MK1 N/A sprinter
#1
Nou alles is zo goed als rond en de meeste onderdelen heb ik thuis liggen dus ik open maar me eigen project topic.

De strijd tegen het gewicht en de zoektocht naar meer pk's is begonnen.

Eerst een paar dingen die al gemonteerd zitten daarna wat er op gaat komen.

Rode koni schokdempers rondom. Bij aankoop zaten ze alleen maar achter en daar krijg je zo'n hoofd van.
[Image: IMG_8379.jpg]

maar na wat werk ook voor.
[Image: IMG_8404.jpg]
Eerst waren ze te slap afgesteld en merkte ik weinig verschil, maar 2 weken terug ze er weer onderuit gehaald en toen compleet hard gezet en nu valt het echt onder het motto niet veren, maar stuiteren.

Vervolgens een 2 inch uitlaat met 4 tot 1 spaghetti spruitstuk gekocht, daar heb ik geen foto,s van alleen van de einddemper
[Image: Foto-IYUAN7WO.jpg]

Dit resulteerde niet in het gewenste resutaat qua snelheid op de sprintbaan. Ik miste namelijk nog 8 tienden. Sneltjes tijd is 15.88 en om in mijn klasse mee te kunnen rijden moet ik 15.00 rijden.

Toen maar eens contact gezocht met de man die in elk van een beetje motortuningtopic voorkoment namelijk ruud.

Ik wist dat hij nog een setje throttle bodies zou hebben moeten liggen. Daarover dus gemailt en gekocht.

[Image: 676857_250_full.jpg]

Wat nu nog moet gebeuren:

- Lichter vliegwiel monteren
- Koppeling vervangen
- Andere versnellingsbak monteren
- Throttle bodies monteren
- Adaptronic aansluiten

Wat nog gaat komen.

Ik ga een cilinderkop laten reviseren en deze gaat als de prijs meevalt door naar Freddy Crane om de kop te laten poorten. Deze kop is al maximaal gevlakt voor een betere compressie.

Ook ben ik op zoek naar goede en betaalbare wildere nokkenassen.

Wat de toekomst misschien nog brengt is lachgas injectie, maar dat weet ik niet zeker.

Zaterdag gaan Devil-GTi en ik de throttle bodies en de adaptronic monteren. Dus dan zal ik direct allemaal foto's maken om jullie up to date te houden!

#2
Erg gaaf project! Dit is toch de oude MK1 van Beun/Salto/enderestvanSTC?

Ben benieuwd wat ie doet met de TB, dit zijn TB's van een R1?
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)

#3
pff. ik zou nooit zo'n gebakkie rijden.devilTongue
maar opzich wel originel om zo'n bejaard geval te tunen.devilTongue

nah.. goed bezig kerel.. succes met het bouwen.. owja.. en zie handtekeningTongue
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114


#4
mooi man zo'n Alto!
ben er zelf ook eentje aan het bouwen maar dan met carburateurdevil

kan je project topic denk ik nog wel even wat opfleurenn met leuke foto's zodra mn pc het weer doet39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#5
@ Baleon.

Ja dit is diezelfde mk1Biggrin Ja en een setje van een R1

@ Salto

Denk ik wel.... Maar misschien doe ik eerder een update34

@ VR

Keil ze er maar in als je ze hebt!! Graag ook die van het bitumen bikken34

#6
Leuk project 39
Wanneer komen de snelle nokken erin?

Ik heb nog wel een aantal tips om het gewicht van de auto naar beneden te brengen, er valt nog genoeg te strippen Wink
- Stootstrippen op je deur verwijderen
- Skirts verwijderen
- Lipjes achterbumper verwijderen
- Kentekenplaatverlichting achter verwijderen en vervangen door leds
- Frame kenteken achter verwijderen
- Slotje benzineklep verwijderen
- Kleinere accu plaatsen
- Frame motorkap verwijderen
- Achterste ruiten vervangen door lexaan/plexi varianten
- Ruitensproeiervloeistof reservoir verwijderen

