loopt jou auto ook beroerd,raar of niet zoals het hoort lees dan eerst hier
Hier heb ik veel aan 39

Het beestje rijdt weer als een zonnetje 45 Niet kapot te krijgen dat kreng devil
A rabbi and a priest attend a boxing match.
They watch as the boxers come into the ring.
The rabbi sees one of the boxers cross himself.
So the rabbi turns to the priest and asks: "What does that mean?"
The priest says: "Not a damn thing if the man can't fight."
Reply

hoi
heb m'n swift 1992 automaat nog maar twee weken en eerste dag dat ik 'm van de garage naar huis reed ging na een half uur check engine branden en gaat niet uit, ook niet als ik de volgende morgen terug start
al een keer teruggeweest naar garage, ze hebben zekering en kat sensor getest, en nog wat gereset met suzuki computer. Lampje was nadien uit maar weerom bij naar huis rijden na half uur lampje terug aan.
heb er sindsdien wel gewoon met kunnen blijven rijden want merk niets abnormaals behalve de laatste twee dagen bij starten af en toe een piepend/fluitend geluid voor paar seconden (een riem denk ik maar komt dat mss door het vocht - volgens garage was distributieriem nog maar pas vervangen). Heb ook wel gemerkt dat hij boven de 60km/h maar moeizaam optrekt - maar zou voorheen wel van omaatje zijn geweest..
garage zei mag blijven rijden, niets ernstigs maar wel effe binnenkomen en 1-2dagen bij hen laten voor grondig nazicht (heb 12m garantie)
heb het schema van ECU effe van hier geprint en ga mss zelf uittesten maar mss hebben jullie al een idee of dit nu ernstig is of niet ?
had vorige week ook effe haperen/stotteren maar dat kwam blijkbaar omdat benzine op was (de naald op de meter gaf toen nog wel 3 milimeter boven empty aan dus dat was wel verrassend) of heeft dat toch ook hiermee te maken ? Wel sindsdien dus niets meer voorgehad behalve dus dat ik al dag of tien met een rood lampje rondrij
Reply

Terug naar de garage... je hebt 12 maanden garantie (erg veel op een '92... maar goed) dus succes garage!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

hij is net terug van garage (2 dagen daargelaten voor onderzoek). Lijkt nu in orde : lampje totnutoe blijft uit : ze hebben een nieuwe lamdasonde (spreek ik het goed uit?) geplaatst want probleem bleek daar. Verder drijfriem aangespannen zodat fluiten ophoudt en achterruitenwisser opnieuw gemonteerd zodat ie nu werkt (maar nu staat ie verticaal terwijl ik hem in stilstand plat wou hebben, kun je dat dan niet veranderen want is zo'n dom zicht op een wisser te moeten kijken als het droog weer is)
Reply

Mooi dat het opgelost is!dSmileB

Betreffende de wisser:
http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...p?tid=1755
Reply

Mijn probleem:

achteruit en dan weer vooruit gaat motor onregelmatig lopen en slaat dan af en wil dan moeilijk starten

Wat moet er gedaan worden?

Kat verstopt?
Bougiekabels?
Rotor?
Uitlaat lek?
Reply

Ik moet zeggen dat ik het knap vindt hoe je steeds een probleem weet samen te vatten in één enkele cryptische zin en dan verwacht dat wij weten wat er speelt...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

(09-03-2010, 15:40)The Force Wrote: Ik moet zeggen dat ik het knap vindt hoe je steeds een probleem weet samen te vatten in één enkele cryptische zin en dan verwacht dat wij weten wat er speelt...

Kan je vertellen wat je moet weten wat ik je moet vertellen dat je weet waar ik het over heb Smile?
Reply

Wat voor motor, automaat of handbak, omstandigheden (koude motor, warme motor, altijd), volle of lege tank, enz. enz. Als jij wil dat wij je helpen dan moet je wat meer info geven, anders wordt het lastig.

Een motor nokt er niet zomaar mee...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

(09-03-2010, 16:18)The Force Wrote: Wat voor motor, automaat of handbak, omstandigheden (koude motor, warme motor, altijd), volle of lege tank, enz. enz. Als jij wil dat wij je helpen dan moet je wat meer info geven, anders wordt het lastig.

Een motor nokt er niet zomaar mee...

Wat voor motor, automaat of handbak, omstandigheden (koude motor, warme motor, altijd), volle of lege tank, enz. enz. Als jij wil dat wij je helpen dan moet je wat meer info geven, anders wordt het lastig.

