauwe bumper maar in dezelfde oranje kleur spuiten ofzo want dat ziet er ook niet echt uit.

Deze is van een clublid geweest, ik geloof van Devil GTi. En ik geloof ook dat deze geheel ontdaan is van roest toendertijd. Als dat zo is zal de prijs zeker niet slecht zijn omdat er dan al veel roest weg is Idea
klopt, na een ritje vangrail is deze door een schadehersteller gerepareerd en opnieuw overgespoten.
let wel even op de bedrading onder het dash bij deze auto.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#17
t was geen vangrail, t was een verkeerdbordje34
Reply

#18
eerst was het een brachiosaurus, toen een vangrail en nu is het een verkeersbordjePuzzled

3434

is het nog een goede auto Devil?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#19
dus deze is van devil gti geweest?

is het nog wat een goede auto dan?
en de kleur is dat metallic? op de foto's lijkt het geen metallic.
en het is een mk3? aan het achterlicht enzo te zien wel alleen staat er iets bij van dat er een nieuw type achterlciht in is geplaatst.
Reply

#20
het oranje is de oranje van de ford focus st
ik heb kwa roest een helehoop weg gewerkt, maar zal vast wel weer ergens anders zijn gaan roesten in de 2-3 jaar sinds ik hem kortstondig had.

motortje liep wel goed, versnellingsbak was ook perfect39

verder tjah weet ik der niet veel van af, heb em maar een half jaar gehad ofzo

en ja het is een mk3, 1 van de allereersten! hij is van 1991!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.