loopt jou auto ook beroerd,raar of niet zoals het hoort lees dan eerst hier
(04-06-2019, 07:09)Mafkikker Wrote: Kijk die Leibniz hier eens een lichtpuntje zijn in andermans auto-duisternis 39
Jij gaf de aanzet maf! groet.

(04-06-2019, 09:07)theo Wrote: na 3 weken sleutelen en kutten is het zeker wel de licht in de duisternis mafkikker

Niks mis met kutten en sleutelen Theo, je leert er veel van, had je hem naar de garage gereden zoals meesten dan had je hem gelijk naar de sloop kunnen brengen. Met een oudere auto kan je altijd wel iets verwachten, kwestie van logisch nadenken en schoonmaak hier en daar,wat dingetjes vervangen,kom je heel ver.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

(04-06-2019, 12:29)Leibniz Wrote:
(04-06-2019, 07:09)Mafkikker Wrote: Kijk die Leibniz hier eens een lichtpuntje zijn in andermans auto-duisternis 39
Jij gaf de aanzet maf! groet.

(04-06-2019, 09:07)theo Wrote: na 3 weken sleutelen en kutten is het zeker wel de licht in de duisternis mafkikker

Niks mis met kutten en sleutelen Theo, je leert er veel van, had je hem naar de garage gereden zoals meesten dan had je hem gelijk naar de sloop kunnen brengen. Met een oudere auto kan je altijd wel iets verwachten, kwestie van logisch nadenken en schoonmaak hier en daar,wat dingetjes vervangen,kom je heel ver.


ben normaal gesproken van de ouwe Amerikanen en of ouwe Duitse diesels..
Dit is helemaal nieuw voor me dus moet een andere mindsetting aanmeten..
kwam die baleno tegen en vond het meteen een leuke bak en voor weinig..
nu ik hier rond gekeken heb ben ik tot de ontdekking gekomen dat het een ouwe bekende auto is op deze pagina
wel leuk om te zien hoe die in zijn glorie jaren eruit heeft gezien...
ben er wel blij mee dat ik toch lid ben geworden en heeft voor mij ook meteen besloten om de baleno te houden en me er meer er in te verdiepen...thnx
Reply

Heb je een station of een sedan?Anders plaats wat foto's,wel geinig.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

(04-06-2019, 13:07)Leibniz Wrote: Heb je een station of een sedan?Anders plaats wat foto's,wel geinig.

station gtx leer interieur.. zalft kijken hoe ik die foto hier er op krijg want dat heb ik ook nog niet ontdekt
Reply

Dan heb je waarschijnlijk de station die van Beun en Pauluzz is geweest. Je hebt dan een blauwe Z1Z, saphire blue als ik me niet vergis. Heb een zelfde maar dan van 2001, juli. Theo als je reageert, doe dan op nieuwe reaktie klikken, houdt het overzichtelijk, en leesbaarder. Als je op reageren klikt dan krijg je de quote er nog bij en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

ja klopt het is die van Paulus en beun
zj-gl-39 maar alle het mooie is er al agafgehaald ehaald
Reply

Swift 1.3 automatic 2001
waarschijnlijk al eerder iemand aan de hand gehad maar zoeken was een beetje lastig

Sinds kort heeft mijn dochter het volgende probleem, de auto slaat opeens af als de motor warm is en wil dan niet meer starten na enige tijd als hij is afgekoeld start hij weer, koelvloeistof nivo is oke ik kan verder geen gekke dingen zien auto heeft 3maanden geleden een grote beurt gehad ( tellerstand is 27595km) altijd netjes onderhouden door dealer.

iemand enig idee waar te starten

ik hoor het graag
Reply

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar al wel 8 jaar actief geweest op het saab-forum.
Als een Saab deze symptomen heeft die jij schrijft, wordt als eerste de BDP-sensor verdacht...BDP=Bovenste dode punt.
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

Zoekfunctie gebruiken staat veel op dit forum over afslaan bij warm weer. Verder denk ik dat die 127.000 heeft gereden op zijn minst. Swift heeft maar5 cijferige teller.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

(31-08-2019, 16:36)BoosterSuzi Wrote: Ik ben nieuw hier op dit forum, maar al wel 8 jaar actief geweest op het saab-forum.
Als een Saab deze symptomen heeft die jij schrijft, wordt als eerste de BDP-sensor verdacht...BDP=Bovenste dode punt.

bedankt voor je reactie ik ga hem vandaag eerst even uitlezen, wat mij ook opviel is dat de koelvloeistof op peil is maar het reservoir bij warme motor niet warm wordt klopt dat.


