Handigheidje om homokineethoesjes en andere hoezen te vervangen
#1
Heb een paar keer hoesjes van homokineet moeten vernieuwen en meesten die het hebben gedaan, weten dat het een vies karweitje is en vaak ook lastig om homokineet eraf te krijgen. De eerste keer wist ik niet dat er een veer in zat die je met punttang eruit kon krijgen dus dan met beetje beleid erop gemept met hamer.

Toch is dit niet een manier die ik verkies.Van de week bij de Gamma, geweest niet om reclame te maken of zo, en toen zag ik van die minipionen voor minivoetbal. Deze zijn juist heel geschikt om het hoesje eromheen te stropen, hebben een punt aan de top en worden steeds wijder naar uiteinde toe. Ze zijn van de week in de aanbieding 4 stuks, 3,95! Wat je doet is homokineethoesje binnenstebuitenkeren, en deze op de 'toeter'stropen nadat je deze met vaseline hebt bewerkt en liefst ook het hoesje natuurlijk. en kan je zo zonder homokineet af te halen het hoesje over je homokineet krijgen. Ik heb het geprobeerd met pet fles echter die heeft niet de stevigheid om hoesje er fatsoenlijk op te krijgen.

Het hoesje doe je weer omkeren zodat de binnenkant die eerst buiten was weer binnenkant is. Homokineet goed schoonmaken met doek, de smalle kant van hoesje vastzetten met tierip. Het vet uit de tube in de homokineet knijpen, brede hoesje op de homokineet schuiven, zorg dat die er goed op zit aan alle kanten, tierip erom heen goed vastzetten en klaar.

je zult wel de pion wat moeten aanpassen in de zin dat uiteinde wat minder breed hoeft te zijn, immers zolang die maar iets breder is dan homokineet is dat genoeg. Dat aanpassen is een fluitje van een cent.Met ijzerzaagje langs de lijn die je aan binnenkant van pion ziet, daarna rand goed glad schuren met schuurpapier en je kan aan de gang. Natuurlijk kan je ook zo'n 'toeter'kopen bij een autozaak, heb het nagevraagd, maar 15 euro vond ik wat al teveel van het goede, nu heb ik er 1, voor 1 euro. Een echte budget oplossing lijkt me.

[img][Image: Afbeelding1018.jpg][/img]

[Image: Afbeelding1021.jpg]

[Image: Afbeelding1022.jpg]

[Image: Afbeelding1023.jpg]
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Die pionetjes met bal komen bij de gamma vandaan.343434
Reply

#3
dat zeg ik, gamma Wink. Je kan die ook bij een speelgoedwinkel kopen of zo, als het maar werkt34
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
dat is een bestaant systeem(universele homokyneethoezen)

let dus wel op dat je deze hoezen dan hebt en niet de dikkere versie.
anders kan je duwen tot je een ons weegt.
Reply

#5
De dikkere zijn wel wat lastiger, maar met veel vaseline en wat doorzettingsvermogen, gaat het wel, als je het droog doet kan je het wel schudden. Bovendien de orginele hoes bij de suzukidealer kost iets van
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
25 euro !!!
dan betaal je wel erg veel voor je as hoezen.
ik ben meestal de helft kwijt.
Reply

#7
Is bij de Suzukidealer in Roosendaal, imitatie hoesjes zijn er al vanaf
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
als ze met tyrips zijn vast gezet zijn dan is dat waarschijnlijk door een beunhaas gedaan die niet met de metalen klemmen om kan gaan.

ik krijg gewoon spidam hoezen of nipparts hoezen niet die dunne rot dingen.
Reply

#9
Even een vraagje over niparts spul, ik heb een keer gehad dat ik bij een autozaak nipart oliefilter kocht voor mijn swift en toen ik die erop wilde zetten niet pastte. Dus op de fiets alsnog naar de autozaak omdat ik ondertussen auto op oprijbanen had staan, toch 6km fietsen.Weer iemand toevallig een bestelnr voor een oliefilter vr sedan 1.6 van niparts . Weet niet of bij de swifts oliefilters allemaal zelfde zijn of niet.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
is het nodig om de hele as eruit te halen wanneer ik alleen de de hoezen aan de schijf zijde wil vervangen??
ik wil ze liever laten zitten zodat ik geen versnellingsbak olie eruit hoef te laten lopen
Reply

#11
Je hoeft de as niet helemaal eraf te halen, als je band eraf hebt gehaald, dan draai je de grote naafbout eraf, 32mm dop nodig , en daarna draai je 2 bouten los die aan wielophanging zitten, waar de veer zit zie je onderaan, 2 bouten bovenelkaar zitten, die maak je los en zo schuif je voorzichtig de as uit de schijf! Antwoord is dat de as alleen uit schijfgedeelte hoeft te worden gehaald zonder de hele as eraf te halen. Let goed op dat door beweging heen en weer de as er toch af kan schieten, waardoor die niet goed erin kan zitten met alle gevolgen van dien. Bij mij bleef er borgveer erin zitten, waardoor nu de hele as vervangen moet worden.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
dus ik kan hem gewoon laten zitten
moet alleen goed opletten dat ie in de versnellingsbak blijft zitten
als ik het goed begrijp
Reply

#13
Gewoon pet fles afsnijden, hoes in warm water ...ongeveer 70 graden.
Veel zeep in water doen.......hoes op tempatuur laten komen en er op doen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.