Hoe parkeersensoren inbouwen?
Vandaag bezig geweest om mijn nav systeem in baleno in te bouwen, hiervoor moet ik de draad voor acheruitverlichting hebben. Die zit in achterklep snel gevonden, is rood/wit. Echter wil ik de draad wegwerken wordt het pokkewerk. Kan ik de bedrading bijvoorbeeld onder de achterbank of zo pakken? Is de draad daar ook rood wit?

2e vraag: Ik wil parkeersensoren aanbrengen, maar ik durf niet goed, niet het aansluiten zelf is het probleem ,maar het boren. Voor je het weet heb je op verkeerde hoogte of afstand is niet tussen alle sensoren gelijk.

Op welke hoogte kan ik ze het beste plaatsen in handleiding staat tussen 50-70 cm en afstand tussen sensoren 40 cm. Klinkt helder, maar ik ben bang dat de sensoren niet allemaal op de zelfde hoogte zullen staan, immers ik moet het buiten inbouwen op parkeerplaats, is niet waterpas. Bovendien zit er een trekhaak aan, iemand tips of suggesties om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb een paar inbouwcentra gevraagd om alleen maar af te tekenen en wat de kosten ervoor waren en dat is van v.a 60 euro vind ik teveel...
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Als ik me niet vergis loopt er aan de linkerkant langs je dorpel onder het tapijt een kabelboom naar achteren, daar zou de draad van je achterruitverlichting als het goed is ook bij moeten zitten!39 En anders onder de motorkap aansluiten, de schakelaar voor de achterruitverlichting zit op je versnellingsbak...
Reply

bumper eraf halen.
als je een goede set hebt zit er misschien wel een mal bij?
anders een strook brede schilderstape over de bumper heen plakken en netjes de plaatsen afmeten.
dingetjes monteren, kabelboom in de auto monteren.
bumper plaatsen en stekkertjes aansluiten.

afstellen zal toch wel beschreven staan denk ik?

owja en die trekhaak zou storing kunnen geven. meestal gaan die sensoren samen met een afneembare trekhaak.
Reply

Van de week geprobeerd om af te tekenen en op een of andere manier zit ik er met mijn gedachten niet bij. Het wil maar niet lukken...
Reply

Hallo.
Ik ben Rinus en rij sinds een paar maanden een Ignis style automaat 2021. Bevalt enorm goed. Ik zou eigenlijk naast de achteruitrijcamera parkeersensoren willen inbouwen. De dealer waarschuwt mij dat de boordcomputer daarvan van slag zou kunnen raken. Iemand ervaring?
Reply

Waarom zou de boordcomputer van slag raken?Al zijn auto's tegenwoordig netzo gek als veel mensen. Ik heb die ingebouwd in mijn Baleno uit 2001, misschien dat jouw Suzuki raar gaat doen, al verwacht ik het niet eerlijk gezegd. Ik heb het kastje voor de sensoren achterin ingebouwd en en de + voor de  achteruitrijsensoren van de + van achteruitrijlicht gepakt. Het stelt weinig voor even oppassen als je trekhaak hebt dat je sensoren niet te dicht bij de trekhaak monteert. +-30 40 cm vandaan. Je hebt ook sensoren die je achter de bumper kunt plakken als een strip, dan is die onzichtbaar. Bij mij zie ik afstand in de binnenspiegel met pieper tot een object en ik heb ook een camera ingebouwd met ledlichtje .
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)