Project: Alto MK2
#1
03-04-2008
Heb vanavond de rode in de stalling gezet waar we vandaag ook de sleutel van hebben gekregen, gelijk ff de accu eruit gehaald (brandveiligheid) en mijn spulletjes in de blauwe gepakt.
Heb ook een jap style uitlaat voor de blauwe opgehaald, en flink wat gereedschap en andere zaken verhuist. Dit is namelijk onze eerste eigen sleutelruimte, hiervoor konden we in de avond uren terecht af en toe in een loods van een installatiebedrijf, voordeel: gereedschap altijd aanwezig, nadeel is, hier konden we geen auto stallen of altijd als t ons uitkomt terecht... nu dus een eigen ruimte, kost wat maar heb je ook wat aan.

En hier wat fotos van vanavond (plaatjes zijn klikbaar):

Omgedraaide velg passen op de rode alto (voor de lol ooit gemaakt, was niet vanavond):
[Image: 08022008011ye2.th.jpg]

De blauwe en rode naast elkaar, voor we richting loods gingen:
[Image: foto303zr3.th.jpg]
[Image: foto305qb3.th.jpg]

De rode, in de loods:
[Image: foto306rs6.th.jpg]

De blauwe in de loods:
[Image: foto307av6.th.jpg]

De rode blijft daar dus staan, en morgen (vandaag eigenlijk inmiddels) gaan de papieren de deur uit om het kenteken te laten slopen/vervallen.
De blauwe word mijn daily bakkie, die natuurlijk wel leuk moet zijn. Dus daar komt de jap onder. De rode gaan we strippen (belangstelling voor onderdelen? PM maar ff, is een 0.8 GA uit 1993 met origineel kanteldakje) en daarna naar de sloop afvoeren.
Zodra we weer verder zijn post ik zeker weer, maar zal langzaam gaan, druk druk en nog bezig met de inrichting van onze ruimte daar.

13-04-2008
Welke motor het word hoop ik deze week te beslissen, is niet afhankeljik van mij maar van de informatie die ik bij een ander kan los peuteren.
Afgelopen dagen een heel eind gekomen, weinig tijd gehad om wat te posten enzo. Maar de blauwe word toch de project Alto. Ik wil alles klaar zetten om deze zomer (wanneer weer ik nog niet) alles in 1x te doen, andere motor (wat is nog een beetje een verrassing), andere look, alles tegelijk. Ik wil niet met een auto rond rijden die half af is....
Omdat de blauwe alto ook nogal wat afkeur punten heeft, gaan we (Dean/Africnn Devill helpt me) de rode alto slopen, en de bruikbare delen over zetten op de blauwe.
Heb inmiddels nieuwe remmerij binnen, de schokdempers onder de rode weg, de rode veeeeel gestript en ben vanavond/vannacht bezig geweest t blok klaar te maken om eruit te halen.
Maarja, foto's zeggen meer dan woorden ....

Plaatjes zijn klikbaar,

De look, even gekeken op de rode want daar is de hele voorkant toch al af:
[Image: photo0007vj6.th.jpg]

5kg zand dat zich met de jaren had opgehoopt in de spatborden aan de achterbumper:
[Image: p1204081611os3.th.jpg]

Onderdelenhoekje, en dit is nog niet alles Smile
[Image: p1204081734tn3.th.jpg]

Meer foto's volgen deze week denk ik wel ... als ik tijd heb

25-04-2008
Afgelopen tijd weinig tijd gehad, druk druk druk ... er moet natuurlijk ook geld binnen komen

Maar inmiddels wel wat gedaan, heb een andere motorkap (moet nog iets bijgewerkt worden), een achterbumper gevonden , en een origineel Suzuki sportstuurtje geplaatst (thnx Smitje!)....
Ook de remmen zijn aangepakt, zodat ik iig weer normaal kan remmen. De achterremmen moeten nog, maar moet nog eerst een slagtrekker regelen (zon kreng kost 200 eur).
Verlaging zit er ook aan te komen, en heb ook leuke velgjes gevonden maar deze zijn me nog iets te prijzig

Motorisch weet ik op het moment zeker wat het word (zal 2 stappen zijn) ... sommige mensen heb ik al wel een richting tijd gegeven van 0 tot 100 ... maar als ik klaar ben met het blokkie ga ik zelfs die tijd nog verbeteren. Heb iemand in Estland gevonden die zoiets eerder heeft gedaan en die heeft mij aardig wat info kunnen geven.