(31-08-2019, 22:47)Leibniz Wrote: Zoekfunctie gebruiken staat veel op dit forum over afslaan bij warm weer. Verder denk ik dat die 127.000 heeft gereden op zijn minst. Swift heeft maar5 cijferige teller.

.. ik heb op mijn laatste APK rapport 27595 staan Smile, het gaat niet om afslaan bij warm weer maar bij een warme motor, ik heb uiteraard al gezocht in ' zoeken' en kom daar een topic tegen waar het probleem voorkomt maar niet omschreven is wat de oplossing was jammer genoegPuzzled.

(31-08-2019, 16:36)BoosterSuzi Wrote: Ik ben nieuw hier op dit forum, maar al wel 8 jaar actief geweest op het saab-forum.
Als een Saab deze symptomen heeft die jij schrijft, wordt als eerste de BDP-sensor verdacht...BDP=Bovenste dode punt.



(31-08-2019, 16:36)BoosterSuzi Wrote: Ik ben nieuw hier op dit forum, maar al wel 8 jaar actief geweest op het saab-forum.
Als een Saab deze symptomen heeft die jij schrijft, wordt als eerste de BDP-sensor verdacht...BDP=Bovenste dode punt.

bij het aansluiten van de OBD kwam de volgende melding P0340 nokkenassensor onjuiste werking ik ga die dus maar eerst vervangen morgen even bij de dealer kijken of ze die op voorraad hebben.
Reply

Dag,

Gisteren is onze Suzuki Alto uit 92 (automaat) opgehaald door de pechhulp. Vanwege, wat wij denken, probleem met koppeling/versnellingsbak. De auto maakte hoge toeren bij gas geven maar kwam niet vooruit. Bij opnieuw starten van de auto kwam hij wel weer vooruit maar voor even. Ook toen de pechhulp ter plek was leek er in eerste instantie niets aan de hand (misschien door het stilstaan in tussentijd). Zodoende werd er eerst een kwartier rondgereden voor het probleem zich openbaarde. Nu is dit onze eerste auto en weten we nog niet helemaal wat verstandig is om te doen. We zijn de auto niet perse nodig maar het is leuk om te hebben. Zodoende zou ik er ook zelf aan kunnen sleutelen. Echter is dit verstandig zonder veel te weten van autos? Als dit geen goede optie is weet iemand op dit forum dan toevallig een goede garage te vinden, in de buurt van Nijmegen, die iets met dit probleem kan? Wat zouden jullie doen?

Vriendelijke groet,
tobeannounced
Reply

Ik kan niet in je portemonnee kijken dat ten eerste, het zal linksom of rechtsom geld kosten. Hoeveel ben je er aan gehecht?Qua waarde is die niet meer dan 50-100 waard. Aangezien je zelf niets of weinig van auto's weet, tja hij is nu toch kapot, dus verder verknallen kan je ook niet veel meer. Je zou een 2e hands bak kunnen zoeken of een complete motor met hand(bak)? Kijk ook hoe de staat van de rest is, als dat ook al rot is dan kan je beter afscheid nemen. Hangt helemaal af wat je zelf waard vindt qua geld en tijd om erin te steken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

(21-04-2021, 17:22)Leibniz Wrote: Ik kan niet in je portemonnee kijken dat ten eerste, het zal linksom of rechtsom geld kosten. Hoeveel ben je er aan gehecht?Qua waarde is die niet meer dan 50-100 waard. Aangezien je zelf niets of weinig van auto's weet, tja hij is nu toch kapot, dus verder verknallen kan je ook niet veel meer. Je zou een 2e hands bak kunnen zoeken of een complete motor met hand(bak)? Kijk ook hoe de staat van de rest is, als dat ook al rot is dan kan je beter afscheid nemen. Hangt helemaal af wat je zelf waard vindt qua geld en tijd om erin te steken.

Bedankt voor de respons! In overleg met de garage naar de sloop laten brengen. Jammer, maar de auto was het inderdaad niet waard.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.