MK1 N/A sprinter
#21
foto tijd

Spruitstuk boven!
[Image: Foto-XOWZCFWV.jpg]
[Image: Foto-B7JYIOLH.jpg]

Uitlaat van dik 2 inch :mrgreen:
[Image: Foto-KYRTTIZJ.jpg]
[Image: Foto-GFPP4AMK.jpg]

Rechts originele gasklep. Daar is er dus 1 van. rechts 2 stuks van de throttle bodies! ik ga dus echt heel veel erop vooruit!

[Image: Foto-6YP6Y736.jpg]

Aanpassingen voor koel vloeistof aangezien dit ook bij een mk1 anders is
[Image: Foto-QLORXHYX.jpg]


Stoel deruit voor de inbouw van de computer
[Image: Foto-GRCDGMEN.jpg]

Ja er ligt rechts een velg. Dit is de velg die ik nodig had om me set van 4 stalen velgen rond te krijgen! Deze gaan worden verbreed. Resultaat zal NA de winter komen. ze worden 1,5 j verbreed. en de 1,5 J word ook de cup :mrgreen:

Begin montage spruitstuk
[Image: Foto-XQERIQHU.jpg]

Ja me held ook op de foto, als ik het niet kan oplossen roep ik help en bij Fikst het!!
[Image: Foto-MBBIUBIM.jpg]

Anno bezig met montage van de adaptronic dus ik mag niet storen.... Wat ga je dan doen?
[Image: Foto-NUUTJ8UJ.jpg]

Aanpassingen gedaan aan een mk3 motor kabelboom en dan gooi je dit weg :mrgreen:
[Image: Foto-JHSQDWUH.jpg]

Onstekingsdraadje gezocht in complete kabelboom
[Image: Foto-8UTDGOY7.jpg]


@ wirewess geen wideband, nog..... Nog een wideband liggen voor de verkoop?? Ik zoek er wel 1 namelijk34

#22
Doe me een lol en gebruik een LC-1 voor het afstellen van de motor, je moet de sample rate van de lamda meeting omlaag halen om het een beetje makkelijker af te kunnen stellen met snelle nokkenassen.
Stock nokkenassen gaat nog wel, maar zonder auto tune kom je niet ver met de TB kit en MAP x TPS tuning.

Ik hoor het wel als ik wat voor je kan doen.Wink
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

#23
Weer lekker bezig mannen 39
Nope ik heb al lang geen widebands meer liggen.
Zoals Ruud aangeeft lekker een Innovate Motorsports LC-1 eraan knopen, die werkt perfect samen met de Adaptronic en dan ben je voor een prikkie klaar.

Brede staaltjes zijn veel te zwaar joh Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

#24
netjes joh..

maarruh.. held? ik vind het maar een KAKHOOFD!
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114


#25
Daniel, ik ga eerst alles ff netjes wegwerken en zorgen dat die gaskabel lekker gaat zodat ik er huis op en neer kan gaan deze week 42 en zoals de rest zegt, pleur der een LC1 in zonder meter, lekker cheap en ... widebandWink

#26
Ben zeer benieuwd Biggrin

Komen vast wel leuke filmpjes van he Wink

#27
@ ruud je hebt pb

@ de rest

De wideband komt snel! Eerst gaat anno de ontsteking afstellen en dan ook de gaskabel goed afstellen!

@ wesley
De staaltjes van 14 inch gaan naar 7j voor daily en er gaan 13 inch naar 6j voor de toyo r888 En dat gewicht zal wel meevallen anders maar op zoek naar iets lichters!

#28
Zo de wideband is besteld, betaald en hopelijk klaar voor verzenden.

Ik zal zaterdag me videaocamera er bij pakken en het geluid eens laten horen 34

Ik ben ff druk aan het werk in Den Bosch dus alles hangt nu af van Devil-GTi, maar ik denk dat deze mij HEEL ERG BLIJ gaat maken dit weekend3739

#29
Erg veel respect voor het werk dat je in deze MK1 stopt! Erg gaaf!

