Project GTTurbo. (einde verhaal)
#81
Respect voor je werk man! Wat een klus.. Lekker bezig zo!
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

#82
Zo, het gaat langzaam aan verder en ik wil jullie de vorderingen zeker niet onthouden dus bij deze weer wat foto`s. Ik ben nu dus bezig om alle kaal gemaakte delen weer opnieuw te behandelen en beter te beschermen tegen roest. Ben begonnen met de rand rondom de achterste zijruitjes. Hier komt namelijk veel vuil en water langs, dus ook zeker een plek waar roest (kan) ontstaan. Heb besloten om de gedeeltes die zichtbaar blijven en straks gespoten gaan worden te behandelen met Hammerite uit de spuitbus. Dit is relatief dun en goed te spuiten. Voordat ik de Hammerite aanbreng check ik eerst of er nog ergens roest zit. De dakrand bij de voorraam bijvoorbeeld is erg gevoelig voor roest en ook bij mijn 97`er chassis zat er dus al wat beginnende roest. Dit heb ik helemaal weggehaald met de staalborstel op de boormachine en daarna behandeld met Fertan en/of Noverox, zodat het eigenlijk niet of nauwelijks meer zal gaan roesten. Daaroverheen dan een laag Hammerite, en om het af te werken alvast een primer. Het enigste wat de spuiter dan straks hoeft te doen is alles nog een keer licht opschuren en spuiten. Hier wat foto`s, helaas zijn ze met de gsm gemaakt dus niet zo`n perfecte kwaliteit. Maar het geeft alvast een goede indruk.

[Image: Foto-GGWGOZGL.jpg]
Hier zie je dus de dakrand die al behandeld is met Fertan, let wel op het zwarte is geen roest dat is puur de uitwerking van de Fertan Wink

[Image: Foto-IHKHAB4N.jpg]
Hier een closeup van de dakrand, hier zie je de Fertan ook goed zitten.

[Image: Foto-SHX4L3I7.jpg]
Hier de andere hoek van het dak, juist op de hoeken begon de roest al te vorderen.

[Image: Foto-JQIGUTDX.jpg]
Dit gedeelte is behandeld met Noverox omdat dit een van de plekken is die je straks minder zult zien. Noverox is dikker als Fertan namelijk.

[Image: Foto-MXM6ED6M.jpg]
Hier nogmaals hetzelfde stuk, ook hier begon de roest al door te komen.

[Image: Foto-RFSCFQAX.jpg]
En zo ziet het eruit na de Hammerite behandeling Biggrin

[Image: Foto-KOGQG3SJ.jpg]
Nogmaals.

[Image: Foto-MEZ3MI3S.jpg]
En de dakrand na behandeling met Hammerite.


#83
schiet ook niet op h

#84
Hehe, die komt wel 42 Trust me Biggrin


#85
Goed bezig hoor Maikel!39 Weer een deel van de auto die weer tegen een hoop jaartjes tegenaan kan39

#86
Ik kan van de foto's nog niet veel maken.
Hij zal vast mooier worden Smile

Succes.

#87
SUKI Wrote:Ik kan van de foto's nog niet veel maken.

Zal volgende keer mijn digicam maar meenemen 34


Hij zal vast mooier worden Smile

Dat is inderdaad de bedoeling Hans devil

Succes.


#88
Zo heel rustig maar weer eens verder gegaan aan me project. Heb inmiddels alle overbodige gaten dichtzitten. Denk aan het antennegat op het dak en 2 gaten in de achterklep. Ook alvast een begin gemaakt met een setje cabrio deuren (ik had ze toch staan devil) Wordt nog een heel karwei maar ook dat gaat weer goedkomen 42

[Image: Foto-8IDBZFNF.jpg]
Antennegat dichtgemaakt. Eerst netjes een plaatje ingelast en daarna afgewerkt met plamuur.

[Image: Foto-XFAELMOB.jpg]
Slotje dichtgelast en geplamuurt.

[Image: Foto-D6XUTAGO.jpg]
Sproeiergat dichtelast en geplamuurt.

[Image: Foto-4ZWKJRH8.jpg]
Alvast ingehangen om te kijken of alles wel dezelfde maat had. Is dus identiek gelukkig 42

[Image: Foto-INYCV43S.jpg]
Nog een keer maar dan met deurtje dicht Smile


#89
Dus dat wordt straks telkens de raam een stukje opendoen voordat je de deur open kan doen?

#90
Ik heb je reactie al 3 keer gelezen Jelle maar ik heb geen idee wat je bedoelt. De deur zal straks zowel van binnen als van buiten te openen zijn hoor 42


#91
@Suziforce:
Bij de meeste auto's die waarbij de deuren geen raamstijlen hebben zakt het raam even voor het sluiten van de deur automatisch. Op die manier klapt het glas nooit tegen de sponning, maar valt de deur in het slot waarna het raam weer een stukje (1 cm ofzo) omhoog gaat om af te sluiten.

Verder: Goed bezig!!!

@Jelle:

Ik zie niet in waarom deze mogelijkheid door Suziforce geïnstallerd moet worden, bij de cabrio met dak dicht gaat het raam toch ook niet automatisch omlaag en omhoog? Het handmatig uitvoeren van deze actie lijkt me dan ook niet echt nodig.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#92
Verschil is dat een cabrio een kap heeft waar het raam tegenaan gaat...

Neem aan dat je het niet zo laat (niet geheel waterdichtTongue), maar de rest van een orginele deur afslijpt en dat op de auto last (zoals de auto van Ploppie). Daarin zit een rand waarin de raam valt, dus zal je die optie ook moeten hebben om de deur te kunnen openen, zonder het raam te breken...

Of nog iets anders zien te verzinnen hierop...

#93
Je moet iets nieuws gaan fabriceren, dus dan ken je ook een andere constructie bedenken zodat het ram tegen een rubber aan zal dichten.

Als je het op jouw manier doet, dan heb je wel gelijk Jelle.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#94
Ja nu snap ik hem Jelle, goed meegedacht 39 Maar daar verzin ik nog wel wat op Biggrin


#95
Hmmm... blauwe deurtjes over zometeen?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...

#96
Nog niet Nikky, eerst even goed brainstormen voordat ik verder ga 42 Als dat zo is hoor je het wel. Zowiezo krijg je nog een halve deur van me 34


#97
Helaas ben ik toch genoodzaakt om te stoppen met mijn project. Andere auto vraagt teveel tijd en geld en van dat eerste heb ik genoeg alleen van het 2e wat minder Wink Het chassis is te koop voor een eventuele liefhebber. Geheel kaal gemaakt en al voorzien van aangelaste stijlen voor het plaatsen van cabrio deuren (deze zitten er ook bij) Auto staat ook nog op kenteken en is van 97. Ik plaats hem van de week ook nog in het te koop gedeelte Biggrin Bij interesse graag ff pb`en.




Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.