Swift Mk6: testrit en prijzen!!!! (bron: Autoweek)
#21
Er werd eerst gesproken over een 2.0 motor geloof ik...Biggrin
Reply

#22
Jaaah, 2 liter en dan een turbo erop, moet ie toch wel 200+ pk kunnen halen Drewl Drewl Drewl
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#23
Quote:Originally posted by ikinks
Ik ga er vanuit dat Suzuki de sportversies van de "grote 3" wil bijbenen (Golf GTI, Astra OPC en Focus RS). Let's hope so...

Puzzled Volgens mij zitten die auto's een segmentje hoger dan de Swift.
Vergelijk de Swift meer met een Corsa OPC, 206 GTi, Fiesta RS...
-<NEW>- Audi A3 1.8Turbo: 1997 - Chipmeister 195pk - 19\" Audi A8 Polish Wheels - 215/35ZR19 Toyo Tires - 3cm Lowering -<NEW>-
Reply

#24
Corsa OPC is er niet en de Fiesta RS ook niet. Wel de Corsa GSi en de Fiesta ST. Wink

Maar idd beter vergelijkbaar met die auto's. Ik hoop op een 1600/1800 met zo'n 140 á 150pk.
Geen Suzuki meer.
Reply

#25
Quote:Originally posted by RealManiac
Corsa OPC is er niet en de Fiesta RS ook niet. Wel de Corsa GSi en de Fiesta ST. Wink

Maar idd beter vergelijkbaar met die auto's. Ik hoop op een 1600/1800 met zo'n 140 á 150pk.


Als we dan ... gaan hoopen dan hoop ik gewoon weer op een lekkere 1,3 dat hoort gewoon bij de swift gti vind ik.
En daar moeten ze in deze dagen ... ook wel wat pk's uit kunnen krijgen denk ik zo.
No Rotor No Motor
[Image: rhcpbanner.jpg]
Reply

#26
De narcissen staan in bloei,
De paaseitjes liggen in de winkel.
Kortom, een nieuwe lente en .....
Een compleet nieuwe swift Biggrin

De prijs vind ik zeeeer scherp Smile
Vanaf 10.999

Kga binnekort eens een testritje maken, niet dat ik um gaat kopen ofzo al zou ik wel eerst die spiegels eraf trekken en aan de voor kant mag ook wel iets gebeuren Smile

Voor de rest heeft ie de zijkant van een mini cooper en ook iets weg van een A3 vind ik 42
[Image: sig_stc.gif]
Reply

#27
Ik ben vandaag ff bij de dealer in spijkenisse langs geweest (kan er geen goed woord over kwijt).

Dus heb de auto zelf even geinspecteerd.

Interieur: Als ik het vergelijk met mijn model: Veel luxere uistraling en je heb het id dat je meer auto om je heen heb.

De stoelen vind ik zelf wat minder omdat ze erg hoog zijn, wel in hoogte verstelbaar. Je heb wel ENORM veel hoofdruimte, de swift is erug hoog.

Het Dashboord is simpel, geen rare fratsen, het tellerhuis ziet er wel heel sportief uit. Ik voelde me echt al thuis in de auto.

Achterin heb ik ook gezeten, wenig op aan te merken, maar het uitstappen bij de 4 deurs was niet echt om te zeggen....... soepel.

Kofferbak = Ignis. ook enorm klein.


Exterieur: Een stuk mooier dan op de foto's. Eindelijk heb ik bij de swift degelijkheid ondervonden tijdens het dichtgooien van de deuren 34, niet meer dat blikkerige 39
Verder weinig op aan te merken. De spiegels zijn alleen errug enorm groot.

Engine: Damn...... Wat is dat klein zeg. luchtfilter bovenop en amper plek voor een openluchtfilter mocht je dat willen. Ik weet ook nie of er verschil in grootte is tussen een 1.3 en 1.5

Ik heb er nog niet in kunnen rijden, maar ik kan echt NIET wachten.

hoop dat ik jullie een beetje nieuwschierig heb kunnen maken BiggrinBiggrin

grtz John


Reply

#28
Volgens de verkoper komt er inderdaad een 2,0 GTi devil

Mjah, 't ding zal wel hard tegen de 1100kg gaan met dat blok erin?!
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#29
Ik denk dat als er al bekend was welk blok er in de nieuwe GTi komt, dat we dat hier dan ook al wel weten hoor. Geloof dat je verkoper een leuk verkoop-praatje heeft gehouden Wink
Reply

