welke auto zou je nemen?
#81
Een Formule 1 wagen.
Dan weet ik zeker dat ik van NOX win in de sprint Wink

Vind een nieuwe Audi RS4 Station ook leuk, goed zat Wink

#82
dapo1981 Wrote:Dan moet jij eens kijken hoeveel echte m3's er 'getuned' zijn en waar petjesvolk in rondrijd.
En dan eens kijken hoeveel gtt's er 'getuned' zijn en waar petjesvolk in rondrijdt.

M3's vrijwel geen.
GTT's bijna alleen maar.

BMW liefhebbers zijn meestal OEM liefhebbers.
GTT liefhebbers niet. Die houden meer van uitbundig en petjes Biggrin

Normaal ben ik het wel met je eens, maar in dit geval toch niet ben ik bang.
Je ziet tegenwoordig een groot aantal oudere M3's in verkeerde handen vallen. Chromen velgen, Lexus achterlichten en noem het maar op, zijn dan geen uitzondering. Een rondje langs de diverse "tunings-fora" bevestigen dit verhaal.

Maar je hebt gelijk, ook de GTT begint goedkoop genoeg te worden om aan dit soort dingen ten prooi te vallen. Echter, 90% van de GTT eigenaren is nog steeds serieus bezig met "tunen". Dit komt omdat een 100 pk extra, zonder al te veel problemen uit het torretje te halen is. Daarbij komt nog eens, dat de GTT van oudsher uitgedost werd met wat grotere velgen (liefst in goud), grotere spoilers en een hoop stickers.
Bijkomend nadeel: tegen de tijd dat zo'n auto serieus onderhoud nodig heeft, is het geld op bij de "jongeren eigenaren" en worden de auto's zonder blikken of blozen richting Marktplaats verwezen.

Dit probleem is jammer genoeg voor bijna iedere, duurdere/snellere auto het geval. Zodra ze goedkoper worden, vallen ze in handen van mensen die de aanschaf wel kunnen betalen, alleen het onderhoud niet. En dat zijn nou net de rotte appels op Marktplaats.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#83
Puppetmaster Wrote:Bijkomend nadeel: tegen de tijd dat zo'n auto serieus onderhoud nodig heeft, is het geld op bij de "jongeren eigenaren" en worden de auto's zonder blikken of blozen richting Marktplaats verwezen.

Dit probleem is jammer genoeg voor bijna iedere, duurdere/snellere auto het geval. Zodra ze goedkoper worden, vallen ze in handen van mensen die de aanschaf wel kunnen betalen, alleen het onderhoud niet. En dat zijn nou net de rotte appels op Marktplaats.

dit probleem kom je bij alle wat duurdere auto's tegen.. VW, BMW, Volvo.. allemaal leuk in t begin en snel.. alleen duur in (serieus) onderhoud
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page

#84
@Puppet:

Ik zie niet echt wat er mis is met die gang van zaken.....

Tegen de tijd dat ze serieus onderhoud nodig hebben is het geld op. Kan wel zijn, maar die gasten die serieus aan het tunen zijn, zoals je dat zegt, kijken niet eens meer naar die oude GTT's.

Maar ze verkopen ze maar al te graag aan het petjesvolk...... Dan moet je daarna niet gaan " klagen" dat die auto's (de niet goed onderhouden exemplaren) binnen de kortste keren weer op marktplaats staan.

Iemand moet ze kopen, iemand moet ze rijden..... Als het dan niet de serieuze Sub-rijders zijn, laat het dan maar die gasten zijn. Iemand moet het toch doen. Jou ouders en mijn ouders willen niet in de subs gezien worden......

Die dingen verschuiven nou eenmaal. Jammer???? denk het niet, Anders konden de echte tuners ook nooit die mooie nieuwe Impreza's kopen WinkWinkWink, bleven ze met de oude zitten.

