welke auto zou je nemen?
#1
okay,
dit klinkt in eerste instantie als een onzintopic of tijdverdrijf, maar ben hier serieus mee bezig.
de swift bevalt mij goed, maar heeft enkele nadelen.
erg oud: ben bang dat net zoals velen hier je het uiteindelijk niet gaat winnen van de roest.
niet veel comfort: is idd verlaagt dus dat speelt een rol maar het rammelen en kraken geven je soms toch het gevoel dat het beter kan.
voorwielaandrijving: dit vind ik de ergste, bij droog weer valt het wel mee, maar als het een beetje nat is dan blijf je soms spinnen of je moet echt zo langzaam op laten komen dat het niet meer leuk is. tuurlijk ook een bandenkwestie.
maar goed dit alles terzijde. mijn grote vraag??????
als je tot max 10.000 euro een auto gaat kopen. welke zou je dan doen en waarom? dit is voor mij een beetje een start in het zoeken naar een nwe auto.
wat ik belangrijk vind: achterwielaandrijving of vierwiel.
acceleratie: van 0-100 moet vrij vlot zijn en zeker sneller dan de SSGTI
verbruik: niet een goede combinatie met bovenstaande, maar moet dus redelijk blijven. geen 1:8
betrouwbaarheid: net als de gti, bijna niet kapot te krijgen.
onderhoud: onderdelen makkelijk te krijgen voor niet al te hoge prijzen.
linksgestuurd: dit moet, kan wel rechtsgestuurd rijden maar is irriiiiii
km-stand: mag max 150xxx zijn, maar liever rond de 100xxx
mijn voorkeuren op volgorde die niet aan alle punten voldoen.

mazda rx7: droomauto, linksgestuurd in duitsland te krijgen maar te duur Unhappy
subaru impreza GT turbo: dit is mijn nummer 1 keuze tot nu toe, alleen benzine verbruik schrikt mij beetje af.
nissan 200sx turbo: 2 de keuze maar moeilijk te vinden in goede staat en voor onderdelen.
alfa romeo gtv 3.0 24V: voorwielaandrijving, onderhoud duur betrouwbaarheid minder (italiaan)
peugeot 206 gti: niet snel genoeg, voorwielaandrijving, betrouwbaarheid (frans)

en zijn nog wel meer auto's natuurlijk maar dit is ff voldoende. de twijfel bestaat nog om de swift te houden en een turbo erop. maar de impreza is voor mij altijd een doel geweest en denk dat die het ook gaat worden.

#2
RX7 of impreza.

RX7 is leuk vanwege de techniek en het geluid. Impreza hoef ik niet uit te leggen denk ik.

Vind het wel een grote stap hoor. Beide auto's hebben goed onderhoud nodig en zijn duur in gebruik (net als de andere opties die je noemt)
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#3
sowieso impreza, het geluid van een boxer, 4 wiel aangedreven!

Sowieso mijn keuze, maar voor iets meer dan 10.000 euro kan je ook ERG leuke dingen importeren uit JapanIdea Ben je ook nog uniek37

#4
Lancer EVO!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#5
Thieuke Wrote:RX7 of impreza.

RX7 is leuk vanwege de techniek en het geluid. Impreza hoef ik niet uit te leggen denk ik.

Vind het wel een grote stap hoor. Beide auto's hebben goed onderhoud nodig en zijn duur in gebruik (net als de andere opties die je noemt)


ja, alleen de rx7 is dus pas de volgende stap, die kost 16000euri Cry
maar goed, voordeel is dat het een 2de auto is, mijn vriendin heeft een peugeot 1.6 XS. dus onderhoud wil ik wel rekening mee houden maar is dus te omzeilen als ik een keer moet sparen. impreza is niet zuinig, maar als je spullen koopt om hem af te stellen, dan kan je volgens mij dit redelijk houden. jasper vertelde mij dat hij met turbo op de swift 1:12 rijd. als ik dit dus door een beetje investeren met de impreza ook kan dan is dat zeker de moeite, alleen heb ik hier dus geen verstand van, maar neem aan dat je dan dus adaptronic moet gaan aanschaffen of iets in die richting en nog enkele dingen. ik zal dus voor max 10000 een auto kopen, maar als ik dan bvb voor 9000 een impreza koop dan wil ik er best nog wel 2 of 3000 erop gooien om em optimaal te krijgen.