De lak is bij mij t laatste wat belangerijk is, maar wil hem om hem toch een beetje toonbaar te houden binnenkort matzwart rollen, maar eerst 2 harde deuren zoeken, sloten eruit laten halen en centrale vergendeling plaatsen. Kortom, nog genoeg te doen. En ik moet ook nog de rode alto verder strippen zodat die weg kan. Motortje wouden we er afgelopen weekend al uit halen maar zijn we niet aan toegekomen. 1 Aandrijfas moet er nog uit (is al los), reactiestangen en schakelstangen en dan kan hij eruit.
Foto's volgen nog ... heb nog meer idee
Reply

#2
Misschien slim om zo`n slagtrekker te huren i.p.v te kopen Idea Verder leuk project hoor 39

Reply

#3
Leuk projectje, deze ga ik volgen. Biggrin
Reply

#4
Hoe heb je dat met die stalen velgen geflikt??
Dat is wel bruut devil
Reply

#5
JBurger8 Wrote:Hoe heb je dat met die stalen velgen geflikt??
Dat is wel bruut devil

gewoon omdraaien. maar je bouten passen dan niet meer.


ben benieuwd wat het gaat worden...updates alleen met foto's AUBWink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#6
Zo nu pas thuis ... zal morgen als ik voor de meet nog tijd heb even foto's maken....
Ga deze week beginnen met het klaar maken van de bumpers en motorkap, auto gaat eerst matzwart worden Smile

Hier nog een foto (klikbaar) van de alto Wink
[Image: avatarbp8.th.jpg]
Reply

#7
De rode word dus helemaal gestript voor onderdelen, dit moet donderdag om 12:00 klaar zijn, dan ben heb ik een VW LT45 tot mn beschikking om t chassis naar de metaalboer te brengen....
Chassis is zo goed als kaal inmiddels, de kabelboom moet er nog uit, klein deel van t dash, hemeltje en t dakraam... en dan de slijptol in t chassis
Dat moet wel lukken in 1 dagje

Weer wat foto's:

Het resultaat van een opengeklapte motorkap met 60kmh:
[Image: Photo-0010.jpg]

Een oude foto nog:
[Image: Foto324.jpg]
[Image: Foto326.jpg]

De blauwe alto bij de puzzelrit van Car'z:
[Image: Foto421.jpg]

In een gekke bui:
[Image: Foto436.jpg]
[Image: Foto441.jpg]
[Image: Foto443.jpg]
[Image: SP_A0180.jpg]

Dean aan het werk:
[Image: Foto437.jpg]

Het oude hart, eruit getild door Deukie (thnx!):
[Image: SP_A0176.jpg]

Hij wordt al kaal:
[Image: Foto439.jpg]

Bokjes verplaatsen:
[Image: SP_A0179.jpg]

Achteras demonteren:
[Image: Foto454.jpg]

Zit t vast, dan de slijptol erin:
[Image: Foto457.jpg]
[Image: Foto486.jpg]
Reply

#8
flink bezig zo te zien39
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#9
Intelligence Wrote:[Image: SP_A0180.jpg]

leuk als kinderspeelgoed 34

hard aan het werk iig ben benieuwd hoe het wordt
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#10
Zodra de sloper weg is zal t even wat langzamer gaan, want zit zonder werk op het moment dus dan krimpt de geldboom heel snel. Morgen sollicitatie dus dan weten we meer Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.