24-08-2008, 19:32
Het heeft even geduurd maar heb de spulletjes binnen voor het dampgas project voor de 2 liter Subaru GTT motor. OK het is geen Suzuki, maar gezien het een turbomotor is zie ik wel toekomst in een damgas PLG project op een Swift turbo en ik ben nog aan het kijken of we er een G3 keur op kunnen zetten.
Gelijk maar even een test opstelling gemaakt om te kijken of de injectoren goed werken.
Gezien de lage impedantie van dit type injector had ik een extra bordje met injector drijvers voorzien, maar ik kan ze met de Adaptronic ECU gewoon normaal open krijgen.
Aangezien de Adaptronic ECU een oscilloscoop functie heeft op de peak & hold eindtrappen van de injectoren kan je gelijk goed zien hoeveel stroom en spanning er loopt.
Dit soort injectoren reageren traag en dat laat zich dan ook zien in de opening tijden die je nodig hebt om ze een beetje open te krijgen, vandaar dat ik nog wil gaan testen met 1 bar perslucht op de injectoren om zo de maximale opening tijd te kunnen bepalen van de injectoren.
Omdat ik toch al bezig was gelijk ook maar de dual stage injectie functie gebruikt waarbij je de inspuittijd van de primaire injector gaat beperken en de secundaire injector naadloos toe gaat nemen in opening tijd.
Zie er nog wel een keer van komen dat we een damgas project gaan doen met meer als 50Pk per injector en dan komt deze functie goed van pas.
Ook heb ik een mooi ... kitje binnen met een display en al. Teven komt er ook een nul tot 5 volt signaal uit de meet unit die we aan de ECU knopen als beveiliging als de ... te ver op gaat lopen.
Aangezien we een deel van de ECU als een PLC kunnen programmeren regelt de ECU zelf waneer de motor op LPG mag lopen.
Gelijk maar even een test opstelling gemaakt om te kijken of de injectoren goed werken.
Gezien de lage impedantie van dit type injector had ik een extra bordje met injector drijvers voorzien, maar ik kan ze met de Adaptronic ECU gewoon normaal open krijgen.
Aangezien de Adaptronic ECU een oscilloscoop functie heeft op de peak & hold eindtrappen van de injectoren kan je gelijk goed zien hoeveel stroom en spanning er loopt.
Dit soort injectoren reageren traag en dat laat zich dan ook zien in de opening tijden die je nodig hebt om ze een beetje open te krijgen, vandaar dat ik nog wil gaan testen met 1 bar perslucht op de injectoren om zo de maximale opening tijd te kunnen bepalen van de injectoren.
Omdat ik toch al bezig was gelijk ook maar de dual stage injectie functie gebruikt waarbij je de inspuittijd van de primaire injector gaat beperken en de secundaire injector naadloos toe gaat nemen in opening tijd.
Zie er nog wel een keer van komen dat we een damgas project gaan doen met meer als 50Pk per injector en dan komt deze functie goed van pas.
Ook heb ik een mooi ... kitje binnen met een display en al. Teven komt er ook een nul tot 5 volt signaal uit de meet unit die we aan de ECU knopen als beveiliging als de ... te ver op gaat lopen.
Aangezien we een deel van de ECU als een PLC kunnen programmeren regelt de ECU zelf waneer de motor op LPG mag lopen.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.
Crash test dummy thrill seeker
Crash test dummy thrill seeker