Pauluzz: juni '20 - Geen Suzuki's meer
Woensdag onderweg naar Bergwitz, Duitsland....

[Image: 1k0.jpg]

Auto viel stil nabij Bad Oeynhausen (ca 130km na de grens). Door ADAC naar het dorp zelf laten transporteren. Daar gekeken naar het probleem, dat niet op te lossen was. Auto laten staan, vakantie geviert. En op de terugweg heeft 1 van de duitse vrienden met een trailer de auto terug naar Nederland gereden waar vervolgende de ANWB 'm heeft opgehaald en vandaag op mijn werk zal afleveren.

Het probleem?? De auto begon te sputteren, toerenteller begon naar beneden te duiken en de auto viel uit. Eenmaal afgekoeld wou de auto wel weer starten, maar al snel viel die weer uit. Het klinkt als een krukassensor, maar die schijnt de auto weer niet te hebben. Oftewel, ik heb nog geen idee!!
Vanmiddag gooien we 'm hier op de brug en gaan we het opzoeken.

Gewoon stomme pech dit, hier kan je je niet op voorbereiden.
Reply

The mighty 1.8 43

Een duur grapje met al dat gesleep denk ik?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Sjezus wat een pech heb je, eerst met de mk1 en nu je ballie. Balen dit.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Ja het probleem en het fixen ervan zal niet al te duur worden, maar het slepen 43
Reply

Paultje! Wat loop je weer te tobben man...

Laat even via whatsapp weten wat je nodig hebt als je het weet, er ligt nog een 2001 J18a blok met een gesprongen ketting bij mij thuis dat zo goed als compleet is. ECU e.d. ook nog mocht dat nodig zijn!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Gister is de auto bij mn werk afgeleverd. De voorbumper zit er nog op, maar is behoorlijk beschadigd (lak). Want een sleeper heeft er keihard schijt aan dat een auto verlaagd is. Ik heb daar zo'n hekel aan, neem een paar blokjes hout mee en vraag 5 tientjes aan me voor het extra werk, ipv zo lopen janken.

Afijn, gister dus een blik kunnen werpen op het probleem. De auto heeft geen krukassensor (let op: ze zijn er ook mét krukassensor, dit verschilt per chassisnummer!!) dus het probleem is te zoeken in de nokassensor. Aangezien een nieuwe 800,- eutjes is, heb ik een 2ehands besteld voor 5 tientjes, deze is morgen binnen. Hopelijk kan ik morgen de tijd vinden om het gelijk te fixen.

@Theforce: gezien de spoed die erachter zit, heb ik het Deijne opgelost! Mocht het probleem niet opgelost zijn hiermee, heb ik je nummer!
Reply

Kun je ze niet aansprakelijk stellen voor de schade? Zal ook wel niet trouwens, is namelijk niet te bewijzen dat zij het hebben gedaan.

800 euro voor een sensor????
Reply

Ik heb foto's van voor het slepen en na het slepen. Maar ik denk niet dat ik ze aansprakelijk kan stellen, aangezien de auto niet meer standaard is.

De nokassensor zit in de ontstekingstoren, vandaar.

[Image: %24(KGrHqZ,!i4E2KR-oHwTBNngtD5bow~~0_1.JPG]
Reply

Als je foto's hebt zou ik het sowieso proberen. Lomp volk, bah. Consumenten zijn vaak in het voordeel wat dat betreft. Hoe trekken ze een kapotte Ferrari erop dan?
Reply

Goed zo Paultje!
Je belt me maar als het nodig is.

Reply

Gister de ontstekingstoren binnen gekregen en gelijk vervangen. Getest en voila, probleem is verholpen! Gelijk kleine beurt gedaan, olie ververst, oliefilter, nieuwe bougies (lpg auto, vaker bougies vervangen). De oude olie zag er wederom nog heel goed uit!

Ik heb de ontstekingstoren zo precies mogelijk terug gezet als hoe de oude zat, echter voor het mooie moet de ontsteking opnieuw afgesteld worden. Hier heb je echter kennelijk special-suzuki-tools voor nodig, dus ff de Suzuki kennissen kring lastig vallen devil

Op naar die 3 ton en er voorbij! In mijn vakantie nog even een dagje aandacht besteden aan kleine cosmetische puntjes en kleine interieur dingetjes!
Reply

Keurig kudt!
Reply

Mooi Paultje!!

Reply

Gistermiddag besloot een SUV mijn knipperlicht over het hoofd te zien en mijn achterkant van dichtbij te bekijken...
[Image: 1k0.jpg]

Kan er ook nog wel bij! Unhappy
Reply

Het boze oog achtervolgt je Paul...
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

Wat een ellende allemaal. Dit krijg je echter wel vergoed van de verzekering natuurlijk.
Reply

Alles zit lekker tegen zeg... What's next? Dat gewoon de hele auto gestolen word? Die hebben we nog nie gehad34
Reply

Ik wilde net zeggen, het houd niet op... Unhappy
Reply

@nothingmatters: Klopt, maar voordat dat er allemaal doorheen is ben je zo een maand verder, trage kutverzekeringen.

@twingoturborules: Ga jij de boel ff jinxen ofzo
Reply

devil
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)