loopt jou auto ook beroerd,raar of niet zoals het hoort lees dan eerst hier
#1
omdat er veel te veel topics zijn met :
mijn auto loopt beroerd leek het een goed idee hier tips neer te zetten waar op te letten,wat te doen om het probleem te vinden/zoeken.


het meeste wat word geroepen:
lucht filter
boegies,bougiekabels
goed afstellen
nieuwe benzine filter
gasklep reinigen

heb je meer vragen of problemen?
zet ze in dit topic hier.
maar vermeld er DUIDELIJK bij om wat voor auto het gaat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#2
Als die niet wilt starten, maar de startmotor draait wel rond, altijd eerst ff kijken of hij benzine en ontsteking heeft...

Benzine: Slangetje van de injectie afhalen en naar een bakje richten en ff starten... Als het goed is komt er dan benzine uit...

Onsteking: Bouchiekabel van een bouchie aftrekken, lange schoevendraaier in de bouchiekabel steken en het staal van de schroevendraaier in de buurt van iets metaals houden... Dan starten. Slaan er vonken over, dan heb je ontsteking... Eventueel de andere kabels ook controleren...

Dan heb je al aardig wat dingen (deels) uitgesloten...
Reply

#3
Mijn swift 1.3 gl van 95 stotterde gigantisch. er was niet mee te rijden, net of hij ineens helemaal wegvel en ineens weer oppakte.
tot ik erachter kwam dat als ik de stekker van de tps eraf trok hij perfect reed, alleen brande toen het motormanagement lampje.
bij mij was dus de tps (gaskleppositiesensor) stuk.
Reply

#4
waar zit nou precies de tps?
Reply

#5
Vinny GS Wrote:waar zit nou precies de tps?

Bij de gasklep, dus in geval van een gti aan de achterkant van het inlaatspruitstuk aan de linker kant als je de motor voor je ziet.

In geval van een gl/gs ergens onder de zwarte paddestoel.
1992 Swift 1.3 GS (roest in vrede) [Image: 288994.png]
1999 Audi A3 1.8 20v Turbo [Image: 326823.png]
Reply

#6
mede swiffers ik heb een vraagje

ik heb mijn cilinderkop vervangen en dan gelijk ook de koppakking distributieriem en de spanrollen en hij draait heel mooi stationair
maar zodra ik gas geef gaat hij tot de 3000 toeren en dan weer naar 1500/2000 toeren als ik mijn gas dan in blijf drukken blijft hij tussen deze 2 schommelen weet iemand hier de reden daarvan en natuurlijk misschien de oplossing?!

ik zat zelfs te denken aan een sensor maar misschien heb ik het fout

alvast bedankt en een fijne jaarwisseling

groetjes mark
Reply

#7
Over wat voor auto hebben we het hier Idea Eerst even je ECU uitlezen zodat je weet of er storingen zijn. Dan zie je ook welke sensoren storing geven. Hoe dat te doen is te vinden met de zoekfunctie Wink

Reply

#8
Heb je het koelsysteem goed gevuld?
....Drivin' the Rival....
Reply

#9
het is een suzuki swift gti uit 92
een medeforumgebruiker had hetzelfde probleem en bij hem was het opgelost door een andere luchtmassameter te monteren kan dit het probleem zijn?had er 1 gevonden voor 25 euro dus voor het geld hoef ik het niet te laten bedankt voor de reacties
Reply

#10
Als die het is zal de ecu dit aangeven, dus ik zou die eerst maar eens uitlezen, zoals SuziForce al aangaf... Kleine moeite en wellicht komt het probleem dan naar boven en zo niet zijn er al een aantal dingen uitgesloten...
Reply

#11
waar kan ik mijn ecu laten uitlezen moet ik daarvoor naar een dealer of heeft een normale garage dat ook ???
Reply

#12
Je kunt het zelf ook doen. Even de zoekfuntie gebruiken en zoeken op ECU UITLEZEN.
Dan zul je genoeg info vinden.

Uiteraard ook info te vinden op mijn niet-echt-up-to-date-site34 --> Klik.
....Drivin' the Rival....
Reply

#13
ok toppie dat ga ik meteen doen en kijken wat hij aangeeft thanks39
Reply

#14
nou ik dus gekeken blijkt dat er al die tijd sinds dat ik hem kocht er dus een zekering inzat van 15 ampere ik trok hem eruit start mijn auto en weg is check engine lampje.kan dat heel erg kwaad??
maar hij gaf geen code aan met zekering erin bleef alleen constant branden betekent dit dat mn ecu kaduuk is???
Reply

#15
Kijk nu eens wat de ECU aangeeft. Zekering erin en contact aan, niet starten. Is dit code 12, dan hoef je je geen zorgen te maken. Wat dan het probleem is waarom de toeren zo schommelen, weet ik niet.
Misschien kan je een filmpje maken zodat we kunnen zien wat de motor precies doet?
Succes.
....Drivin' the Rival....
Reply

#16
heb ik gedaan zekering er dus in contact maken en dan niet starten dan blijft de check engine branden maar haal ik de zekering eruit en maak dan contact dan blijft ie uit ook zodra ik hem start.zal proberen er een filmpje van te maken greetz mark
Reply

#17
ik had dit ook een keer. Bij jij was het dat de TPS sensor kapot was, dus misschien heb je hier wat aan
Reply

#18
heb nu de luchtmassameter vervangen maar dat was helaas niet de oplossing...zon tps sensor wat kost dat ongeveer of kan je die reinigen ergens mee ????
Reply

#19
Je kan beter eerst je TPS sensor opnieuw afstellen.
Als je even zoekt dan vind je er wel wat topics over.
Reply

#20
TPS geeft een specifieke code op de ECU uitlezing (21 of 22).
Constant aan betekent ECU failure...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.