1.3 GTI Twin-cam uit '92
Handbak
Koude motor
Volle en lege tank

Wil morgen even de bougiekabels ohm meten en silliconenspray op spuiten.
Ook injectiereiniger wil ik erin gooien.
Dan wil ik de katalysator en alles wat erachter hangt loshalen en kijken (Kan ik dan een blokje rijden zoder gevaren?)
Reply

Je kunt zonder gevaren een blokje rijden zonder uitlaat, maar als oom agent er staat ben je redelijk de sjaak...

Maar je rijdt dus achteruit, trapt de koppeling in, stopt, zet 'm in zijn 1, geeft wat gas bij en rijdt weg?
Of rij je achteruit, gooit 'm in zijn 1 en probeert dan vooruit te rijden?

Bij andere situaties gebeurt het niet?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

(09-03-2010, 16:27)The Force Wrote: Je kunt zonder gevaren een blokje rijden zonder uitlaat, maar als oom agent er staat ben je redelijk de sjaak...

Maar je rijdt dus achteruit, trapt de koppeling in, stopt, zet 'm in zijn 1, geeft wat gas bij en rijdt weg?
Of rij je achteruit, gooit 'm in zijn 1 en probeert dan vooruit te rijden?

Bij andere situaties gebeurt het niet?

Het gebuert als ik start de auto start in zijn 1 weg dan in zijn 2 en dan begint het probleem ook in zijn 3) Zeg maar als hij GOED KOUD is en ik hem in zijn 1/2 of 3 heb)

Ik rijd achteruit ik stop ik start 1 hij slaat af nadat ik 3seconden rustig in zijn 1 rijd op lage toeren!)

Ik rijd weg in zijn 1 tot 4000touren dan in zijn 2 hij slaat af

Meer voorbeelden ga ik controleren nog. Maar heb het elke keer nu.
Reply

Da's al weer iets heel anders dan je eerst schreef!
Kijk even naar de basale dingen voor de motor: Krijg je voldoende benzine, lucht en een vonk?

Tipje: stop eens met dat gequote als je een reactie ergens onder schrijft. Zodra je op REAGEREN klikt citeert 'ie het betreffende bericht. Gewoon in het witte vak helemaal onderaan typen en daarna op "Reactie plaatsen" klikken volstaat prima!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

1- Sneller schakelen
2- Stappenmotor op inlaatspruitstuk reinigen (staat op forum hoe dat moet)
3- MAF-sensor schoonmaken (staat op forum hoe dat moet)
4- ECU uitlezen voor eventuele foutcodes
5- Goed uitleggen en netjes in het goed Nederlands met leestekens vermelden wat je al gedaan hebt en wanneer de motor afslaat.
....Drivin' the Rival....
Reply

ik zit met het volgende "probleem" met mijn swiftje (1.3 8v)
onder de 2000 toeren trekt de motor niet lekker door. Hij schokt niet maar trekt gewoon niet goed. Precies bij 2000 toeren zit een overgang en daarboven trekt hij dus wel ineens goed door. Mijn gasklephuis ziet er schoon uit. Zou dit een probleem in de verdelerkap kunnen zijn?
Reply

Klinkt als een typische G13BA...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

bij mijn vriendin thuis hebben ze een swift met 1.0l blok. Deze heeft het helemaal niet. Maar ik begrijp dus dat het normaal is. Is er niets wat ik kan doen om dit wat te verminderen? Het is namelijk een behoorlijke sprong in trekkracht die hij opeens maakt.
Reply

Geen vol gas geven onder de 2000 toeren scheelt al heel wat.
Ook kun je ook iets later schakelen, zodat je na het schakelen niet terugvalt onder de 2000 toeren.
Reply

ik rij meestal wat hoger in toeren inderdaad en ik heb er dus ook weinig last van, maar mijn vriendin ging erover zeuren dat haar swiftje veel beter rijdt en dat kan ik niet hebben hahaTongue
Reply

Ik heb een probleem om mijn Swift (1.3 GLS 1997) te starten als deze op temperatuur is. Ik moet na een stuk rijden minimaal een half uur wachten, totdat de motor weer enigszins is afgekoeld, wil de motor weer normaal aanslaan. Dealer geeft aan dat het óf de injector is die niet goed meer functioneert óf dat het aan de ontsteking ligt. Beide reparaties zullen (per reparatie) rond de 400 euro's kosten en dan is het nog maar de vraag wat nu het probleem is... Nu heb ik niet zoveel zin om nog zoveel geld uit te geven aan een auto van 13 jaar oud. Heeft iemand ervaring met deze storing en/of tips wat ik hier mee kan doen?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.