Op naar de 650kg ! Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

#7
Ik heb nog wel een aantal tips om het gewicht van de auto naar beneden te brengen, er valt nog genoeg te strippen
- Stootstrippen op je deur verwijderen
- Skirts verwijderen
- Lipjes achterbumper verwijderen
- Kentekenplaatverlichting achter verwijderen en vervangen door leds
- Frame kenteken achter verwijderen
- Slotje benzineklep verwijderen
- Kleinere accu plaatsen
- Frame motorkap verwijderen
- Achterste ruiten vervangen door lexaan/plexi varianten
- Ruitensproeiervloeistof reservoir verwijderen

alles wat rood is staat op de planning34

Trouwens wilde nokken heb ik nog niet gekocht. Eerst ff op zoek naar een setje die goed is en ook betaalbaar. Ik kan wel Cat Cams kopen, maar die zijn ERG duur.... Liefst een setje 2e hands en ik weet iemand die ze mogelijk nog heeft liggen en daar is al een mailtje naar uit!Wink

Als je me meer kan vertellen over betaalbare wilde nokkenassen ben ik je manZzzz

#8
Leuk project, ben benieuwd of je je blokkie een beetje heel houd met deze setup. Want uit je verhaal maak ik op dat je eerst alles op dit blok uit gaat proberen toch ? Veel succes en ik zal het zeker blijven volgen 39


#9
Ja alles gaat eerst op dit blokje, alleen de wilde nokken niet. Dat stel ik uit namelijk.... Ik wil me geld goed besteden en wil niets onnodig stukmaken. Dus de wilde nokken gaan alleen in me gereviseerde kop, en ik mag van Devil-GTi die nieuwe kop alleen maar op een gereviseerd onderblok plakken. Dus tjah.... Ik ga het waarschijnlijk en hopelijk niet stukmaken37

Maar ach wij denken niet zo moeilijk over een blokje stuk maken, alles is vervangbaarWinkdevil

#10
heb je al mk3 bobine geroggeld?? moeten we wel hebben morgenWink

#11
ik heb er wel eentje liggen, kan zo mee
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#12
kom ik vanavond dan nog wel ff halen....

Leg maar klaar genoeg te bespreken met je...3442

#13
Aangezien je nu op het forum zit, neem k aan dat de auto klaar is ? Wink
En, hoe bevalt de Adaptronic ? Smile
Had je er ook nog een widebandlambda bij gekocht?
ehh.. filmpjes? Tongue
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

#14
ik belde anno om te vragen wanneer hij hier langs zo komen om wat op te halen, maar k kreeg daniel aan de telefoon..

ze hadden ruzie met de aansturing van de bobine, die niet (goed) werkte. Ze hadden inmiddels Master-Chief of Adaptronic al aan een andere telefoon, maar weet niet of het al verholpen is..
"Gewoon, omdat het kan"

#15
Ze wilden het idd gister al klaar hebben, maar de adaptronic werkte niet goed op de mk1 kabelboom. 's avonds is nog een mk3 motorkabelboom opgehaald bij vr in drachten, helaas wilde dit allemaal nog niet resulteren in een werkende mk1 met throttle bodies. Vandaag is er in drachten nog eens een mk3 kabelboom voor de ontsteking opgehaald als ik me niet vergis. Ik hoop dat de boel nu wel draaiende is.

Maar meer over dit verhaal ongetwijfeld door anno of daniel zelf.


Succes gasten!
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

#16
Nou je mk1 heeft gelopen!!! Met throttle bodies..... Vervolgens toen ik naar huis wilde rijden wilde dat dign ALWEER niet starten....

De auto blijft deze week in de garage staan en hopelijk krijgt Devil-GTi dat ding nog aan de praat zodat we kunnen afstellen volgende week!!

En we zijn er achter gekomen dat een mk1 motorkabelboom zeker een stuk anders loopt als een mk3devil

Gelukkig zelf een complete andere kabelboom hebben kunnen bouwen dus dat probleem is opgelost. Ik zal binnenkort de foto's online pleuren!

#17
Tof, foto's!
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

#18
hij doet t alweer, wat bleek was dat unuki een massa had aangesloten van de trigger die geen massa meer had, massa aangesloten, starten en lopen, nu alles perfectionerenSmile
oh, dit was Devilll

#19
gelukkig maar, ik wil dat ding zien!! xD
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

#20
whoehoe tegen mezelf praten....

@unuki / Devil-GTi

Ga je afstellen?



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.