Turbo maar dan anders : G10T
#1
Hallo,

Zoals in mijn andere project topic te lezen is heb ik de audio flink uitgebouwd.

Probleem is nu dus de 54pk.. wil wel, maar ach, turbo is ook leuk!

Om mijn andere topic niet te vervuilen, heb ik voor het blok-project dus maar dit topic gemaakt.

Ik vraag iedereen die wil gewoon mee te posten. Ik heb Input nodig

Ik heb een 2de hands blokkie op de kop getikt en wil dit gaan gebruiken voor de turbo setup.

Mijn pk doel is : 120Pk alles daarboven leuk, maar niet noodzakelijk.

T-NUZ Wrote:Ik heb sinds 3 maanden een donkerblauwe Swift 1.0
van 1992.
T-NUZ

edit bij jolanda: ff zn ondbrekende info aangevult
Reply

#2
mag ik vragen hoeveel verstand je er zelf van hebt
(sorry maar is niet beledigend bedoeld.)
Reply

#3
3 pitter turbo zou ik toch voor een alto blok dat zijn 4 pitters!
Reply

#4
Uhm ,


wat voor blokje heb je dan, is t een swift blokje ...? dan staan er al topics genoeg over denk ik.
Zowiezo als je de zoek functie is zou gebruiken, kom je behoorlijk wat info tegen.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#5
Nja, ik neem maar eventjes aan dat je een swift 3 pitter hebt.. een 1.0 dus..

Koop dan gelijk een GTI blok, het liefst een donor GTI, zodat je alles over kan lepelen, zoals remmen, blok etc. en daar turbo op gooien, als je dan extreem wilt gaan, dan pak je 205+ PK..

Maar 120 pk op een 3 pitter lijkt mij onmogelijk..

Dat zou hetzelfde zijn als een GTI blok x 2.5=255 PK..

Zo'n vermogenstoename is zelden..

Mja, leuk dat je het probeert, er zijn vast mensen die je willen helpen Smile

Voor meer info moet in je verwijzen naar Nox6 of Rvengineering..
[Image: liltunerbanneruf7.jpg]
Bezoek mijn Cardomain: http://www.cardomain.com/ride/2758022
Whatever you do.. Don´t click here!!
Reply

#6
liltuner Wrote:Maar 120 pk op een 3 pitter lijkt mij onmogelijk..

Wat denk je van een Daihatsu Charade GTTI? Das ook een 1 liter 3 cilinder turbo die standaard 100 pk heeft en rond de 150pk kan halen met wat andere aanpassingen42

Deze bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=3KVUi2q7-Ug
[Image: 29257570233_large.jpg]
Reply

#7
ja maar met 2 kleppen per cilinder,
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#8
Gewoon doen! 1.0 6v 3 cilinder turbo, eigenlijk ben je dan bezig met het onmogelijke, nouja iig iets wat nog niet veel eerder is gedaan. Gewoon aan beginnen en zien hoe het wordt, minder kan het haast toch niet worden?

Heb hier een zelfgebouwde 1 cilinder 2v 500cc 4-takt turbo staan, vermogen toename is niet zo heel bijzonder maar het gaat om het idee dat je er mee bezig bent.

Zoiets heb ik gebouwd, overgehouden na een stageSmile:
klik


Oooh ja, vindt ik42
Reply

#9
inderdaad! vermogen doet er niet toe! puur voor voor de fun!39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#10
Ja doe het maar gewoon,.

OOk op een 2 tak motor (scooter) was ooit een turbo erop gezet in aruba, maar wel een heel klein turbotje hehhe was wel lachen, maar het klonk wel gaaf en was wel sneller.

