loopt jou auto ook beroerd,raar of niet zoals het hoort lees dan eerst hier
hallo,.

ik heb ook een probleempje. als ik met een koude motor rijd dan begint de motor na het starten 2000 rpm te lopen stationair. als ik aanrijd en ik trap daarna de koppeling weer in . verspringt hij om de seconden van de 1500 naar 2000-22000 toeren en dan weer terug naar 1500. dus stationair laten draaien in een versnelling dan schiet de auto vooruit en houd in en weer vooruit en zo voort na een 10 min a kwartietje gereden te hebben is het weg. dus als de motor ''warm'' is
een vriend van me had het over een stappen motor. maar zeker wist die t niet..


iemand een idee.

alvast bedankt
Reply

Koelvloeistof bijvullen en goed ontluchten. Is al vele malen voorgekomen en behandeld hier...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

ik had al zo iets gelezen ja . ik weet dat hij een beetje koelvloeistof lekt. ik kan alleen niet ontdekken waar, ik heb net even gekeken en zag dat er een boutje miste ik heb er ook een foto van gemaakt. ik zal hem even posten .ik heb dr nu een boutje in gedraaid trouwens. . ik weet niet hoe al die dingen heten maar het is dat ding onder de verdelerkap . daar is het ook . vochtig . niet echt nat maar je ziet dat
daar vocht zit


[[Image: 1115897709_5_miXT.jpeg]



het gaat om het glimmende boutje met cirkel er om. daar zat ... in , sorry voor de slechte qualiteit van de foto
Reply

niemand?
Reply

Da's een schroefpunt, geen doorvoer van koelwater als ik 't goed zie...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

is dat de thermostaat?. zou die pakking kunnen lekken. zijn die pakkingen te kopen en is dit zelf te maken..
Reply

Nee, da's geen thermostaat maar volgens mij een schroefpunt.
De thermostaat zit iets hoger op het blok. Volg de dikke koelwaterslang vanaf de bovenkant van de radiator naar het blok. De thermostaat is het eerste deel waarop die slang aansluit.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

ja . en daar onder is het zegmaar een beetje nat ik heb nu alles schoon gemaakt. . ook is mij opgevallen dat mijn kachel niet heel warm word. er zit wel gewoon druk op de slangen en ook de slangen naar de kachel zijn gewoon warm. het schokken is opgelost na het bijvullen van de koelvloeistof. maar nu heb ik dus iets van een lek en de kachel werkt niet zoals het hoort zou de radiateur van de kachel verstopt kunnen ziten , is dit gewoon door te blazen of hoe op te lossen
Reply

Ok, even op een rijtje:

- koelvloeistof toegevoegd, schokken opgelost

Kennelijk verdwijnt er koelvloeistof, dat kan veel oorzaken hebben.
Verwarming wordt niet warm, dat kan ook veel oorzaken hebben.

Wordt de motor wel warm (temperatuurmeter gaat naar de helft of iets erboven) terwijl de kachel koud blijft?
Dat er geen of te weinig koelvloeistof aanwezig was heeft als gevolg dat de kachel het niet goed doet.
Kijk het eerst eens aan of het met bijvullen opgelost is.
Vervang de thermostaat als de motor niet warm wordt, of tijdens het rijden in de stad warm wordt, maar op de buitenweg of snelweg weer afkoelt.
Zoek tevens de lekkage van de koelvloeistoflekkage op (slangen poreus, radiator lek, pakking lek, e.d.)

Het is iets ingewikkelder samen dan met een antwoord samen te vatten is.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

ik heb er dus koelvloeistof bij gedaan weer helemaal vol. het schokken was toen weg. de kachel doet het wel. maar niet echt warm. . ik zie onder de thermostaat een beetje vocht liggen , inmiddels dat al weg geveegd maargoed. de thermostaat is dus ook voor de kachel. maar de slangen die naar de kachel radiator lopen die zijn gewoon warm na het rijden. aanvoer en de retour leiding..

maar omdat er onder de thermostaat een beetje vocht ligt elke keer dan zou die toch daar moete lekken door de pakking ofs
Reply

