Ext. project, [MET FOTO'S] Achterkant KLAAR!! (foto's op laatste pagina)
#1
Zo ben ik eindelijk verder gegaan vandaag met mijn exterieur project. Er lopen verschillende zaken.

Ik was al bezig geweest met de voorbumper en de voorbumperspoiler, maar dat heeft even stil gelegen. Nu ben ik daarmee verder gegaan. DAt wil zeggen de voorbumperspoiler heb ik geschuurd en de skirts ook. De voorbumper zelf schuur ik niet want over twee weken krijg ik eindelijk een goed nieuwe bumper. Die ga ik uiteraard eerst schuren en spuiten en van de voorbumperspoiler voorzien. DAn gaan ook de skirts eraf en worden die opnmieuw gespoten, en nu een keer goed :p. Wat ik met het witte spatbord scherm ga doen weet ik nog niet. Iemand tips om die te schuren/spuiten???.

Verder ben ik ook op zoek gegaan naar een mk3 achterbumper en een mk4/5 biovendeel van de achjterbumper. De achterlichten van de mk4/5 vind ik toch wat mooier en moderner dan die blokjes achterlichten. Omdat ik dan mijn nummerplaat kwijt moet in de bumper komt er een mk3 achterbumper op. DAn ben ik meteen die achteruitrijlicht en mistlamp kwijt, en heb ik geen gedoe met de nummerplaatverlichting. Verder komt er dan natuurlijk gaas tussen de ribbels. Ook dat zal geschuurd en opnieuw in kleur gespoten worden.

Uiteindelijk wil ik dan nog de bekende achterbumperspoiler erop, zodat het geheel weer 1 lijn krijgt aan de onderkant. Maar ik betwijfel of dt gaat lukken. Dus als iemand die nog heeft liggen, geef me ff een gil

Verder wordt de auto over 2 weken verder verlaagd (eindelijk) en wil ik mijn voorzijruiten van een mooi laagje folie gaan voorzien. Achter zijn ze al donker. De achterruit weet ik nog niet, want dat lijkt me lastig zelf te doen.

Dit alles gaat binnen een maand gebeuren. Daarna moet de buitenkant af zijn. Als ikd e onderdelen kan vinden natuurlijk.

Verder ben ik ook bezig met het interieur, maar dat ligt komende week even stil nog.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#2
Beste plannetjes Thieuke! Waarom niet een Ibiza lip onder de achterbumper?? Vind ik persoonlijk mooier staan. En makkie om te vinden.

Zijscherm spuiten? FF tips vragen aan puppet. Maar lijkt me makkelijker dan een bumper Wink

SUCCES!!!!!
Geen Suzuki meer.

#3
Als de schermen in goede staat zijn, gewoon met scott's bride licht opruwen. Daarna goed ontvetten/afnemen.
Kleurtje laten mengen, twee keer lakken, drie lagen blanke lak en klaar ben je. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl

#4
Zeer hartelijk bedankt voor deze info. DAn kan dat ook gedaan worden. DAn alleen nog ff die striping terug zien te krijgen, maar daar verzin ik wel wat op.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#5
Waarom geen mk4/5 achterbump, past toch beter bij een mk2 voorbump?

#6
vind mk3 mooier
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#7
john heeft er nog eentje liggen in rood, ken je gelijk ophalen als je voor de verlaging komt Wink zou um ff aanspreken op msn....

#8
scherm is al wit heeft geen primer nodig met 1000 waterproof opschuren en ken je zo (laten) spuiten
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]

#9
@ Sebaszz: Ik zal hem aanspreken, is wel een goed idee.

@dave: Dat gaat wel lukken dan. Misschien dat ik een schermpje kan ruilen met JerryR, als hij een blauwe vind, anders wordt het schuren.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#10
Zo jongens ff wat goed nieuws. Ik heb al een voorbumper kunnen regelen, mk2, om mijn voorbumperspoiler natuurlijk. Die krijg ik over 2 weken. Verder heb ik vanaf wonsdag een goeie mk3 achterbu8mper met ribbels. Nu alleen nog de mk4/5 achterlichten en bijbehorende bovenbumper. DAnb kan de pret eindelijk beginnen.

Gelukkig heb ik nu wel bumpers op mijn auto zitten, dus kan ik in alle rust gaan schuren en spuiten in de garage. Beetje stofvrij en lekker warm.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#11
zo ff vorderingwen, Kheb de stukken tussen de ribbels van de mk3 bumper weggesneden. leuk karweitje, niet moeilijk, gewoon met stanley mesje. Nja en al geschuurd.