#6
Unuki Wrote:sowieso impreza, het geluid van een boxer, 4 wiel aangedreven!

Sowieso mijn keuze, maar voor iets meer dan 10.000 euro kan je ook ERG leuke dingen importeren uit JapanIdea Ben je ook nog uniek37

japan, rechtsgestuurd, hier begin ik echt niet aan, maar idd wat een geile bakken kan je dan krijgen Drewl
Thieuke Wrote:Lancer EVO!

te duur helaas

#7
wat denk je van een MG TF 160 of MG F 160

-achterwielaangedreven
-160pk uit 1.8 16v

eventueel nog MG ZR 160 maar die heeft voorwiel aandrijving.

of natuurlijk clio RS een typetje jonger als de mijne van 2001-2005

-172 of 182 pk
-alle luxe die je maar kunt bedenken(cruise control automatische airco xenon)

helaas wel voorwielaangedreven
met mijn clio RS laatst nog 1 op 17 gehaald kwa benzineverbruik

of toch nog ff doorsparen42
http://autotrader.nl/auto/kopen/voertuig...l=14&pos=3
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos

#8
@hardcore: beide mg's vallen net buiten budget. en voorwielaangedreven vind ik dan weer zonde, want dan hou ik liever de swift37.

tot nu toe vind ik de impreza het dichst bij komen. en tja, die clio V6, erg lekker ding, maar voor die prijs heb ik ook de rx7, sneller, twin turbo en benzine verbruik ietsiepietsie lager (theoretisch natuurlijk volgens autoweek)

#9
Nou ik vind dat de 200sx wel leuke auto is.

Je kan ermee driftenSmile Voor mij is de subaro te duur om te tunen.

Dus aals je heb standaard houd is het geen probleem. Maar als je een race koppeling set wil hebben moet je snel aan denken aan 650
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud

#10
tigrau69 Wrote:@hardcore: beide mg's vallen net buiten budget. en voorwielaangedreven vind ik dan weer zonde, want dan hou ik liever de swift37.

tot nu toe vind ik de impreza het dichst bij komen. en tja, die clio V6, erg lekker ding, maar voor die prijs heb ik ook de rx7, sneller, twin turbo en benzine verbruik ietsiepietsie lager (theoretisch natuurlijk volgens autoweek)
De MG F valt wel binnen budget en is achterwiel aangedreven en de motor ligt in het middenIdea

#11
Snelle Jelle Wrote:
tigrau69 Wrote:@hardcore: beide mg's vallen net buiten budget. en voorwielaangedreven vind ik dan weer zonde, want dan hou ik liever de swift37.

tot nu toe vind ik de impreza het dichst bij komen. en tja, die clio V6, erg lekker ding, maar voor die prijs heb ik ook de rx7, sneller, twin turbo en benzine verbruik ietsiepietsie lager (theoretisch natuurlijk volgens autoweek)
De MG F valt wel binnen budget en is achterwiel aangedreven en de motor ligt in het middenIdea


de MG F160, de snelle dus, vind ik niet goedkoper dan 12000 euro.

#12
[quote=rudeboykid]
Nou ik vind dat de 200sx wel leuke auto is.

Je kan ermee driftenSmile Voor mij is de subaro te duur om te tunen.