Op die manier blijven wel de hardcore eerste serie sub-lovers (om ze zo maar even te noemen) de enigen die erin rijden, worden ze toch weer uniek Biggrin


PS: ben nog steeds jaloers op eenieder die in een Impreza rijdt, petje of niet.......
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#85
@thieuke het klopt niet helemaal wat je zegt hoor Smile
Ik ben was namelijk bij de Subaru meeting in de meern van het weekend (ongeveer 360-380 impreza's).
En ik kan je vertellen dat de gemiddelde eigenaar zeker wel 30+ was Tongue

En er rijden echt behoorlijke monsters rond van de eerste generatie impreza omdat vele dit toch als de "oer" impreza beschouwen.
Dus om maar te zeggen dat echte tuners die auto graag doorschuiven.. dat is onzin !
Echte tuners hangen er een 2.5 liter in Smile

Maar iedereen weet dat een auto van een dergelijk caliber wat aandacht vereist.
Het is dus ook niet slim als je van je laatste centjes een impreza koopt, aangezien je dan vroeg of laat inderdaad tegen het punt aan loopt dat je er geld in moet steken.

Het was zelfs iemand opgevallen op de meeting dat hij zowat de enige was die een niet standaard achterbumper had op zijn impreza en vroeg zich af waarom dat zo was Biggrin
Maar er stonden inderdaad een aantal auto's tussen die er niet mooier op waren geworden na de modificaties Smile
Ook was bij de subaruclub de discussie losgebarsten over "de nieuwe generatie" of het petjesvolk Tongue

Daarnaast zijn de eerste GTT's inmiddels al meer dan 10jaar oud, dus dan beginnen ze inderdaad "betaalbaar" te worden, al moet je voor een nette al snel 10k neerleggen Wink

Om even ontopic te blijven, een import EVO VI of EVO TME lijkt me wel wat, volgens vele de ultieme stuurauto Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

#86
die evo is idd ook wel een beest. zou het ook niet erg vinden om er een te hebben. maar import gaat weer samen met rechtsgestuurd, das wel jammer.
maar toch wil ik ook de leeftijd van de auto ook niet vergeten.
helaas staan mijn plannnen even op een laag pitje, want ga in februari trouwen. daar gaat nu even mijn tijd in en geld in waardoor het klussen in me huis wat minder snel gaat. dit in combinatie met een knieblessure waar ik inmiddels 5 weken mee loop. hierdoor kan ik ook vrij weinig doen. maar goed, binnen 2 weken heb ik een mri-scan en weet ik oook hoe het daarmee staat en of er een operatie zal volgen (waarschijnlijk welUnhappy)

maar vergis je niet, deze discussie blijft nog wel belangrijk voor me, al zal het een paar maanden langer duren, die nieuwe auto komt er.

en de suuz blijf ik natuurlijk lief voor, die krijgt lekker een grote beurt de 28ste.Biggrin

#87
Seat Ibiza Cupra TDI al overwogen?

~200 pk/400+ Nm valt er vrij eenvoudig uit te peuteren, ze zijn betrouwbaar, roesten (nog?) niet en trekken als een idioot.
W

#88
[quote=braided]
Seat Ibiza Cupra TDI al overwogen?

~200 pk/400+ Nm valt er vrij eenvoudig uit te peuteren, ze zijn betrouwbaar, roesten (nog?) niet en trekken als een idioot.
W
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#89
sorry hoor, maar kom aub niet met diesels. denk ff dat ik 250 per kwartaal neer ga leggen. no wayyyyyy.
en wederom, GEEN FWD, dat is dus nog steeds geen optie.

mijn keuze staat voorlopig op:

BMW 325 of 330 coupe bj2002 of hoger.
Impreza WRX of GTT.

dus je ziet het al, langzaam aan begint mijn max prijs toch wel te stijgen. ik neig nu heel erg naar de bmw, puur vanwege de luxe, zowel qua uiterlijk als comfort in de auto.
verder zat ik bij de impreza te overwegen om toch voor een nieuwer model te gaan dan de gtt. maar goed. het is nog steeds afhankelijk van wat me huis me oplevert.