ALs mijn salaris gestort is koop ik morgen eerst nieuwe remblokjes. Daarna centrale deurvergrendeling zonder ab (zit al bij alarm strax). Tijdens het verwisselenvan de blokjes haal ik maar meteen de skirts en de voorbumperspoiler van de auto af zodat ik die kan gaan schuren. En dan bouw ik morgen de cv in.

Dan wil ik als verder deze week nog aan de electrische ramen werken, koet het zaakje inbouwen en aan zien te sluiten, word nog wat want heb mk2 en die heeft geen gat in de deur voor kabels, maar daar verzin ik wel wat op. En omdat de ramen er dan uit liggen ga ik die meteen voorzien van een donker folietje.

Nja jullie horen wel hoever ik kom morgen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#12
mijn beide mk2's hadden beide wel gaten in de deuren voor kabels.
succes met je projectje
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]

#13
Vergeet geen foto's te maken thieuke Wink En succes natuurlijk!

#14
thnx, ja ik probeer een fototoestel te regelen.

Iig update'tje:

remblokken zijn vervangen. Ik kan weer lekker remmen. Heb ze bij de dealer gehaald en zijn idd van het merk Lucas (zolas Beun zei).

Verder ben ik de achterbumper gaan spuiten.

De centrale deurvergrendeling heb ik gekocht en ga ik vanmiddag doen, samen met de electrische ramen. Ik bouw alles in en dan weet ik precies wat ik verder nodig heb om de zaak aan te sluiten. Dan bedoel ik kabels die ik nog moet koopen, en verbindingsmiddelen om de draden met elkaar te verbinden.

Omdat dan de ramen er uit liggen ga ik die meteen maar blinderen. Kheb folie gekoch. Hoop dat dat gaat lukken.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#15
Nou de ramen krijg ik er dus niet uit, dus de nieuwe er ook nie in. De centrale deurvergrendeling ben ik ook nog niet uit hoe, maar ja ik moet werken vanavond en vanacht, ud stijd zat om na te denken.

Oja en in de deur zit wel een gat om kabels doorheen te trekken ja.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#16
doe je best jongen ik weet dta je het kunt soms iets mee ritjd in besteden en dan lukt het meestal wel
[Image: Onderschrift.jpg]

#17
Nja, ben vandaag weer bezig geweest. De skirts zijn geschuurd en gespoten. Zit 1 laag blanke lak op. Ergens vanavond een ker de tweede laag aanbrengen.

Ben ook weer bezig geweest met de cv. 1 motortje zit er nu in. aan de bijrijderskant. Ik had de kabels netjes door de deur getriokken en langs het Zijscherm naar de motorruimte gelijd, blijkt de draad niet lang genoeg. Nja daar verzin ik wel wat op. Het zal via het dashboard moeten gaan lopen dus.

Maar ik heb het zo gedaan als JerryR. Zie zijn HOW TO cv.

Maar tgaat dus lekker vandaag.

Morgen eens de andere motor aanbrengen iaan de bestuurdersklant en dan de auto qwweer eens netjes opruimen..

Oja en ik had de voorbuperspoiler vastgekit op de voorbumper. Die krijg ik er dus niet af. Iemand tips??? Anders wacht ik tot ik een nieuwe voorbumper heb, dan mol ik dioe oude gewoon (gooi ik toch weg).
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#18
Ik heb me cv kastje gewoon onder me stuur achter die plaat gelegd en vastgetyraped, is veel makkelijker en de draden zijn dan lang genoeg.

#19
ik zou het kastje idd ook niet in de motorruimte leggen. Ivm met vocht en vuil enzo. Ik heb het ook onder het dashboard verstopt, altijd wel ergens een gaatje te vinden Wink

Overigens is mijn ervaring dat je bij spuiten wel meerdere lagen moet doen zoals je doet, maar dat je er minder lang tussen moet wachten.

Volgens mij staat er op motip spuitbussen altijd dat je dunnen lagen moet doen, maar niet langer dan 30mins mag wachten tot de volgende laag. Doe je dit wel, dan mag je pas na 24 uur weer een nieuwe laag aanbrengen....

#20
Waar hbe jij de draden dan lopen? bij mij lopen er al dikke draden via de deur naar binnen voor de speakers enzow, mijn cv draden zijn 5 stuks zeg maar. Nja ik frot ze wel bij die speakerdraden. die lopen zo:

[Image: coax.jpg]
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.