Dus aals je heb standaard houd is het geen probleem. Maar als je een race koppeling set wil hebben moet je snel aan denken aan 650

#13
Corsa c Biggrin

#14
ik weet niet hoeveel je zelf kan doen, maar kijk bij een impreza niet op als je je onderhoudsbeurt laat doen en 2000 eurie kan neerleggen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South

#15
AyDee Wrote:Corsa c Biggrin

ik mag toch hopen aan je smiley te zien dat dit een grapje isThumbsdown

maar nee, ik zal denk ik nooit voor opel gaan en dan al helemaal niet een corsa, hier rijd mijn ex namelijk ook in, moet er niet aan denken dat elke keer ik door mijn auto aan haar strontkop herrinert wordtBiggrin

#16
tigrau69 Wrote:
Snelle Jelle Wrote:
tigrau69 Wrote:@hardcore: beide mg's vallen net buiten budget. en voorwielaangedreven vind ik dan weer zonde, want dan hou ik liever de swift37.

tot nu toe vind ik de impreza het dichst bij komen. en tja, die clio V6, erg lekker ding, maar voor die prijs heb ik ook de rx7, sneller, twin turbo en benzine verbruik ietsiepietsie lager (theoretisch natuurlijk volgens autoweek)
De MG F valt wel binnen budget en is achterwiel aangedreven en de motor ligt in het middenIdea


de MG F160, de snelle dus, vind ik niet goedkoper dan 12000 euro.
Dan heb je ook over een met een speciale editie of de TF (nieuwer type), de 1.8 VVC met 145 pk heb je wel binnen budget en weegt 1035 kg... Als ik puur kijk op pk/gewicht verhouding zou die theoretisch sneller moeten zijn als een (standaard) swift gti... En volgens autoweek in 0-100 in 7,7s en top van 209 km/h.

Weet alleen niet in hoeverre de MG's betrouwbaar zijn heb hier wat verschillende meningen over gehoord...

#17
engeltje Wrote:ik weet niet hoeveel je zelf kan doen, maar kijk bij een impreza niet op als je je onderhoudsbeurt laat doen en 2000 eurie kan neerleggen.

okay, maar waar baseer je dit op, want ik kan het met bijna elke auto voor elkaar krijgen dat ik bij elke onderhoudsbeurt een paar honderd euro kwijt ben. bedoel dus dat je een auto wel moet behandelen naar zijn kunnen. tenzij je jasper heet en dus wil weten hoever je kan gaan34

#18
@ snelle jelle: okay, ja dan wel, maar dan vind ik het in verhouding tot een impreza dus fokin langzaam Biggrin

#19
tigrau69 Wrote:
engeltje Wrote:ik weet niet hoeveel je zelf kan doen, maar kijk bij een impreza niet op als je je onderhoudsbeurt laat doen en 2000 eurie kan neerleggen.

okay, maar waar baseer je dit op, want ik kan het met bijna elke auto voor elkaar krijgen dat ik bij elke onderhoudsbeurt een paar honderd euro kwijt ben. bedoel dus dat je een auto wel moet behandelen naar zijn kunnen. tenzij je jasper heet en dus wil weten hoever je kan gaan34
dit baseer ik op de ervaringen die m'n vader heeft gehad toen hij voor een subaru garage werkte en gesprekken met impreza rijders (o.a. puppetmaster). Dit zal ongetwijfeld ook rijstijl afhankelijk zijn, maar niet alleen iets dat bij flink raggen voorkomt. Het onderhoud van de turbo wil nog wel wat geld kosten (wat dus ook bij de onderhoudsbeurt gebeurt) en de onderdelen zijn ook niet de goedkoopste.
Informeer je wel goed waar je op moet letten voor je besluit om een impreza te kopen. Juist vanwege de onderhoudskosten worden ze vaker verkocht net voordat ze de beurt moeten krijgen. Het zou zonde zijn als je straks veel geld uitgeeft voor een andere auto en hem meteen naar de garage kunt brengen voor een dure beurt.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South

#20
En een toyota mr2 dan? Achterwiel aangedreven! vrij snel! Alleen is wel een 2 zitter..
Verder betrouwbaar, en je hebt veel keuze in bouwjaren en km-standen.



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.