Posts: 8
Threads: 5
Joined: Oct 2008
Ik heb met de zoekfunctie niet het verbruik van een MK1 kunnen vinden.
Hoe mijn rijstijstijl ook is en op de snelweg of in de bebouwde kom....
Ook als ik onder de 3000 toeren rij
Ik rij 1 op 10 km.
Alles aan de auto is standaard, op een open luchtfilter na.
Is dit normaal?
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
06-12-2008, 09:26
(This post was last modified: 06-12-2008, 09:27 by hardcore.)
nope dat is niet normaal draait je ecu in noodprogramma ofzo?
zou rond de 1 op 13 moeten zijn
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 2.135
Threads: 37
Joined: Dec 2004
Auto: Trackslet
hardcore Wrote:nope dat is niet normaal draait je ecu in noodprogramma ofzo?
zou rond de 1 op 13 moeten zijn
Meneer heeft een mk1 gehad??? Want klint alsof je er verstand van hebt?
Ik heb namelijk een totaal andere ervaring. Toen mijn mk1 gti nog compleet standaard was kwam ik alleen met hele lange snelwegritten onder de 1:12.... Dus geef je mk1 eens een goede beurt en wie weet red jij dat ook. Verder is mijn ervaring dat mk1's gewoon niet zuinig zijn
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
ik heb geen mk1 gehad nee maar zoveel verschil zit er niet in... toch...
en hij weegt minder dus zou minder moeten verbruiken, hier tegenover staat dat hij wel niet zo gestroomlijnd is als de nieuwere mk2 en mk3's dus het verbruik zou ongeveer gelijk moeten liggen... wat is er anders aan een mk1 dan?
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 2.135
Threads: 37
Joined: Dec 2004
Auto: Trackslet
blok technisch??
Andere gasklep, en compleet andere kop. Andere oliepomp en daardoor ook een smallere distributieriem....
Paar voorbeeldjes van wat er zo anders is.... Dus niet zomaar er vanuit dat het hetzelfde is....
Posts: 1.744
Threads: 11
Joined: Dec 2005
Auto: Skyline GTR & 2x Justy
vergeet niet een mechanische ontsteking! en zal hoogstwaarschijnlijk ook niet dezelfde programmering hebben van de brandstof inspuiting.
Posts: 1.449
Threads: 11
Joined: Dec 2004
Auto: drie wieler
op een volle tank (+- 33 liter )rij ik 350 km.
dan moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk niet rustig rij met hem.
Posts: 608
Threads: 9
Joined: Mar 2005
Auto: Swift GTi
Ik snap sowieso niet hoe sommige GTi's 1:15 doen (of de eigenaren houden zichzelf voor de gek...)
Meestal rij ik veel binnen de stad, dan zit ik op 1:10 - 1:11, als ik veel op de snelweg rij komt ie op 1:12 - 1:13 uit.
1:10 vind ik dan ook geen zorgwekkend verbruik
Posts: 76
Threads: 2
Joined: Nov 2008
altijd 1 op 13 a 1op 14 van regelmatig crossen / doortrekken of heel rustig...maakt weinig uit. de mk2 makkelijk 1 op 13 a 14 ...de mk3 makkelijk 1op 12 a 13
mijn eerste mk2 deed 1 op 11 tot 1 op 14,5..en die 1 op 11 betekent bijna heel tank vol steeds doortrekken naar +-7000...flink aftrappen dus
Posts: 8
Threads: 5
Joined: Oct 2008
Okay,
Mooi, dan is dat verbruik dus normaal wat een MK1 betreft.
Posts: 673
Threads: 23
Joined: Dec 2004
Auto: Skoda Octavia 1.2 TSI
DGR Wrote:Ik snap sowieso niet hoe sommige GTi's 1:15 doen (of de eigenaren houden zichzelf voor de gek...)
Meestal rij ik veel binnen de stad, dan zit ik op 1:10 - 1:11, als ik veel op de snelweg rij komt ie op 1:12 - 1:13 uit.
1:10 vind ik dan ook geen zorgwekkend verbruik
Ik houd mezelf niet voor de gek maar 1:15 of 1:16 is geen probleem, dat is dan wel continu 120 op de snelweg. Dus ook zonder inhalen, afremmen, bijgassen, etc.
Maar met stadsverkeer kom ik meestal rond de 1:13 uit.
Dit is dan een Swift GTI mk3, geen mk1.
Weet niet of het verder met de staat van de motor te maken heeft en het aantal km wat 'ie heeft gelopen, zal ongetwijfeld wel.
Posts: 608
Threads: 9
Joined: Mar 2005
Auto: Swift GTi
dreeke, jij hebt ook wel een bovengemiddeld frisse GTi natuurlijk
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
ik heb daar vroege met geracest nu moet ik zegen 72 kilometer e ndna was mijn tank half leeg wat wel opviel was de auto niet zo geod meer ging onder halfe tank en dan ook meer ging verbruiken
Posts: 120
Threads: 6
Joined: Nov 2008
Auto: '90 Geo Metro Convertible
dat ie niet goed wil onder de halve tank is logisch, want dan fluctueert de brandstofdruk de hele tijd.
Posts: 936
Threads: 17
Joined: Nov 2006
Auto: Suzuki Swift Summum mk5
Whahaha hoezo dat dan? nu wordt ik wel heel nieuwsgierig