Pauluzz: juni '20 - Geen Suzuki's meer
#81
WireWess Wrote:Mooie stoelen man 39
Hoeveel wegen deze ?

ik heb geen idee, vond ze niet echt veel zwaarder. Ze zitten wel iets lager, nu is me zonneband te hoog Tongue

ff opgezocht, maar kan het gewicht op t i-net niet vinden
Reply

#82
o, daar zijn mn stoelen gebleven, k was ze al kwijt Tongue

veel plezier ermee
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#83
hele nette kuipjes!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#84
mooie kuipstoelen!

(welk merk zijn ze?)
[Image: 29257570233_large.jpg]
Reply

#85
hfa Wrote:mooie kuipstoelen!

(welk merk zijn ze?)

AutoStyle type Eco, ben welliswaar geen fan van AutoStyle, maar sommige producten zijn zeker wel netjes!
Reply

#86
Vind je die auto's met tankdopstickers dan niet mooi?!Puzzled









Geintje34

Natuurlijk heeft autostyle ook gewoon de 'a-merken' in het assortiment zoals sparco, h&r,k&n, etc. daar is niets op aan te merken)

En deze stoelen zien er ook super uit, dat illustreert dit fotootje maar weerWink
[Image: 29257570233_large.jpg]
Reply

#87
Nette stoeltjes!39
Reply

#88
Nette stoeltjes inderdaad, volgens mij komen deze toch bij Arco vandaan?? Die waren echt wel netjes en voelden ook zeer solide aan 39

Reply

#89
zeker nette stoeltjes , 2 weekjes terug ofzo nog in real life gezien
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....

swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Reply

#90
Zijn erg dik inderdaad..
Maare, ik vind het dan jammer dat ze niet matchen met de achterbank...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#91
Baby-Face Wrote:Zijn erg dik inderdaad..
Maare, ik vind het dan jammer dat ze niet matchen met de achterbank...

sjah, je kan niet alles hebben he Wink ik wil wel die bekleedde paneeltjes in me deuren die doorlopen in de panelen bij de achterbank nog opnieuw bekleden. En dit dan ook in diezelfde kleur grijs
Reply

#92
mooie stoeltjes man,..

best lastig volgens mij die deurpanelen bekleden?.. vanwege het meganiek van de electrische ramen?
Reply

#93
o3kie Wrote:mooie stoeltjes man,..

best lastig volgens mij die deurpanelen bekleden?.. vanwege het meganiek van de electrische ramen?
neeh hoor kan je er zow uit verwijderen 3739

maare mooie stoeltjes man 39

maar was bijna plug & play dus?

moest je veel aan passen dan of niet.......

Groeten Marcoswift
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#94
@ o3kie:
zoals Marco al zei is het idd heel simpel, simpeler dan deurpanelen met raamslingers vind ik persoonlijk.

@ Marcoswift:
de stoelen waren al aangepast voor Ber_i zijn swift, hoeveel werk dit was moet je aan hem vragen(heeft AR gedaan geloof ik). Maar kennelijk zitten er kleine verschillen tussen een MK4 5-deurs en een MK3 3-deurs. Sommige boutgaten kwamen niet lekker overheen door een "pootje" wat onder de stoel gelast was, van dit "pootje" moet ik een stukje afslijpen en dan is alles weer okee 39
Reply

#95
Kuche kuch, wat een stof hierzo.

Maar weer even een flinke update hier tegenaan gooien.

Zoals in de titel te lezen is, staat er een Dodge voor de deur en de Swift staat in projectstatus.

In maart heb ik een full-time baan gekregen als werkvoorbereider bij een bouwbedrijf in Amsterdam. Hier kreeg ik een auto bij, een Dodge Caliber 1.8:
[Image: Foto0471.jpg]
[Image: Foto0473.jpg]
(de deuk aan de linkerkant is er alweer uitWink)
Waardeloos rijgedrag, traag en wieldoppen, maar wel onwijs stoer, comfortabel en handig zo’n bak!

Gezien ik toendertijd mijn Swift te koop had staan en dat maar niet vlotten wou, heb ik besloten de Swift te houden, te schorsen en tot project om te dopen.
Ik kon gratis stallingsruimte krijgen bij de oom van mijn vriendin. Dit duurde echter nogal ff, vandaar dat ik nu pas post.

Het project:

Suzuki Swift Custom Rascal,
het klinkt allemaal cliché, maar ik heb er zo mijn geheel eigen ideeën bij.

