welke auto zou je nemen?
#41
inmiddels ben ik toch zo'n 95% erover uit dat het een subaru impreza GTTDrewlDrewlDrewl gaat worden. nu nog het geld.UnhappyUnhappyUnhappy

@puppetmaster: als het goed verloopt allemaal dan komt zo rond eind november pas me huis te koop. dus hoop dat ik het zal halen, maar ben bang dat hij niet binnen een maand verkocht is. je hoort het wel van me.

#42
Geen probleem... wij zijn toch nog rustig aan het rond kijken. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#43
my bad, ATOM is niet echt ok.
Imprezza altijd tof, houd wel rekening mee dat ie dorstiger is als een Swiffie. Hing vroeger ook een poster boven mijn bed van die rally uitvoering, met dat 555-logo aan de zijkant, easy left, easy right.
Benzine is nogal prijzig tegenwoordig, ik hou het bij mijn Swiffie.
Veel succes met het zoeken naar een geschikte Impreza.

Vond die uitlaatjes destijds op Assen in die tunnel wel lekker klinken van die Impreza's. Op de heen en terug weg naar Assen dit jaar (JASF) kwam ik er ook genoeg tegen.

#44
@suki: no problem.


en tja, de benzine, das voor mij het enigste nadelige punt. maar ja, tis dus een tweede auto, dus why notdevil


als het echt niet te doen is kan ik altijd nog verkopen.

#45
Ok de eisen:
- max 10.000 euro
- achterwielaandrijving of vierwiel
- 0-100 moet vrij vlot zijn en zeker sneller dan de SSGTI
- verbruik: geen 1:8
- betrouwbaarheid

Mijn argumenten:

- RX7:
Beetje oud model alweer. Ook niet echt een spectaculaire auto om te zien.
Zie er dagelijks een rijden vlak bij mn werk. Het is gewoon niet zo'n bijzonder leuke auto, met ook niet zulke bijzondere rijeigenschappen of specs.

-GTT:
Leuk geluid, leuke grip, maar tegenwoordig wel een aardige sjonniebak met een

#46
@dapo: Wel leuke bakken allemaal, maar die km-standen liegen er ook niet om hoor.

ontkom je niet aan in de klasse waarin jij kijkt i.c.m. een max. prijs van E10.000...maar toch alles (op 1 Porsche na) boven de 150.000 km (en hoeveel dan)???

Het hoeft geen probleem te zijn, maar als je toch voor 10.000 euro iets gaat kopen (in mijn huishouden blijft dat veel geld.....) dan rij ik liever in iets met rond de 100.000 km, en niet al te veel meer (wij hebben vorig jaar een Primera 2.2 DCT voor dat geld gehaald met 94.000 echte km's op de teller (en die is ook niet echt langzaam (het is ook geen Audi S4, maar toch...)), echter wel een andere klasse als waarin de topic-starter zoekt maar toch, er zijn ook snelle auto's met minder km dan 150.000 te vinden.

Marktplaats is ook niet de enige plek om te zoeken.

PS. Voor
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#47
hahaha, jij doet je huis werk, maaaaaaaaaaaaaaaar

s4 is leuk qua specs, maar tis een station, no way man, moet ik zeker ook 2 kids en een labrador aanschaffen, heeeeeeel nooo, en een kilometerstand boven de 2 ton, no waaaaaaay. km wil ik max 150 hebben, dan kan ik em zelf wel naar de 3 ton rijden.

M3: zeker niet verkeerd, maar dan zou ik model later willen en die is nog te duur. plus de E36 is gewoon lelijk, maar dan ook te lelijk. de E46 is idd een goede keus, maar toch echt te duur, wil er ook nog wat mee doen. plus met BMW ga je qua onderhoud en onderdelen denk ik net een stapje duurder.

911, tja dan kom je wel met een bak die qua onderhoud zoveel kost dat ik eerst een paar duizenden euri's meer moet hebben.

mercedes: ook te duur en zoals ik zei, ik koop geen auto voor 10000 euro met meer als 2 ton erop. tuurlijk ligt het ook aan het onderhoud, maar je ik heb liever een auto met bvb 1 ton en dan kan ik em zo'n 10 jaar houden en op rijden.

maar je hebt wel erg goed je best gedaan.3939

#48
@Dapo: Je noem de GTT dan wel een sjonniebak, maar ik zie de M3 nog steeds als de

#49
@Thieuke: die lancia delta is zeker wel apart. heb ze wel vaker zien rijden. verder ook wel snelle donder hoewel ik een 7,5 sec voor een turbo nog mager vind. maar ja, voorwielaandrijving. ben dat echt zat.

Okay mensen, bij deze verander ik de topicnaam.

IK WIL EEN IMPREZA GTT, VOOR MAX 10000EURO EN MINDER DAN 1,5TON OP DE TELLER. WIE WEET EEN BETERE AUTO DIE NET ZO SNEL IS. EN DE SPECS VAN EERSTE TOPIC GELDEN DAN NOG, DUS GEEN VOORWIELAANDRIJVING. 37

#50
Laat maar, niet goed gekeken
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#51
hahahaha, no problem, ik ben ook erg lastig Tongue

zijn er dan hier niet meer mensen die voorwielaandrijving niks vinden?