Kan zijn dat ik het nu over het hoofd zie, maar rij je nu op MAP of MAF? (of niets, geen idee hoe dat zit met throttle bodies)

Zou je een overzichtje kunnen geven van de kosten tot nu toe? Ben ik erg benieuwd naar (mag ook via PB)
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)

#30
hoe ga je dat nou doen met het filteren van de lucht?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#31
Dit systeem draait op MAP in een combinatie met TPS anders krijg je het niet lekker aan het lopen.
Zal niet makkelijk zijn om het af te stellen als je nog niet met MAP x TPS afgeseld hebt en het is ook niet met de hand te doen dus vandaar dat je een goede wideband moet hebben om het voor elkaar te krijgen, maar als het dan netjes gedaan is loopt het ook als een zonnetje.

Voor het mooi moeten er nog kelkjes op en een airbox of losse luchtfiltertjes.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

#32
Filteren van de lucht weet ik niet precies. Eerst gaan we voor de zekerheid gaasjes spannen.

Daarna waarschijnlijk een airbox en 2 slangen naar voren, maar we kunnen ook kiezen voor kelkjes met luchtfilters en een beest van een luchthapper.....

Alleen vind ik zelf een luchthapper niet erg mooi, maarja functie gaat nog altijd voor looks....... De kans is ERG groot het het combinatie van luchthappers en een airbox gaat worden.

Airbox om de motortemperatuur weg te krijgen en luchthappertjes om er koude lucht te krijgen.

In me sprintkap ga ik gewoon een groot gat zagen voor veel koude lucht42

#33
Wel even opletten dat je op de kap wel overdruk hebt en geen onderdruk op het klep waar je de luchthaper wil maken.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

#34
ja dat weet ik..... Maar hoe kan je dat het beste uitzoeken? Want ik weet dat ik er op moet letten, maar hoe ik het uit moet zoeken geen ideeZzzz

#35
Misschien ook zowiezo een idee om de motorkap bij het scharnier omhoog te plaatsen, zoals Anno dit ook heeft? betere afvoer van warme lucht

[Image: IMG_6773_b.jpg]
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)

#36
Mwah niet helemaal mijn smaak helemaal omdat de mk1 kap op 3 kwart stopt en dat het dan vast wordIdea

Dus dan heb je "zomaar" een verhoging.... Niet mijn smaak... Ik zal eens op internet zoeken.... Me baas staat net op en loopt weg volgens mij34

#37
Hoe weet je of je onder of overdruk hebt? Maak een lucht haper van stevig karton en plak deze op je motorkap, pak een doorzichtige benzine slang en stop 1 kan in de lucht haper en plak de benzineslang in een U vorm op de vooruit en vul de U half vol met water zodat je een waterkolom meter hebt. Het andere uiteinde van de slang moet je eigenlijk onder de kap op de plek waar het gat waar de lucht haper komt vast plakken.
Nu kan je zien of het water in de waterkolom zich verplaats naarmate je de snelheid opvoert.
Als je onderdruk hebt dan gaat het water richting lucht haper en heb je overdruk dan gaat het water in de andere richting.Idea

#38
Unuki Wrote:Mwah niet helemaal mijn smaak helemaal omdat de mk1 kap op 3 kwart stopt en dat het dan vast wordIdea

Dus dan heb je "zomaar" een verhoging.... Niet mijn smaak... Ik zal eens op internet zoeken.... Me baas staat net op en loopt weg volgens mij34

Unuki Wrote:Alleen vind ik zelf een luchthapper niet erg mooi, maarja functie gaat nog altijd voor looks

ja wat nou, niet zeuren!34 niet jezelf gaan tegenspreken

wat voor resultaat verwachten jullie? alleen vermogenwinst of krijg je er ook koppel bij?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#39
je zocht lichtere spiegels?

ik heb net een swift mk1 spiegel op mn mk2 Alto gemonteerd, plug und play
dus dat kan andersom ookWink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#40
gewichtsbesparing gaat verder na de winter.... Eerst de auto goed lopend krijgen en alles netjes wegwerken.

Bak vervangen, lichter vliegwiel monteren, koppeling vervangen, Motorblok revisie.

De kop is al gevlakt, gaat gepoort worden, anno heeft waarschijnlijk nog wel een onderblok liggen. Daar zitten al nieuwe lagers in. Deze gaat gehoond worden en dergelijke....

Dat betekend dat het "volgende blok" Nieuwer beter en sneller word. En dan hoop ik en koppel en pk's te winnen34

MAar dat zien we allemaal op de vermogensbank volgend jaar als het nieuwe blok klaar is, en is ingereden42



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.