Turbo maar dan anders : G10T
#21
idd ma hoeveel pk hadden die ookalweer 80 ofzo?
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#22
ja zoiets, maar das standaard eh, ze zijn wel snel iig42
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply

#23
Stond een tijd geleden een Chevy mk1 "swift" met een 1.0 turbo op marktplaats en deze had volgens de advertentie iets van 100 pk! Smile
Reply

#24
ja bij haayer hier in de buurt:

Deze
Reply

#25
Scamp Wrote:ja bij haayer hier in de buurt:

Deze

jeetje staat die nog steeds te koop...toch maar eens gaan kijken danSmile

sterker nog...dinsdag een afspraak37
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#26
Zou goed kunnen dat het die was, maar ik zag m op marktplaats staan...

Misschien is dit wel een leuke donorIdea Turbootje ed overzetten naar jou swiftIdea Zal wel niet 100% passen, aangezien de mk1 toch weer stukkie anders is, maargoed pasmaken moet je sowieso wel...
Reply

#27
Hallo,

Vr en scamp, bedankt voor de extra inspiratie. ik vind je briggs en stratton geweldig.

Ik ben ook lid op TeamSwift.net en bekend met de theorie over turbo's.
Het word in de usa en canada erg veel gedaan, omdat daar de g10t geleverd is.

De standaard g10 heeft een compressieverhouding van 10,5:1. het onderblok zou voledig gelijk zijn, alleen zijn de zuigers anders van de g10t.

Wat ook belangrijk is : een g13 is een g10 + 1 extra zuiger.
zuigerdiameter en boring en slag zijn gelijk per cilinder.
De kop van de g13b is een uniek staaltje werk, maar dat is inmiddels bekend.
Maaar.. Koppeling en vliegwiel van een g13b kan ik volgens het net wel gebuiken.

Het moeilijkste wat ik tot nu ben tegengekomen word volgens mij de kop
voorzien van injectoren. alle gietstukken die ervoor nodig zijn zitten erop, maar de gaten zitten er niet in.


Even over mijn achtergrond: Ik ben bovengemiddeld handig geboren. Tongue

Ik ben een goed monteur, en heb een achtergrond in de IT. met name hardware en communicatie. Ik sleutel al vanaf mijn zesde in de garage van mijn oom en heb ook al van alles gebouwd.
Owja, en ik ben dol op dikke kluwen met gekleurde draadjes en alles wat met solderen te maken heeft.

Ik wil zoveel mogelijk zelf doen. ben op dit moment de brandstof-voorziening aan het bekijken. Greddy E-manage, megasquirt of alles los met controllers aansturen zijn op dit moment de opties. VEMS, Adaptronic, Halltech enzo zijn iets te duur.

Mijn budget is toereikend. in kleine en soms grotere stappen gaat me dit lukken.

Ben ook druk doende met de wiskunde-formules om mijn turbo te kiezen.
Ik wil niet teveel druk onder de 3000 toeren, ben bang dat ik dan de bak sloop.

en ja, dit is typisch een geval van : Omdat het kan.

T-NUZ
Reply

#28
Ik gebruik voor m'n turbo setup een TD04 van een Subaru. Ik heb dan wel een 4 cilinder (G13B) maar misschien kun je met een TD04 ook wel op een 3 cilinder werken. Je zou dan de waste gate actuator wat moeten verstellen of een bleedvalve ertussen zetten, zodat je de druk kan regelen. De standaard druk van een TD04 op een G13B blok is ongeveer 0.4
....Drivin' the Rival....
Reply

#29
Ik ben nu aan het kijken naar de Garrett gt15 serie van de dieselmotoren.
Enige probleem wat ik nu zie is of ik genoeg olie in mijn systeem heb om de gewenste hoeveelheid olie voor de turbokoeling te kunnen leveren.

Moet alleen zoveel wiskunde doen dat me hoofd soms even kraakt en vastloopt.

Ik had begrepen dat de adaptronic geen 3 cilinders aankan. de E-manage en Megasquirt kunnen dit zowiezo. de E-manage kost nieuw 350 dollar. een compleet megasquirt systeem als kit ongeveer 300 dollar afhankelijk van de opties.

Adaptronic is mij te duur.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.