distributieriem loopt er steeds af
#1
hoi ik ben roy kom uit denbosch heb een swift gti uit 1993

ik heb gisteren me swift gti gekocht maar ik ben zelf me distributieriem aan het vervangen(ben wel technisch) maar zit met een probleem
ik heb nieuwe spanner (6004lha4) + distributieriem (5266xs-119 x 1)

maar als ik de auto start dan loopt me riem der af heb de oude spanner terug geschroeft maar dan doetie het nog steeds maar ik heb de poeli van de mulityriem er nog niet op gehad kan het daar niet aan liggen volgens mijn moetie zo ook op zijn plaats blijven

met vriendelijke groeten
roy
Reply

#2
heb je je onderste poely gemonteerd?

als deze er niet op zit dan loopt idd je riem er af.
Reply

#3
hey beun

ik heb de onderste poely niet gemonteerd waardacht ik 8 of 6 boutjes vast zitten die heb ik niet gemonteerd (multyriem poely zeg ma) heb de centrale bout niet los gehad van de krukas poely

vriendelijke groeten
roy
Reply

#4
zet de onderste poellie er maar op en je probleem is weg.

deze zorgt ervoor dat de riem niet naar voren komt.

geloof beun maar, komt echt wel goed.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#5
met de rest van hier mee eens, onderste poulie erop klaar is kees... euh royZzzz
Reply

#6
hey alle maal
bedankt voor de reacties ik geloof beun wel hoor kan helaas weer morgen aan de gang

groetjes roy
Reply

#7
Pas wel op dat alles nog optijd staatIdea
Reply

#8
Jajah, nog iemand die er last van had dat de riem er af liep toen ik testte, fijn die zoekfunctie. Morgen de rest afmonteren dus.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#9
Inmiddels loopt mijn autootje weer als een zonnetje met nieuwe koppakking, olie, koelwater en snaren, distributieriem en gestelde klepjes. De riem blijft prima op z'n plaats. Enige vraag die rest is hoe weet ik of ik de riem van de stuurbekrachtiging en airco niet te los of vast heb zitten, het gaat om een gls 1,3 8v.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#10
https://www.youtube.com/watch?time_conti...f1eE9U-khU
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.