Benzineverbruik GTI MK1 1987 1 op 10?
#1
Ik heb met de zoekfunctie niet het verbruik van een MK1 kunnen vinden.

Hoe mijn rijstijstijl ook is en op de snelweg of in de bebouwde kom....
Ook als ik onder de 3000 toeren rij

Ik rij 1 op 10 km.

Alles aan de auto is standaard, op een open luchtfilter na.

Is dit normaal?
Reply

#2
nope dat is niet normaal draait je ecu in noodprogramma ofzo?

zou rond de 1 op 13 moeten zijn
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#3
hardcore Wrote:nope dat is niet normaal draait je ecu in noodprogramma ofzo?

zou rond de 1 op 13 moeten zijn

Meneer heeft een mk1 gehad??? Want klint alsof je er verstand van hebt?

Ik heb namelijk een totaal andere ervaring. Toen mijn mk1 gti nog compleet standaard was kwam ik alleen met hele lange snelwegritten onder de 1:12.... Dus geef je mk1 eens een goede beurt en wie weet red jij dat ook. Verder is mijn ervaring dat mk1's gewoon niet zuinig zijn
Reply

#4
ik heb geen mk1 gehad nee maar zoveel verschil zit er niet in... toch...

en hij weegt minder dus zou minder moeten verbruiken, hier tegenover staat dat hij wel niet zo gestroomlijnd is als de nieuwere mk2 en mk3's dus het verbruik zou ongeveer gelijk moeten liggen... wat is er anders aan een mk1 dan?
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#5
blok technisch??

Andere gasklep, en compleet andere kop. Andere oliepomp en daardoor ook een smallere distributieriem....42

Paar voorbeeldjes van wat er zo anders is.... Dus niet zomaar er vanuit dat het hetzelfde is....
Reply

#6
vergeet niet een mechanische ontsteking! en zal hoogstwaarschijnlijk ook niet dezelfde programmering hebben van de brandstof inspuiting.
Reply

#7
op een volle tank (+- 33 liter )rij ik 350 km.

dan moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk niet rustig rij met hem.devil
Reply

#8
Ik snap sowieso niet hoe sommige GTi's 1:15 doen (of de eigenaren houden zichzelf voor de gek...)

Meestal rij ik veel binnen de stad, dan zit ik op 1:10 - 1:11, als ik veel op de snelweg rij komt ie op 1:12 - 1:13 uit.

1:10 vind ik dan ook geen zorgwekkend verbruik Smile
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#9
altijd 1 op 13 a 1op 14 van regelmatig crossen / doortrekken of heel rustig...maakt weinig uit. de mk2 makkelijk 1 op 13 a 14 ...de mk3 makkelijk 1op 12 a 13
mijn eerste mk2 deed 1 op 11 tot 1 op 14,5..en die 1 op 11 betekent bijna heel tank vol steeds doortrekken naar +-7000...flink aftrappen dus
Reply

#10
Okay,

Mooi, dan is dat verbruik dus normaal wat een MK1 betreft.
Reply

#11
DGR Wrote:Ik snap sowieso niet hoe sommige GTi's 1:15 doen (of de eigenaren houden zichzelf voor de gek...)

Meestal rij ik veel binnen de stad, dan zit ik op 1:10 - 1:11, als ik veel op de snelweg rij komt ie op 1:12 - 1:13 uit.

1:10 vind ik dan ook geen zorgwekkend verbruik Smile

Ik houd mezelf niet voor de gek maar 1:15 of 1:16 is geen probleem, dat is dan wel continu 120 op de snelweg. Dus ook zonder inhalen, afremmen, bijgassen, etc.
Maar met stadsverkeer kom ik meestal rond de 1:13 uit.
Dit is dan een Swift GTI mk3, geen mk1.
Weet niet of het verder met de staat van de motor te maken heeft en het aantal km wat 'ie heeft gelopen, zal ongetwijfeld wel.
Reply

#12
dreeke, jij hebt ook wel een bovengemiddeld frisse GTi natuurlijk Smile
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#13
ik heb daar vroege met geracest nu moet ik zegen 72 kilometer e ndna was mijn tank half leeg wat wel opviel was de auto niet zo geod meer ging onder halfe tank en dan ook meer ging verbruiken
Reply

#14
dat ie niet goed wil onder de halve tank is logisch, want dan fluctueert de brandstofdruk de hele tijd.
Reply

#15
Whahaha hoezo dat dan? nu wordt ik wel heel nieuwsgierig43
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.