loopt jou auto ook beroerd,raar of niet zoals het hoort lees dan eerst hier
(11-11-2010, 20:29)NLduffyNL Wrote: @Pauluzz, omdat auto's nou eenmaal niet lopen Tongue
Nee sorry, zonder gekheid, we hebben wat meer info nodig om je te kunnen helpen.
o.a. (gaat de startmotor wel rond, vonken je bougie's wel, krijgt ie wel benzine?)

Ghehe, wss weet jij niet waar Pauluzz z'n waggie staat? :p
Reply

Omdat er geen accu in zit...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

ze zullen de luchtinlaat wel dichtsmeerd hebben met polyester 34
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

Ik heb ook een probleem met mn 1.6 Baleno estate (met elektronische ontsteking, geen verdeelkap dus)
Toen ik hem kocht hield hij een klein beetje in maar nu is het echt extreem.
Wanneer ik onder de 2000 toeren gas geef doet hij in eerste instantie niets (zakt zelfs in)
Zodra ik hem boven de 2000 toeren krijg wil hij wel maar merk ik wel door schokken dat hij er moeite mee heeft.
Als hij rijdt wil hij wel maar optrekken is een ramp.

Wat heb ik gedaan: spruitstuk gecontroleerd op lekken (met de hand of ik lucht voel)
Luchtfilter schoongemaakt (geen verschil zelfs niet met luchtfilter los)
de nodige flessen injectie reiniger er doorheen gedraaid (geen verschil)
Een of ander geval achter op gasklephuis schoon gemaakt (ik weet het rot beschrijving maar kreeg zelfs met de bal manual dit niet gevonden, zit met 2 m6 bouten vast en links van de druk sensor) deze was erg vuil met roet.
ECU gereset (niks)
Bougies vervangen (nop)
bougiekabels gecontroleerd (lijken in orde)

Binnenkort kan ik weer naar mn andere bal die helaas beetje ver staat en dan kan ik reserve onderdelen er af halen, maar dan moet ik wel weten waar ik naar moet zoeken.
Iemand een idee ??
Dit is overigens met koude en warme motor (die heel snel op temp is, koelvloeistof is op peil)
Het maakt me niet uit dat je auto sneller is dan de mijne.....
Ik Hardcore GAat toch harder !! Wink (nog wel)
Reply

Mijn Swift gti uit 87 bokt wanneer je bijv in zijn 3 rijd en gas los laat en daarna weer intrapt

Dit doet hij bij elke versnelling maar hoe lager de toeren hoe minder hij bokt
Wat kan dit zijn ?
Reply

Normaal...?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Ja ik had eigenlijk ook verwacht dat het normaal was maar je kan bijv amper in zijn 2 rijden en dan een constante snelheid aanhouden want als je dan het gas 1cm los laat bokt hij meteen
Reply

Dan zet je 'm in de 3e versnelling. Je hebt eem GTi, geen 3 cyl zuinigheidsmonster Idea
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Gehe ja joh dit is mijn eerste gti weet ik veel dat dat normaal is 37
Reply

Ik hoor sinds 2 dagen een irritant felle piepgeluidje onder me motorkap wegkomen ( alleen als ik rij )
Dus wil wel op onderzoek uit maar dat lukt niet tijdens het rijden Tongue
Iemand enig idee? bij de wielen zoeken of me riemen?
Daily: Bmw 318 2001
Tekooop: Suzuki Swift Gti 1993 39
Project auto: Golf 1 Gti cabrio 1989 KLAAAR
R.I.P. auto: Suzuki swift gs 1991 ( mijn eerste )
Reply

ff een muizenvalletje onder je motorkap plaatsen! Idea
Reply

(16-06-2011, 18:33)Q-Bassie Wrote: Ik hoor sinds 2 dagen een irritant felle piepgeluidje onder me motorkap wegkomen ( alleen als ik rij )
Dus wil wel op onderzoek uit maar dat lukt niet tijdens het rijden Tongue
Iemand enig idee? bij de wielen zoeken of me riemen?

Je riemen draaien ook als je stil staat met de motor aan, dus ik zou het in de aandrijving of de wielen zoeken. (Remblokken bijna op, daardoor sleepplaatjes op de schijven?)

Reply

(17-06-2011, 11:25)Mafkikker Wrote:
(16-06-2011, 18:33)Q-Bassie Wrote: Ik hoor sinds 2 dagen een irritant felle piepgeluidje onder me motorkap wegkomen ( alleen als ik rij )
Dus wil wel op onderzoek uit maar dat lukt niet tijdens het rijden Tongue
Iemand enig idee? bij de wielen zoeken of me riemen?

Je riemen draaien ook als je stil staat met de motor aan, dus ik zou het in de aandrijving of de wielen zoeken. (Remblokken bijna op, daardoor sleepplaatjes op de schijven?)
Daar heb je gelijk in! 39
Heb nog maar kort andere wielen eronder dus daar kan het zitten want de remblokken zijn 3 maand oud Wink
Tnx alvast

Daily: Bmw 318 2001
Tekooop: Suzuki Swift Gti 1993 39
Project auto: Golf 1 Gti cabrio 1989 KLAAAR
R.I.P. auto: Suzuki swift gs 1991 ( mijn eerste )
Reply

heyy
ik heb een probleem met me auto..
zoals de meeste weten gaat het om een 1.6 16v sedan uit 95.
we reden gister.richting zwolle om me sub op te halen..
totaal geen problemen.
op de terug weg reden we ong 135 a 140 en zo nu en dan kwam er een knal uit de uitlaat niet hard maar ja kan het niet echt.beschrijven.
en bij ong 4a5000 toeren begint hij in te houden ook bij de snelheid wat we reden.
voelde net alsof hij een slag misde.
op de heen weg niks aan de hand.
is dit een bekend probleem? of heeft iemand tips?
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Niet meer te hard rijden, Onze Lieve Heer straft onmiddellijk!
Staat 'ie nog op tijd?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

je mocht dr 1342
heb er nog niet bij gezeten..
want hoe kan je zien of hij van tijd is dan bij suzuki?
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Je leert voor monteur en je weet niet hoe je kunt checken of een motor op tijd staat, lijkt me best lastig...?

Check het werkplaatshandboek eens, staat het best goed in uitgelegdWink Vooral een kwestie van de merktekens checken.
Reply

Ik heb het pas meegemaakt. Bij mij zat me spanrol niet goed vast (levensgevaarlijk, heb veel geluk gehad!) en me tandwielen stonden niet goed afgesteld op tijd.Dus ik zal eens goed kijken bij je distrubutieriem.
Reply

dankje voor de tip! he
b laarst wel driem vervangen maar toen alles op de merktekens gezet...
maar zal even kijken!
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Als het erg mistig is en mijn swift heeft een dag stil gestaan, dan loopt hij niet lekker. Stationair is een beetje stotterig en het rijden en met name het iets meer vermogen vragen onder de 2500 toeren resulteerd in stotterig gedrag. Na 5km is het weg.

Wat kan dat zijn?

1.3 8v op lpg of benzine (maakt geen verschil)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.