#90
Het is dat je echt het stuur niet "goed" wil hebben. Want rechtsgestuurde imports zijn helemaal zo duur nog niet. Voor een 15 k moet je al een leuke auto hier kunnen hebben.

Ik ben zelf stiekem op zoek naar een mooie EVO 3..... Staat er 1 te koop op marktplaats 6500..... tjah het bouwjaar?? Boeit me niet zoveel het uiterlijk vind ik geweldig van die evo 2 en/ of 342

Voordeel van de EVO? Je bent serieus uniekdevil zoveel zijn der niet in nederland. Nadeel? Onderhoud is erg duur omdat ze niet zo geleverd zijn, maaaar gelukkig heb ik wel iemand daarvoor die houdt van onmogelijke dingen42

Dus wil je uniek zijn neem een import, wil je een leuke auto die hier geleverd is neem een BMW

#91
Een 325i is mijns inziens niet echt sn

#92
[quote=braided]
Sterker nog: Het valt me heel erg mee hoeveel grip ie nog heeft, m'n vroegere AX 1.6 had h
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#93
Een Golf V GTI is ook wel een hele andere auto, wat betreft weggedrag enz.: Het is gewoon verder doorontwikkeld. Wat betreft die bouwkwaliteit worden we het denk ik niet eens - ik heb meerdere Seats met weinig problemen meegemaakt, waaronder die Cupra TDI. Zelf heb ik Skoda gereden, ook een mindere tak van de VAG familie: Ook geen rare dingen meegemaakt, buiten de motor na dan (de bekende 1.4 16V van VW die vaker problemen had).

#94
braided Wrote:Een Golf V GTI is ook wel een hele andere auto, wat betreft weggedrag enz.: Het is gewoon verder doorontwikkeld.

Voorwielaandrijving, veel vermogen. Een Seat is een "copy" van auto's uit de VAG groep, sterker nog, staat op het platform van een Golf. Dus je verhaal gaat niet helemaal op, vindt ik persoonlijk. Het is wel degelijk vergelijkbaar.

Maar goed, je geeft het zelf al aan. Het eens worden zullen we niet ben ik bang.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#95
voor de volvo 850 is n mooie RWD of AWD set te krijgen..
en n T5 R is echt heeeelemaal super.. dit kan bjorn wel beamen denk ik Tongue
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page

#96
Puppetmaster Wrote:Voorwielaandrijving, veel vermogen. Een Seat is een "copy" van auto's uit de VAG groep, sterker nog, staat op het platform van een Golf. Dus je verhaal gaat niet helemaal op, vindt ik persoonlijk. Het is wel degelijk vergelijkbaar.

Vind je ze vergelijkbaar? Kijk dan eens naar de prijs en het ontwikkeljaar. Een Ibiza Cupra TDI mag je qua klasse nog niet eens vergelijken met een Golf IV 1.8T, qua ontwikkeljaar wel. De Ibiza heeft niks te maken met zowel Golf IV als Golf V want stamt van de oude Polo af. Zet je die Ibiza Cupra dan langs de Polo GTI... dan is het ineens best wel weer een leuke auto.

VAG weet gewoon dat nieuwe ontwikkelingen naar Audi en VW moeten, en dat ze ontwerpen die hun sporen reeds verdiend hebben kunnen gebruiken voor Skoda en Seat - de prijs moet lager zijn en de ontwikkelkosten dus ook! De nieuwe Seat Exeo is daarom gebaseerd op de Audi A4. Maakt het geen slechte auto, je krijgt gewoon waar naar je geld...