#30
nee hoor, same here, komt een 2 liter in 34
Reply

#31
Lijkt mij ook sterk dat die vent BS gaat vertellen... Tongue
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#32
De GTi uitvoering zal ook gewoon de 1.5 hebben alleen gaat deze wat gekieteld worden.
Reply

#33
Ben gister ook wezen kijken, moet zeggen vind em echt super! Ik heb em binnenkort een weekend tot me beschikking, een 1.5 gls. 37
Makkelijk als je broertje werkt bij suzuki. Prijzen vind ik scherp voor de swift, ben alleen erg benieuwd wat de prijs gaat worden voor de GTi..
Reply

#34
nog even reportage, de swift is prachtig iig, hij zit geweldig, en de klep blijft overeind staan 34
de motorruimte is heel goed gevuld

het goede nieuws:

er komt wel degelijk een 200pk 2.0 L 4WD motor, met turbo, en deze zal beschikken over een dubbel uitlaatsysteem, dus zowel links als rechts pijpjes 39
de Swift GTI van 2006 wordt in nederland met een 1.6 L Turbo geleverd, verwacht 150 pk
De GTI gaat geleverd worden met een sportinterieur vergelijkbaar zoals de oude GTI modellen, oftewel met kuipstoelen, alleen uiteraard vernieuwd en verbeterd met betere zijlingse steun..Deze zal ook in leder verkrijgbaar zijn, bij de rode, groene, etc kleur versie kun je zwart, anthraciet en half leder / half stof krijgen, en bij de zwarte versie, donkerblauwe versie en zilverkleurige versie kun je rood leder krijgen....

Op de GTI zullen de velgen van de Concept S verkrijgbaar zijn, in 16", misschien ook in grotere maat, maar dat is nu nog niet bekend.

Voor de huidig verkrijgbare MK6 swift zal over een poosje een Suzuki Sport Driving Dynamics pakket verkrijgbaar worden, dit houdt uiteraard motortuning in. Neem maar aan dat dit ook voor de 1.6 L GTI versie van 2006 zal gaan komen....

het slechte nieuws:

die 200pk 2.0 L wordt niet in europa geleverd, maar blijft in japan.... Cry Thumbsdown
er wordt door suzuki druk onderzocht gepleegd naar de 2006 swift [de europese versie dan, de 1.6 l dus], aangezien in 2006 er weer nieuwe emissie-eisen/normen gesteld worden, en daar zal de GTI zich aan moeten houden, de huidige mk6 is al klaar voor die emissie normen, de GTI schijnt dat nog niet....

De GTI gaat er NIET zoals de gele Rallyversie uitzien, maar krijgt een bodypakket zoals die van de Concept S, en de voorspoiler zal ook die aluminium kleur behouden

Kwa radio is er geen MP3 radio verkrijgbaar, daarentegen als je een Navigatiesysteem erbij neemt, zit in dit systeem Mp3 ingebouwd. *

*Voor zij die een andere radio erin willen hebben, is er een adapter verkrijgbaar zodat je met de fabrieks-controleknoppen op het stuur de radio kunt bedienen.


mijn nieuws:

Ben helemaal weg van de nieuwe swift, en ze MOET rood zijn, ze zit fantastisch, lekker ruim, keyless entry, van alles en nog wat....
volgend jaar ga ik wel degelijk de Swift MK6 GTI kopen, en dan wel de Japanse versie, ik ga hem eventueel zelf importeren, en dan met alles erop en eraan....wat een bak!

dit betekent dat ik definitief heb besloten dat ik geen mk5 ga kopen, ik houd het bij de gti die ik donderdag/vrijdag ga ophalen, ik had eventueel het plan om deze een leuk kleurtje te geven, maar daar stap ik vanaf, ik ga het geld daarvan uitsparen aan de GTI 2006....

37 39
Reply

#35
bedankt voor het inwinnen van alle informatie. zo te horen gaat het best snel klinken Biggrin. Toc hmoet ik het eerst zien Wink

grtz John


Reply

#36
Heb 'm afgelopen weekend eventjes bekeken bij de dealer, maar ik kom wel 'n beetje terug van m'n eerdere uitspraak. Zo lelijk is ie eigenlijk nog helemaal nietIdea
Reply

#37
Quote:Originally posted by Cliffhanger
nog even reportage, de swift is prachtig iig, hij zit geweldig, en de klep blijft overeind staan 34
de motorruimte is heel goed gevuld

het goede nieuws:

er komt wel degelijk een 200pk 2.0 L 4WD motor, met turbo, en deze zal beschikken over een dubbel uitlaatsysteem, dus zowel links als rechts pijpjes 39
de Swift GTI van 2006 wordt in nederland met een 1.6 L Turbo geleverd, verwacht 150 pk
De GTI gaat geleverd worden met een sportinterieur vergelijkbaar zoals de oude GTI modellen, oftewel met kuipstoelen, alleen uiteraard vernieuwd en verbeterd met betere zijlingse steun..Deze zal ook in leder verkrijgbaar zijn, bij de rode, groene, etc kleur versie kun je zwart, anthraciet en half leder / half stof krijgen, en bij de zwarte versie, donkerblauwe versie en zilverkleurige versie kun je rood leder krijgen....