#52
tigrau69 Wrote:hahahaha, no problem, ik ben ook erg lastig Tongue

zijn er dan hier niet meer mensen die voorwielaandrijving niks vinden?

Het is niet optimaal natuurlijk, maar het blijft gewoon zo dat er een groot aantal, ook snelle auto's, gewoon voorwielaandrijving hebben.

Laat ik het zo zeggen: Het zou mij niet tegenhouden een snelle auto van een bepaald type en merk te kopen, puur alleen vanwege het type aandrijving!

En iemand anders heeft gewoon weer andere eisen.

Wij hebben begin dit jaar ook een andere auto gekocht, onze eisen waren:
-Diesel, -Moet ruim zijn, -rond de 10.000 euro, -rond de 100.000 km, -niet ouder dan 8 jaar, -Betrouwbaar, -lekker rijden, -comfortabel.

Dan kom je niet uit op een impreza. Zo simpel.
En dat het dan voorwielaandrijving is, dat was helemaal niet van belang.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#53
tigrau69 Wrote:hahahaha, no problem, ik ben ook erg lastig Tongue

zijn er dan hier niet meer mensen die voorwielaandrijving niks vinden?


achterwielaandrijving is leuk, maaar afgezien dat suzuki bijna niks met achterwielaandrijving heeft (ja ok, de jeepjes), zijn er maar bijster weinig auto's in dezelfde prijsklasse als bijv een baleno (qua ruimte, zitplaatsen, verbruik, belasting, bouwjaar en niet afgeragd zijn) met achterwielaandrijving. Een van mijn eisen was dat het een sedan moets zijn, dus dan zou ik of bij bmw of mercedes uitkomen,of de bekende imports. (of een ford, maarja......)
Kwestie van preoriteiten en zoals jij ook al aangeeft, het is voor jou een tweede wagen. Dan kun je andere eisen stellen als wanneer het om een daily gaat.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South

#54
kijk dat is dus ook mijn punt, want als suzuki de swift gti uit zou brengen en dan achterwielaandrijving of 4 wiel, dan zou ik daar zeker voor gaan.DrewlDrewl
verder speelt budget ook een rol. ik heb de gti gekocht omdat ik toen een auto nodig had en erg krap qua budget zat.
nu heb ik dan geluk dat als ik mijn huis verkoop ik dus er genoeg aan verdien om dus een duurdere auto te kopen. maar ik moet nog steeds rekening houden dat ik nog steeds geen miljonair ben.
gelukkig idd een tweede auto dus dan is de GTT de oplossing.
wat ik met dit topic wilde bereiken is om te kijken of er nog betere keuzes waren. mijn conclusie is dus nog steeds dat voor de specs en budget wat ik wil de GTT de enige is die erraan voldoet.
anders zal ik idd richting BMW of Mercedes moeten gaan, die zijn gewoon duurder in aanschaf en onderhoud dan een japanner.
niet dat de GTT goedkoop is, maar denk toch zeker wel goedkoper dan de duitsers

#55
tigrau69 Wrote:kijk dat is dus ook mijn punt, want als suzuki de swift gti uit zou brengen en dan achterwielaandrijving of 4 wiel, dan zou ik daar zeker voor gaan.DrewlDrewl

Typ in google eens Suzuki Cultus in Wink
Q.V.D.M. winnaar maart 2008

#56
Dan zit het stuur aan de "verkeerde" kant en dat wilt hij nietWink Wat je wel kan doen is een Justy kopen en daar een gti-blok in hangen Idea Maargoed daar zal je vast ook wel zelf op gekomen zijnTongue

#57
persoonlijk zou ik toch voor de Nissan 200SX gaan
en dan de S13 of S14

en dat terwijl ik een Subaru fan ben42

van de Nissan is onderhoud en tuning toch nog net ietsje makkelijker heb ik het idee.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]

#58
tja, een justy is ook idd een oplossing, maar dat gti blok erin gooien gaat mij niet lukken. dus dat moet ik laten doen, en dan zal ik er ook turbo op willen voor de snelheid. voor een wat jongere ben ik dan 3000 euri kwijt, dan nog gti blok erin, dan nog turbo, zit ik dank ik al gauw op de 7000 euri's minimaal, tja, dan liever 2000 erop en een impreza. ik wil dus ook een nieuwere auto, meer comfort.

@vr: ik weet niet of nissan onderhoud makkelijker is dan de sub, maar qua tuning is er meer voor de sub te krijgen. in nl dan, weet niet hoe het in buitenland is. maar goed, dat is dus ook niet voor niks me tweede keuze

#59
swift_gti_mj Wrote:En een toyota mr2 dan? Achterwiel aangedreven! vrij snel! Alleen is wel een 2 zitter..
Verder betrouwbaar, en je hebt veel keuze in bouwjaren en km-standen.

Je was me net voor !, ik was voor de oude mr2 gegaan! ik heb net op marktplaats nog een link gezien van een MR2 Mk1 met 122d km op NAP!

[Image: 3145984_30_full.jpg?352811-268]

#60
voor max 10K kun je zelf ook iets leuks maken/kopen.
klik

doet er nog een turbo bij en dan hebje iets heel leuks.
goedkoop en snel.



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.