...dus wil je +/- 10K uitgeven aan een nieuwe auto, en koop je daarvoor iets jongers? Dan weet je waarschijnlijk dat dat ook minpunten heeft, zoals rammeltjes in het interieur. Wat ik al zei: Seats en Skoda's ken ik goed genoeg, werk telkens weer voor bedrijven waar lease-auto's rijden en qua betrouwbaarheid doen ze echt niet meer onder voor de rest van het VAG concern. Meestal is het simpelweg zo dat je in een wat ouder ontwerp rijdt...

#97
braided Wrote:Vind je ze vergelijkbaar? Kijk dan eens naar de prijs en het ontwikkeljaar. Een Ibiza Cupra TDI mag je qua klasse nog niet eens vergelijken met een Golf IV 1.8T, qua ontwikkeljaar wel. De Ibiza heeft niks te maken met zowel Golf IV als Golf V want stamt van de oude Polo af. Zet je die Ibiza Cupra dan langs de Polo GTI... dan is het ineens best wel weer een leuke auto.

VAG weet gewoon dat nieuwe ontwikkelingen naar Audi en VW moeten, en dat ze ontwerpen die hun sporen reeds verdiend hebben kunnen gebruiken voor Skoda en Seat - de prijs moet lager zijn en de ontwikkelkosten dus ook! De nieuwe Seat Exeo is daarom gebaseerd op de Audi A4. Maakt het geen slechte auto, je krijgt gewoon waar naar je geld...

...dus wil je +/- 10K uitgeven aan een nieuwe auto, en koop je daarvoor iets jongers? Dan weet je waarschijnlijk dat dat ook minpunten heeft, zoals rammeltjes in het interieur. Wat ik al zei: Seats en Skoda's ken ik goed genoeg, werk telkens weer voor bedrijven waar lease-auto's rijden en qua betrouwbaarheid doen ze echt niet meer onder voor de rest van het VAG concern. Meestal is het simpelweg zo dat je in een wat ouder ontwerp rijdt...

uhm... ik weet t f niet hoor.. maar Seat staat algemeen bekend als het kleine kindje van VAG.... Dus goedkoop uitgoevoerde combi van audi/ VW
Daanaast... kijk is naar de foto.. de dag dat die foto genomen was was de auto spik splinter nieuw.. dus ook geen oud model..
open your eyes and live in the real world..
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page

#98
Die auto ervoor was wel leuk devil psst psst!

Ik zou nog heel graag een nissan silvia willen hebben (240sx voor het stuur aan de goede kant) of een skyline gtr.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]

#99
braided Wrote:Wat ik al zei: Seats en Skoda's ken ik goed genoeg, werk telkens weer voor bedrijven waar lease-auto's rijden en qua betrouwbaarheid doen ze echt niet meer onder voor de rest van het VAG concern. Meestal is het simpelweg zo dat je in een wat ouder ontwerp rijdt...

*zucht*
Ik wil niet rot doen en zeker niet de oude bok uithangen, maar ik rij al 20 jaar auto en heb meer auto's versleten dan me lief is. Ik kom echt niet van de eerste de beste bananenboot af, dus trust me, ik weet waar ik over praat.

Het karakter van de meeste voorwielaangedreven auto's met veel (te veel) vermogen is vergelijkbaar met elkaar, dus ja... ik wil ze zonder al te veel zeuren met elkaar vergelijken. Kijk maar naar de Swift Turbo's hier op het forum. Compleet andere auto, maar qua karakter nog steeds vergelijkbaar.
Die vergelijking mag al helemaal op gaan als een auto op hetzelfde platform staat, door dezelfde fabriek gemaakt is
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

nonsens Wrote:Ik zou nog heel graag een nissan silvia willen hebben (240sx voor het stuur aan de goede kant) of een skyline gtr.

dat zijn dus ook bakken waar ik wel blij mee zou zijn. heb al vaker naar de 240sx gekeken.
denk alleen dat dat soort auto's niet handig zijn als daily drive. dat zal die dus voor mij wel moeten zijn. ik wil namelijk niet steeds dingen vanuit het buitenland moeten bestellen.



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.