Schakelen niet lekker soepel
#1
Mijn swiftje die rijd prima, pas nieuwe koppeling en bak erin gehangen. Olie verversd, nieuwe oliefilter en benzinefilter, luchtfilter, banden en bougies. Nu vind ik alleen dat schakelpook niet lekker de versnelling in glijdt, het is eerder Klik! Klik! Je voelt de stangen gewoon de bak in zijn versnelling zetten, en dat voelt rauw en niet gesmeerd. Ook gaat hij van 3 naar 1 bijv niet lekker erin, kost best veel moeite soms, want er is echt sprake van weerstand. Bakolie is er pas dus ook nieuwe in gegaan, dus dat lijkt me niet dat dat het is. Kan er iets met de stangen zijn die onderaan naar de bak toe lopen?
Reply

#2
mischien je schakelbussen?
Reply

#3
Van elke vesnelliong naar 1 gaat moeizaam. Dat doen ze expres zodat je niet je bak in de soep kan rijden door hem per ongeluk in de 1 te zetten. Dat is zeker heel normaal.

De schakelstangen moeten vrij hangen (onder de auto), en ze zijn een beetje gesmeerd kan daar denk ik niet veel mee fout gaan.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#4
Zit er wel voldoende en de juiste olie in de bak?!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#5
Jawel.. 3 maanden geleden andere bak erin, na het vervangen van de bak reed hij heerlijk en schakelde erg strak
Quote:Olie verversd, nieuwe oliefilter en benzinefilter, luchtfilter, banden en bougies.
Reply

#6
is het een gebruikte bak? misschien zit het in net vernieuwde bak.

zal iig niet de eerste keer zijn.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#7
Idd als de bak bij een swift als een warm mes in boter gaat, dan moet je je pas zorgen gaan maken.......

En van de 3 naar de 1Puzzled waar ben je mee bezigThumbsdown dat moet je dus alleen bij stilstand doen h
Reply

#8
Nee ik bedoel als ik naar een stoplicht rij op een 80 weg.
Ipv in de remmen te gaan hangen rem ik af op te motor. Laat m uitrollen van 80 in zn 5, 60 in zn 4, 40 in zn 3 tm ongeveer 15 km/h. Dan in zn vrij tot stilstand brengen, van 3 naar 1 bij stilstand.
Niet al rijdend nee, dat snapt mijn neus ook wel 34
Ik ben vooral zuinig op mijn bak en koppeling, want dat is toch wel het gene wat je het snelste stuk krijgt aan een swift. Motortje altijd goed warmrijden, maar daarna kan die heus wel lekker de toeren inBiggrin, die zeurt niet zo snel.
Maar het gaat gewoon niet lekker, ook de andere versnellingen is soms niet wauw. En de bak is gebruikt. toen ik de auto kocht van Tune_Tronic was de bak nog niet vervangen, maar hij heeft mij gezegd dat die vervangen zou worden. Verder een heerlijk autootje. Drewl
Nadat de bak vervangen was deed ik opnieuw een proefrit. met andere tweedehands bak incl. nieuwe koppelingset en druklagers reed hij echt heerlijk strak en soepel met schakelen. lijkt mij apart dat deze binnen 3 maanden opeens heel anders gaat gedragen.
Kan het misschien zijn dat 1 van deze schakelstangen speling heeft of niet voldoende smering?? of 1tje krom misschien?
Reply

#9
Er staat mij vaag iets bij van de koppelingskabel bijstellen na een paar maandjes na een bakrevisie..?
Als hij niet helemaal ontkoppeld schakelt hij natuurlijk ook niet soepel.
Nox6 kan daar iig wel antwoord op geven..
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.