Subaru dampgas LPG project.
#1
Het heeft even geduurd maar heb de spulletjes binnen voor het dampgas project voor de 2 liter Subaru GTT motor. OK het is geen Suzuki, maar gezien het een turbomotor is zie ik wel toekomst in een damgas PLG project op een Swift turbo en ik ben nog aan het kijken of we er een G3 keur op kunnen zetten.

Gelijk maar even een test opstelling gemaakt om te kijken of de injectoren goed werken.
Gezien de lage impedantie van dit type injector had ik een extra bordje met injector drijvers voorzien, maar ik kan ze met de Adaptronic ECU gewoon normaal open krijgen.
Aangezien de Adaptronic ECU een oscilloscoop functie heeft op de peak & hold eindtrappen van de injectoren kan je gelijk goed zien hoeveel stroom en spanning er loopt.
Dit soort injectoren reageren traag en dat laat zich dan ook zien in de opening tijden die je nodig hebt om ze een beetje open te krijgen, vandaar dat ik nog wil gaan testen met 1 bar perslucht op de injectoren om zo de maximale opening tijd te kunnen bepalen van de injectoren.
Omdat ik toch al bezig was gelijk ook maar de dual stage injectie functie gebruikt waarbij je de inspuittijd van de primaire injector gaat beperken en de secundaire injector naadloos toe gaat nemen in opening tijd.
Zie er nog wel een keer van komen dat we een damgas project gaan doen met meer als 50Pk per injector en dan komt deze functie goed van pas.

Ook heb ik een mooi ... kitje binnen met een display en al. Teven komt er ook een nul tot 5 volt signaal uit de meet unit die we aan de ECU knopen als beveiliging als de ... te ver op gaat lopen.
Aangezien we een deel van de ECU als een PLC kunnen programmeren regelt de ECU zelf waneer de motor op LPG mag lopen.

[Image: Foto-4H7EVTH7-1.jpg]
[Image: Foto-YXN6WNDB.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#2
Dit is weer een vet project 39
Je geeft aan dat je een deel van de ECU als PLC kan programmeren, dus ik ga ervan uit dat dit die super ecu is of toch de oude vertrouwde 420c ?

Moet dit blok straks in die transporter of is dat weer een ander Subaru project ? Smile

En hoe zijn de verwachtingen met het vermogen met deze setup itt de standaard injectie of gaat het puur om de prestatie?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#3
Wess het is nog gewoon de 420C ECU waar dit mee kan door virtuele in en outputs aan elkaar te koppelen met AND/OR opties.

Deze motor komt ook weer in een trasporter.

Deze motor kan 280Pk op benzine en op LPG moeten we nog kijken hoever we kunnen. De installatie kan tot 200Pk, maar er zit nog wel wat reserve in, vraag is alleen hoe ver we gaan komen omdat de ... een stuk verder op gaat lopen als met benzine.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#4
Vandaag weer ven verder gegaan met de GTT motor en heb de injectoren en kleppen op de motor geplaatst.
Injectoren er in zetten is een werkje van niets en voor de kleppen moest ik even twee beugeltjes maken.

Bij dit type motor heb ik geluk dat de benzine injectoren een aparte plus voeding hebben dus nu kan ik gemakkelijk via een ralais de plus schakelen van de twee sets injectoren en kan ik de geschakelde massa die van de ECU komt doorlussen van de benzine injectoren naar de LPG dampgas kleppen.

Op 1 van de sets kleppen zit ook een temperatuur sensor en daarmee kan je de gas temperatuur meter.
Ik wil de PLG installatie pas laten werken als de motor deels op temperatuur is en de PLG niet te koud is, denk alleen omdat je geen doorstroming hebt van LPG dat de temp meeting op de kleppen niet goed gaat werken. Op de verdamper zit een soort gelijke temperatuur meeting en ik denk dat deze wel op gaat warmen naarmate de verdamper opwarmt.
Moet dus nog even gaan bekijken wat de beste manier is om het goed werkend te krijgen.

Aangezien het vermogen van de motor gebruiken we een dubbele verdamper waarbij op iedere set kleppen 1 zijde van de verdamper aangesloten wordt en er tussen de twee sets kleppen nog een vereffeningslang komt te zitten voor het geval dat de druk tussen de twee verdampers mocht vari
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#5
Ben even een tijde stil geweest maar heb niet stil gezeten, heb de Subaru GTT motor nu klaar en de omschakeling van LPG dampgas naar benzine werkt mooi.
Ik heb de ECU nu zo geprogrammeerd dat als de dampgas injectoren te lang open blijven staan en dus ook niet meer gas kunnen geven de automatisch over gaat naar benzine injectie.

Nu is het alleen nog wachten tot de motor in de VW bus ingebouwd is en dan kunnen we alles gaan afstellen.

[Image: GroteFoto-YMJ4JB3J.jpg]
[Image: GroteFoto-ASI7HKBW.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.