Schurend geluid bij remmen ( na een poosje rijden/remmen )
#1
Ik heb een suzuki Baleno Sport met 62.000km op de teller.
Ik zit met het volgende probleem.

Wanneer ik mijn auto start en een stuk ga rijden en regelmatig ergens voor moet remmen gaat het remmen perfect en hoor ik geen vreemde geluiden. de vertraging is op dat moment ook gewoon goed.

Wanneer ik bijvoorbeeld 30 min heb gereden en ook regelmatig heb geremd gaan mn remmen op de voorwielen op het laatste moment van de vertraging een hard schurend geluid maken. Alsof er zand tussen de blokken en de schijven zit. Je voelt het schuren ook in de auto. de vertraging is op dat moment veel slechter als wanneer het schurende geluid niet voorkomt. ( lijkt wel een soort van fading )

De blokken en schijven zijn nog helemaal goed. Ik veronderstel dat de schijven nog origineel zijn, maar vermoed wel dat de blokken door de vorige eigenaar ( beunhaas ) zijn vervangen door zeer slechte imitatieblokken.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Bij warm weer treed het schurende geluid nog eerder op dan bij koud/nat weer!.

vreemd genoeg remt de auto het eerste deel van de rit dus gewoon uitstekend.

Wie kan mij hier mee helpen?
[Image: Suzuki%20Baleno%20004%20rideos.jpg]
Reply

#2
Ik heb dit ook als ik achteruit rijd
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#3
Bij mij heeft het niets met rijden in een bepaalde richting te maken. Het treed alleen op tijdens het remmen ( laatste stukje van de remweg ).
[Image: Suzuki%20Baleno%20004%20rideos.jpg]
Reply

#4
remblokken verliezen een beetje hun werking als ze te heet worden. Daarom zijn er ook gegroefde schijven uitgevonden.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#5
Ik weet dat remmen hun kracht verliezen wanneer deze warm worden, maar dit verklaart nog steeds niet het harde geluid wat er op het laatste moment van de remweg bijkomt. En het verlies van remkracht wat daarbij optreed is ook niet normaal. Je moet het pedaal steeds verder intrappen om even hard te blijven remmen. Heel raar.

Toen mijn Baleno de fabriek verliet had deze vast geen last van het probleem wat bij mij optreed.

Oftewel, Mijn probleem is niet normaal en kan opgelost worden.
Wie heeft er nog een oplossing?
[Image: Suzuki%20Baleno%20004%20rideos.jpg]
Reply

#6
Het lijkt toch verdacht veel op fading. Misschien zou je toch eens andere blokken kunnen gebruiken zodat je zeker weet dat daar je probleem niet zit Biggrin

Reply

#7
@suziforce,

Ik denk zelf ook dat het probleem in de blokken zit. Kga deze binnenkort wel effe vervangen.
Wat is raadzaam PRIJS/KWALITEIT:
1. Brezen huismerk remblokken?
2. Origineel Suzuki remblokken?
3. brembo of ander duur merk remblokken?
[Image: Suzuki%20Baleno%20004%20rideos.jpg]
Reply

#8
Op remmen zou ik niet gaan bezuinigen.
Koop dan meteen geperforeerde remschijven + sportblokken.

Liever een auto achterin dan jij bij iemand achterin.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#9
lijkt op verbranden van een rem schoen.
eerste km doen ze het wel naar mate je langer rijd doen ze niks meer. of heel hard in trappen dan willen ze wel eens doen.
op de vrachtwagen gebeurd het vaak,
vooral in de bergen,berg af en maar remmen.
en dan opeens doet er niks meer. ook al heb je nieuwe erop zitten dan zijn de rem schoen zo hard dat ze niks meer doen.
het kan hier ook zo zijn.
Een doel is droom met een deadline.
Winnaars hebben een plan verliezers een excuus.
Mijn Nederlands is waardeloos dus sorry als ik het verkeerd spel of typ
Reply

#10
Tja ik moet je eerlijk bekennen dat ik weinig ervaring heb met verschillende remblokken. Bij mij zitten er momenteel lucas blokken in maar daar ben ik ook niet over te spreken. Misschien die green stuff blokken proberen. Persoonlijk zou ik niet meteen andere schijven e.d gaan plaatsen maar eerst eens kijken of je het op kunt lossen met andere blokken Wink

Reply

#11
Vandaag mn remblokken vervangen door originele suzuki blokken. Zat een vaag merk onder:S

Ik heb nog niet een lang stuk gereden maar op het kortere stuk wat ik heb gereden (4km ) voelde het zaakje al veel beter aan. Ik geloof niet dat de herrie bij een langere afstand wel weer voorkomt bij het remmen.

Direct ook mn trommels achter opgemaakt, goed opgeschuurd en schoongeblazen. Kwam een flinke hoop stof vanaf. Hiermee is ook direct het probleem opgelost dat mn auto bij hard remmen, naar linksachter uit wilde breken. Kwam op de testbank op 2x ze grote waarde (in NewtonMeter) voor linksachter t.o.v. rechtsachter.