De thermostaat regelt de kachel niet...
Of de slangen warm worden is op dit moment niet echt van belang, wel als de bovenste slang meteen warm wordt.
De thermostaat moet die afsluiten totdat de openingstemperatuur wordt bereikt. Dan pas gaat de radiator de motor koelen.
Als er onder de thermostaat een plasje vloeistof ligt, en de motor schommelt in temperatuur (nu dan met voldoende koelvloeistof) dan zou ik 'm vervangen. Kost nog geen twee tientjes bij de onderdelenleverancier en je hebt meteen een nieuwe pakking.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

oke. ik heb een afspraak gemaakt bij een garage . daar mag ik zelf t werk doen en hij regelt de spullen die k nodig heb. ik ga dus morgen kijken wat het precies is , ik laat het nog weten


thnx
Reply

hallo. vandaag kwam ik thuis. en zag dat er koelvloeistof op de grond lag. na het rijden. ik dus gekeken en wat bleek het kwam uit het slangentje van het reserve tankje.. het gekke is dat de auto alweer heel erg deed schokken , dat had ik al een tijd niet meer mee gameekt,, dus ik voel aan de slang van radiateur naar thermostaat en deze was koud. en naar mijn idee zat er ook geen druk op. da auto liep stationair en schommelde weer flink . tot opeens da auto normaal begon te lopen en die slang wel warm werd.. ik had mn hand op de slang en voelde die warm worden. dus alle koelvloeistof gooit hij dr uit via zn reserve bakje en omdat er bijna geen koelvloeistof meer in het systeem zat ging hij weer schommelen denk ik,,


ik denk dat er iets niet goed is met mijn thermostaat. dat deze heel laat open gaat of zo.. wat denken jullie.

p.s thermostaat heb ik er nu af gehaald en in gekeken maar als leek zie ik daar ... aan,


mvg
Reply

Zullen we in je eigen topic verder gaan?
Dubbelposten is niet erg handig, het maakt het zoeken (Idea TIP Idea) erg lastig als er overal dezelfde vragen staan...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Als mijn GTI koud is dan is het toerental 2000/3000 (verschild per keer)
Dit is niet fijn met rijden, zit je in de 2 geef je geen gas en rijd je 40km per uur.

Op gegeve moment is dit wel weg, maar wil weten of dit normaal is? (weet wel dat sommige oudere auto'tjes hier last van hebben, maar mijn GS die ik hiervoor heb gehad niet namelijk)

En als de motor warm is dan schommelt het toerental (tussen de 750 en 1500, soms 750/1000)
En dan loopt ie weer fftjes een halve minuut contant stationair en dan gaat ie weer schommelen.

En ik zag dat bij mij een slangetje is afgedopt, ik vraag mij af waar dit voor is want het is niet origineel:
Vanaf de inlaat komt er een dun slangetje uit zetten (rechterkant) dan zit er na paar cm meteen een T-stukje De ene kant van het t-stukje loopt (ik geloof de feulrail) en de de andere kant is afgedopt.
Iemand enig idee? Anders maak ik f een foto ervan en plaats ik 't wellicht is t dan duidelijk.

- Koelvloeistof is op pijl in t reservoir en in de radiateur
Reply

Foto toegevoegd, misschien dat iemand mij kan vertellen waarom dit gedaan is?
[Image: GroteFoto-HXB6AMJ8.jpg]
Reply

Deze slang is waarschijnlijk eens aangesloten op een benzinedrukregelaar o.i.d.
Je kan m dr tussen uit halen en dat slangetje waar het boutje in zit dan direkt aansluiten zonder t-stuk.

Over het schommelen in toeren kan ik je aanraden om je ECU eens te resetten (+ klem van de accu eraf en na even w8en er weer op) en een lekker stuk te gaan rijden om een nieuwe waarde aan te maken.
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

Mijn swift loopt niet, hoe kan dat?
Reply

Bedankt Dr Insane doe ik dat gewoon, vroeg 't me af Smile, Helaas voor het schommelend toerental heeft het nog niet geholpen maar ik ga het binnenkort nog een keer proberen maar dan eerst paar min stationair laten draaien na de reset (zonder gas te geven) Zo word het bij de galant geadviseerd omdat je zo de beste resultaten hebt bij de galant, dus tsja, 't is 't proberen waard)


@Pauluzz, omdat auto's nou eenmaal niet lopen Tongue
Nee sorry, zonder gekheid, we hebben wat meer info nodig om je te kunnen helpen.
o.a. (gaat de startmotor wel rond, vonken je bougie's wel, krijgt ie wel benzine?)
Reply

(11-11-2010, 19:06)Pauluzz Wrote: Mijn swift loopt niet, hoe kan dat?

Omdat hij geen benen of poten heeft?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.