Op de GTI zullen de velgen van de Concept S verkrijgbaar zijn, in 16", misschien ook in grotere maat, maar dat is nu nog niet bekend.

Voor de huidig verkrijgbare MK6 swift zal over een poosje een Suzuki Sport Driving Dynamics pakket verkrijgbaar worden, dit houdt uiteraard motortuning in. Neem maar aan dat dit ook voor de 1.6 L GTI versie van 2006 zal gaan komen....

het slechte nieuws:

die 200pk 2.0 L wordt niet in europa geleverd, maar blijft in japan.... Cry Thumbsdown
er wordt door suzuki druk onderzocht gepleegd naar de 2006 swift [de europese versie dan, de 1.6 l dus], aangezien in 2006 er weer nieuwe emissie-eisen/normen gesteld worden, en daar zal de GTI zich aan moeten houden, de huidige mk6 is al klaar voor die emissie normen, de GTI schijnt dat nog niet....

De GTI gaat er NIET zoals de gele Rallyversie uitzien, maar krijgt een bodypakket zoals die van de Concept S, en de voorspoiler zal ook die aluminium kleur behouden

Kwa radio is er geen MP3 radio verkrijgbaar, daarentegen als je een Navigatiesysteem erbij neemt, zit in dit systeem Mp3 ingebouwd. *

*Voor zij die een andere radio erin willen hebben, is er een adapter verkrijgbaar zodat je met de fabrieks-controleknoppen op het stuur de radio kunt bedienen.


mijn nieuws:

Ben helemaal weg van de nieuwe swift, en ze MOET rood zijn, ze zit fantastisch, lekker ruim, keyless entry, van alles en nog wat....
volgend jaar ga ik wel degelijk de Swift MK6 GTI kopen, en dan wel de Japanse versie, ik ga hem eventueel zelf importeren, en dan met alles erop en eraan....wat een bak!

dit betekent dat ik definitief heb besloten dat ik geen mk5 ga kopen, ik houd het bij de gti die ik donderdag/vrijdag ga ophalen, ik had eventueel het plan om deze een leuk kleurtje te geven, maar daar stap ik vanaf, ik ga het geld daarvan uitsparen aan de GTI 2006....

37 39

ey uit welke bron heb jij deze informatie mijn dealer wist nog niks mbt motortuning, en is dat suzuki sport driving dynamics pakket dan ook na der hand toepasbaar of alleen vanaf fabriek?
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#38
dat is naderhand verkrijgbaar, niet dealer af

en sja, de ene dealer is nu eenmaal beter ingelicht dan de ander, bedenk dat de suzuki dealer in leiden 1 van de eerste dealers in nederland was, ok het pand is verhuisd, maar dat zorgt voor een grote stad als leiden ook als een direktere bron dan een dealer in sint-juttemis...

en misschien doet de ene dealer onderzoek daarin, de ander niet...geen idee, ik kan alleen vertellen wat de dealer zelf vertelde, meer kan ik ook niet vertellen. als die dealer gewoon bullshit ophijgt kan ik daar ook niks aan doen, maar dat lijkt me redelijk sterk voor een potentiele koper, bovendien klinkt het allemaal helemaal niet zo ongeloofwaardig in de oren.

motortuning is ook nog niet verkrijgbaar, maar is in ontwikkeling, en zoals ik al zei komt over een pooske pas uit.wanneer is net zo onduidelijk als de onthulling van de nieuwe swift bij de dealers.... Wink
Reply

#39
Tegen mij is het zelfde gezegd bij Suzuki Leiden, Cliff!!
Toch stiekempies hopen dat het een 2.0L GTi wordt45 37
....Drivin' the Rival....
Reply

#40
als er een 2L -> +/-200pk variant van de swift komt ga ik toch me spaarvarken kapot meppen !

damn...... gotta have..
The Swift GTi MK1 GOEROE ! Wink
now driving:
2001 Audi A6 Avant 2.5TDI Quattro H6
1991 Audi 80 2.0 16V Sport Edition
1990 VW Corrado G60 Ring-Tool
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.