Fase 1:
Exterieur:
De voor en achterbumper zijn deels al aangepast aan mijn eigen ideeën. De rascal sideskirts liggen al klaar voor me, moet ik alleen nog halen, echter laat ik dit uitvoeren door vakkundigen, Koen, Andre en Nikky (gtiswift, AR en The Force) Tevens besteed ik het strakmaken van de bumpers aan hun uit.
Een tijdje geleden heb ik de pakfeifer spoiler van Sebaszz bemachtigd via rubberburner.

Voordat de swift naar hun toe gaat, ga ik m helemaal strippen. Roest en evt. schade behandelen en de auto strakmaken (antennegat, slotgat, zijknippers dichtlassen etc) en de M3 spiegels die ik heb liggen pasmaken.

Als ik de auto terug krijg moet het exterieur dus klaar zijn.

[Image: Foto0004.jpg]
[Image: Foto0549.jpg]
[Image: Foto0014.jpg]
[Image: Foto0005.jpg]
[Image: 100_0589.jpg]
[Image: 100_0590.jpg]


Fase 2:
Motorisch:
De swift gaat als een redelijk kaal rollend chassis weg, zodat ik in de tussentijd aan het motorblok kan werken. Het blok zal een revisie nodig hebben. Ook moet het blok alvast voorbereid worden voor de turbo. Ik heb een ander inlaatspruitstuk(52mm), een mk1 benzinerail en een suzukiRD gasklephuis(52mm) op de kop getikt. Verder val ik gaande weg enkele turbo fanaten op het forum lastig met vragen wat ik nog meer moet hebben en moet doen, gezien alles nieuw is voor mij. Ik wil een low-boost setup , gezien ik geen tijd, zin en geld heb om alsmaar onderdelen te vervangen. Een OMP veerpootbrug heb in ondertussen ook al geïnstalleerd zitten. Nieuwe uitlaat zal ook moeten gebeuren.
[Image: Foto0015.jpg]

Fase 3:

Interieur en onderstel:
Als de auto terug is en het motorblok af is, wordt het tijd voor wat elektrawerk. Er zit momenteel allemaal troep aan draden in de swift. Alles gaat eruit, nieuw alarm, knappe audio kabels, etc, etc. Alles ga ik knap doen nu ik er toch goed bij kan.
De kuipjes die ik erin had zijn weer verkocht. Dit omdat ik een ander model kuipstoelen wil. Hier ga ik gaandertijd naar opzoek.
De achterbank is eruit en hier komt een rolkooi voor terug (die is ook al in de bestelling).
Het onderstel zal nog voorzien worden van stuggere stabillisatorstangen. Tevens zullen me remschijven vervangen worden voor betere. Rubbers etc zal allemaal vernieuwd worden, gezien dat in de loop der jaren ook wel afgesleten is. Verder even alles een goede beurt geven.
[Image: rollbar-model-B-staal-1.jpg]

Fase 4:

Sparen voor het spuitwerk. Het spuitwerk heb ik zo mijn ideeën over. Maar gezien ik ook samenwoon plannen heb, kan het net zo goed zijn dattie gewoon weer zwart word. Immers is zwart een mooie kleur Wink

Fase 5:

ICE en interieur:
Hier zal ik enige tijd langer over gaan doen, of wellicht later gaan uitvoeren. Ik wil gewoon een knappe audio install, ik hoef geen wedstrijden te winnen, maar ik wil wel meer dan gemiddeld Wink tenslotte is de achterbank er niet vor niets uit. Verder heb ik nog een 2e dashboard liggen die ik wil customisen en ik wil het totaal plaatje in leer bekleed hebben.

Alles bij elkaar (excl Fase 5) wil ik in anderhalf jaar tijd af hebben. Dit omdat ik de stallingsruimte niet langer kan gebruiken. Een maandje langer zal natuurlijk nooit erg wezen.

a.s. dinsdagavond heb ik een afspraak bij Andre, Koen en Nikky om mijn plannen met hun door te spreken.

Tot zover, I’ll keep you updated.
Reply

#96
Dikke plannen hoor!3945
Reply

#97
Lekker paul! Kom nog eens langs in het noorden met die wagen van je!
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply

#98
Klinkt als een super project! 39
Mocht je hulp of vragen nodig hebben, laat maar horen. Wink

Ik blijf Rascal's toch bijzonder gaaf vinden. 34

[Image: 10062006(008).jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#99
niks mis met zo'n caliber42(heb geen idee hoe en gewone rijdt btw lol34)

en dikke plannen voor de swiffert39
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply

We gaan die Swift van jou eens goed onder handen nemen, Paul!
Ik heb je plannen via André gehoord, kon er dinsdag zelf helaas niet bij zijn, en dat gaat helemaal goed komen. Het hele concept van jouw auto wordt weer een bommetje!!

Tot binnenkort dan Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.