Stuk veiliger dus zo!
[Image: Suzuki%20Baleno%20004%20rideos.jpg]
Reply

#12
Netjes, hoop voor je dat alle problemen nu opgelost zijn Biggrin

Reply

#13
Hallo allemaal.
Ik rij met vitara automaat 30.000 km. 5 jaar oud.
Remmen langzaam los laten geeft een schurende geluid,

Nieuwe remblokken en het is nog steeds het zelfde.
Dealer gesproken en zoals altijd het zelfde verhaal.
Het geluid was niet bij hem bekend .
Komt door het natte weer, roestvorming.remblokken niet van goede kwaliteit .of misschien de handrem niet gebruiken.
Het is nu zomer en ga deze week volgens afspraak met dealer afwachten of het over gaat .
Denk het niet want hij blijft het doen.
Dan ga ik terug .
Zal ook even het geluid opnemen en ze het even laten horen.
Groet Aagje [/size]
Reply

#14
Haal je wielen eraf, controleer of alles vrijloopt, laat iemand op de rem trappen en kijk of alles vrij komt en remmen niet vastzitten,misschien remklauwen reinigen en weer soepel maken en remblokjes met kopervet aan de achterkant insmeren ( dus niet de kant van waarop ze tegen remschijf zitten, maar dat spreekt vanzelf denk ik) en ook de pinnen waarmee je remklauw vastzet . Denk dat remcilinder niet goed teruggaat, dus daar even naar kijken en schoonmaken, eraf halen remklauw en iemand laten remmen en kijken of remcilinder uit zichzelf netjes teruggaat. Gelijk ook maar remvloeistof vervangen kan geen kwaad.Handrem is die elektronisch of ouderwets?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
(05-09-2021, 16:41)Leibniz Wrote: Haal je wielen eraf, controleer of alles vrijloopt, laat iemand op de rem trappen en kijk of alles vrij komt en remmen niet vastzitten,misschien remklauwen reinigen en weer soepel maken en remblokjes met kopervet aan de achterkant insmeren ( dus niet de kant van waarop ze tegen remschijf zitten, maar dat spreekt vanzelf denk ik) en ook de pinnen waarmee je remklauw vastzet . Denk dat remcilinder niet goed teruggaat, dus daar even naar kijken en schoonmaken, eraf halen remklauw en iemand laten remmen en kijken of remcilinder uit zichzelf netjes teruggaat. Gelijk ook maar remvloeistof vervangen kan geen kwaad.Handrem is die elektronisch of ouderwets?

(06-09-2021, 20:14)Heidemolen a75 Wrote: [quote='Leibniz' pid='548857' dateline='1630852906']
Haal je wielen eraf, controleer of alles vrijloopt, laat iemand op de rem trappen en kijk of alles vrij komt en remmen niet vastzitten,misschien remklauwen reinigen en weer soepel maken en remblokjes met kopervet aan de achterkant insmeren ( dus niet de kant van waarop ze tegen remschijf zitten, maar dat spreekt vanzelf denk ik) en ook de pinnen waarmee je remklauw vastzet . Denk dat remcilinder niet goed teruggaat, dus daar even naar kijken en schoonmaken, eraf halen remklauw en iemand laten remmen en kijken of remcilinder uit zichzelf netjes teruggaat. Gelijk ook maar remvloeistof vervangen kan geen kwaad.Handrem is die elektronisch of ouderwets?

Bedankt ga het bekijken
Reply

#16
(06-09-2021, 20:14)Heidemolen a75 Wrote:
(05-09-2021, 16:41)Leibniz Wrote: Haal je wielen eraf, controleer of alles vrijloopt, laat iemand op de rem trappen en kijk of alles vrij komt en remmen niet vastzitten,misschien remklauwen reinigen en weer soepel maken en remblokjes met kopervet aan de achterkant insmeren ( dus niet de kant van waarop ze tegen remschijf zitten, maar dat spreekt vanzelf denk ik) en ook de pinnen waarmee je remklauw vastzet . Denk dat remcilinder niet goed teruggaat, dus daar even naar kijken en schoonmaken, eraf halen remklauw en iemand laten remmen en kijken of remcilinder uit zichzelf netjes teruggaat. Gelijk ook maar remvloeistof vervangen kan geen kwaad.Handrem is die elektronisch of ouderwets?

(06-09-2021, 20:14)Heidemolen a75 Wrote: [quote='Leibniz' pid='548857' dateline='1630852906']
Haal je wielen eraf, controleer of alles vrijloopt, laat iemand op de rem trappen en kijk of alles vrij komt en remmen niet vastzitten,misschien remklauwen reinigen en weer soepel maken en remblokjes met kopervet aan de achterkant insmeren ( dus niet de kant van waarop ze tegen remschijf zitten, maar dat spreekt vanzelf denk ik) en ook de pinnen waarmee je remklauw vastzet . Denk dat remcilinder niet goed teruggaat, dus daar even naar kijken en schoonmaken, eraf halen remklauw en iemand laten remmen en kijken of remcilinder uit zichzelf netjes teruggaat. Gelijk ook maar remvloeistof vervangen kan geen kwaad.Handrem is die elektronisch of ouderwets?

Bedankt ga het bekijken

Hallo.
Remmen laten controleren en alles werkt weer prima.
Er is wel vast gesteld dat er rubbers stug zijn aan de ophanging en dus ook een krakend geluid produceren.
Is volgens de monteur niet ernstig of gevaarlijk.
Groet Aagje
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.