Project Swift gs II (de Witte): Wat nu te doen??????
#1
Zo net even al mijn oude topics gesloten, aangezien de blauwe niet meer bestaat.

Dit is mijn nieuwe en tweede project, vandaar de naam Project Swift GS II

Ik heb een plannetje gemaakt voor deze Swift en onderverdeeld in verschillende fasen.

Ga niet alles zelf doen, maar wat ik zelf kan doen doe ik natuurlijk zelf.

LET OP: Dit is niet mijn motor-tuning project. Die loopt langszij mee met dit project, maar is een ander project.

Naast info natuurlijk ook de nodige foto's komen hier te staan. Verder schrijf ik in mijn Wie is Wie in het kort op wat er gebeurd is en wat de volgende stappen in een fase zijn.

Eerst nog even de foto's zoals de auto er nu bij staat:

[Image: swiftwit1.jpg]

[Image: swiftwit2.jpg]

[Image: swiftwit3.jpg]

Welnu de verschillende fasen:

fase 1
mk3 bumpers:

Tijdelijke bumpers die blijven zittentot fase X. Hierdoor kan de nummerplaat naar de bumper verhuizen voor fase 2.

fase 2
Achterklep.

Op de achterklep zit een spoiler (GS-model) deze gaat er af, het verstoort de mooie lijn die in de Swift zit aan de achterzijde. Ook wordt de achterklep tussen de achterlichten door gelast voor een mooier geheel. Ben ik meteen de strip kwijt.

Fase 3
Wegligging

Verlaging
De auto is nu 3 cm verlaagd rondom, maar dat vind ik te weinig. Wat er precies komt weet ik nog niet, of een schroefset, of coil-over, over verlagings koni's met gedrukte verlagingsveren. Ligt aan de mogelijkheden. Samen met dat vervang ik alle vier de wielophangingen!

Veerpootbruggen
spreekt voor zich, achter, voor, boven en onder. Moet lukken, als het niet te koop is laat ik het maken.

Fase 4
Velgen + banden

13" blijft, alleen wat breder en nog nieuw rubber uiteraard, maar dan wat platter dan standaard

fase 5
Bodykit

Hoe en wat blijft een verassing

fase 6
Spuiten

Hoe of wat blijft een verassing

fase 7
Interieur

Heb wel ideeen nu, maar veranderen nog wel eens met de tijd. Dus kan ik nog niets over zeggen.

Morgen komen foto's van fase 1. Momenteel zit ik in een spuitfase (met lak dan he).[/b]
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#2
veel succes met je ideeen, als ik het zo allemaal lees ben je heel wat van plan.
zal het zo rustig gaan volgen.

groeten en succes .
stoney/erik
Reply

#3
leuk project!

succes ermee39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#4
ik volg je project weer
spannend

1 tipje dat groen in je topic is moelijk te lezen,zou een andere kleur nemen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#5
Zoals belooft komen nu de foto's

Vanavond lekker bezig geweest met spuiten van verschillende onderdelen:
  • bumpersteun (met Hamerite, tegen de roestpuntjes die er nog op zaten)
  • voorbumper (spuitplamuur)
  • achterbumper (spuitplamuur)
  • bovendekje (zat al in de spuitplamuur en nu ook in de witte lak, nu nog blanke lak)
  • kleppendeksel (met heat restistant paint tot 650 graden)
  • katvervanger (met dezelfde lak als de kleppendeksel)

De Foto's:

Bumpersteun:

[Image: bumpersteun.jpg]

[Image: bumpersteun%20(1).jpg]

Voorbumper:

[Image: voorbumper.jpg]

[Image: voorbumper%20(1).jpg]

bovendekje achterbumper:

[Image: bovendekje.jpg]

Achterbumper:

[Image: achterbumper.jpg]

[Image: achterbumper%20(1).jpg]

kleppendeksel:

zo was de kleppendeksel, enigzins voorbewerkt door VR:

[Image: kleppendeksel.jpg]

De Binnenkant:
[Image: kleppendeksel%20(1).jpg]

Zo is ie nu:

[Image: kleppendeksel%20(2).jpg]

[Image: kleppendeksel%20(3).jpg]

[Image: kleppendeksel%20(4).jpg]

De verschillen tussen een oude en een nieuwe:

[Image: kleppendeksel%20(5).jpg]

[Image: kleppendeksel%20(6).jpg]

En de katvervanger zag er niet meer uit, allerlei kleuren en zwarte, dus die kreeg ook een nieuw laagje (zal wel ff roken de eerste keer)

[Image: katvervanger.jpg]

[Image: katvervanger%20(1).jpg]

En ik had de motorkap al wit gespoten, althans, dat heeft Suziforce voor me gedaan. Zat een beetje stof op, maar dat kan er zo af. Moet alleen nog gepolijst worden, want de blanke laklaag is nog vrij ruw, maar zitten een flink aantal lagen op, dus dat komt wel goed.