Hoe snel weet ik niet.
Leuk als het lukt.
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#11
2 takt heeft het eigenlijk totaal geen nut

hem me er al te veel in verdiept zijn ook genoeg projecten geweest die gestopt zijn

bedoel op 2takt he Tongue
Reply

#12
Zat hier laatst ook aan te denken, alleen bij mij ontbreekt de technische kennis (en het zal ook niet goedkoop zijn). Dus ben benieuwd wat je ervan gaat maken, zeker mee doorgaan Smile
Q.V.D.M. winnaar maart 2008
Reply

#13
kben dan wel een turbonoob, maar misschien het makkelijkste im te werken met een charade GTtI turbo? Deze is voor een 1 liter 3 cilinder blok gebouwd en doet op de charade iets van 100 pk ofzo. Dan de turbodruk iets verhogen en de 120 pk zou moeten lukken.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#14
idd misschien een idee om zon blokje erin te lepelen.

blokje van swiftr is niet voorbereid op turbo de 1.0 van een charade wel.

word flink veel vermogen uit gehaald uit die blokjes39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#15
Wat Martin bedoeld is de turbo VAN de Charade, niet het blok Smile

Ik kan mij ook herinneren dat er iemand een turbo op een 1.0 had gezet toch?
Was dat geen Justy ofzo?
Reply

#16
bedoel idd alleen de turbo.
Swift blokje is er niet op voorbereid, maar die turbo is wel al gebouwd om te werken met de uitlaatstroom van een 1 liter 3 cilinder (wat toch minder lucht zal zijn dan bijv. de stroom van een 2 liter 4 cilinder bij hetzelfde aantal toeren)
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#17
Deception Wrote:Wat Martin bedoeld is de turbo VAN de Charade, niet het blok Smile

Ik kan mij ook herinneren dat er iemand een turbo op een 1.0 had gezet toch?
Was dat geen Justy ofzo?
was een 1.3 Wink
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#18
Tjah........ook een turbo op een 3 pitter zal zeker leuk zijn. 39
Maarrrrrrrr.........bedenk wel dat het flink veel pegels kost om dit waar te maken. (zelf ook meegemaakt)
Dus,wat is je budget?
En voornamelijk ook is,hoe handig ben je zelf omtrend het monteren e.d.?? Wink
120pk kan wel,maar dan moet je minimaal op 1 a 1,2bar gaan rijden.
En dat betekend,lagere compressie zuigers,intercooler,een turbo die dit makkelijk leverd,enz.enz.
Ik neem aan dat je carb rijd?
Ook daar zullen dan aanpassingen aan zijn,om er goed mee te kunnen rijden.
En als je dit niet zelf kan,reken dan maar iig op zo'n 300euro voor afstellen.
Als er ook makkelijk een sproeier(s) te leveren is?? (of een programmeerbare ECU,als je injectie heb)
En dan t voornaamste........kan je blokkie dit wel aan!?!? 34
Bij 0,5/0,6bar moet dit wel goed gaan,en kan je nog zonder intercooler gaan werken,en zal je denk ik rond de 90pk krijgen.
Maar ook dan zit je met je sproeier,turbo,spruitstuk,downpipe,en verdere pijpen voor de toevoer die je niet ff om de hoek kan kopen.
En dan moet dit alles nog gemonteerd worden en afgesteld. Wink
En dit loopt ook flink op is mijn ervaring. Cry
Ik weet niet of je Ruud (RV Engineering) en/of Jasper (NOX6) al geinformeerd hebt voordat je dit topic geopend heb,maar dat zou ik alsnog even doen dan. 39
Dan weet je wat je ong.kwijt zal zijn,en zij kunnen je verder informeren + evt. leveren. (hebben ze bij mij ook SUPER gedaan. 39)
Ook kan je veel info halen op www.Teamswift.net.
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#19
Volgens mij heeft de 1.0 monopoint inejctie... iig geen carb Wink
Reply

#20
Winkanders kijken julllie ff op teamswift voordat je begint te roepen dat een turbo op een 3 cyl niet kan of geen pk's opbrengt.42 ik geloof dat er op team swift een compleet topic is over 3cyl turbo motoren

Hier in Canada en de vs zijn gewoon 3cyl turbo motoren af fabriek geleverd hoor chevy sprint, geo metro turbo. ook mk2-3 42
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.