Zo dat was het even voor nu. Volgende keer kan ik alles met witte lak gaan doen, tenminste de bumpers. Daar zullen wel een aantal spuitbussen in gaan zitten. En aangezien ze overal maar 1 witte bus hebben zal dat ook wel in stappen gaan.

De katvervanger en de kleppendeksel probeer ik dit weekend en anders volgend weekend onder de auto en op de motor te installeren.

Wordt vervolgd dus.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#6
Heey is die GS achterspoiler er netjes afgekomen en zo ja heb je die nog???
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#7
Leuke projecten weer Thieu ik volg je op de voet (soms wat te letterlijk 37)

Reply

#8
Die hittebestendige verf, kun je die zo bij de bouwmarkt oid kopen? ziet er namelijk wel strak uit zo. Ik wil namelijk me spruitstuk/kat dan spuiten, en het hitteschildje wat ervoor zit.

goed bezig39

Groeten Johnny
Reply

#9
leuk project.
succes ermee
<<--Feeling Swifty-->>
Reply

#10
Word weer een leuk projectje, succes ermee en ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken. 39
Reply

#11
Scamp Wrote:Die hittebestendige verf, kun je die zo bij de bouwmarkt oid kopen? ziet er namelijk wel strak uit zo. Ik wil namelijk me spruitstuk/kat dan spuiten, en het hitteschildje wat ervoor zit.

goed bezig39

Groeten Johnny


Is gewoon Motip-hittebestendige verf.

Kan je gewoon bij, Brezan halen, of halfords, of je plaatselijke bouwmarkt. Ze hebben ook een paar andere kleuren meestal.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#12
wat dacht je ik spuit die stoel ook gelijk wit?

[Image: achterbumper%20(1).jpg]
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#13
Als je bij die stoel staat zie je dat die niet echt wit meer is 42
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#14
Hehe nee maar de doos wel 34

Reply

#15
en de voorruiten die erin zitten erbij Biggrin
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#16
Zo, even een update in het projectentopic van mij.

De bumpers zitten er nog steeds niet op. Alle bumperschroeven zijn namelijk verroest en durf het dus niet zelf te doen op straat of in de schuur, bij gebrek aan middelen om als het tegen zit zaken op te kunnen lossen.

Dat gaan we dus lekker anders doen.

Maar goed, iedereen heeft de velgen wel kunnen zien inmiddel, voor de zekerheid nog een fotootje, van hoe de auto er nu bij staat:

[Image: Swift25-10-2008_2.jpg]





Maar nu zit ik te twijfelen over de volgende update:

1: Lichte Krukaspoellie, lichter vliegwiel, en GS-versnellingsbak terug of;

2: Verder verlagen met voor en achter Gele instelbare Koni's met gedrukte veren, in combi met veerpootbruggen voor en achter, boven en onder.

Wat zouden jullie eigenlijk kiezen?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#17
Gele koni's for sure Smile
Ik heb er nu zelf ook gele koni's onder zitten dit geeft echt een veel betere controle over de auto en directer stuurgevoel.
Je kan eens kijken of je een schroefset van een Nissan Silvia aan de voorkant pas krijgt, dit schijnt namelijk redelijk overeen te komen 39

Die performance dingen moet je maar direct meenemen als je het "snelle" blok erin gaat hangen Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#18
ik ben nu bezig met het bouwen van schroefsets op basis van koni geel of rood, net wat je zelf wilt..
ben der nog niet heel lang mee bezig geweest, kosten voor de ombouw is ook nog onbekend, maar zal stuk goedkoper zijn dan een standaart schroefsetje.. maargoed, moet eerst testen op mn eigen gebakjeSmile[/align]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.