Het grote klus topic (wat heb je vandaag aan je Suzuki gedaan..)
Zit er tussen het filter en de carterruimte ook een (alleen naar binnen) terugslagklep? Zoals tussen inlaatspruitstuk en carter een alleen naar buiten eenwegklep zit? De blauwe pijlen zijn me ietwat onduidelijk. Deze foto zette me ook al op het verkeerde been: [Image: aebd0779fd771d25dd0b78b7f6066849aae7552b.jpeg] Ik dacht dat je de pcv niet meer naar het inlaatspruitstuk had zitten.
Ik wilde de pcv klep(pen) vervangen omdat er wat olie in het filterhuis terechtkomt, pcv is/zijn al 80k niet vervangen...

Fawkes Wrote:Nee ik bedoel de o ring van de verder, dus verdeler er af, o ring vervangen en klaar is kees.
Dealer heeft alleen moeite met levering van de o ring.
Die o-ring kon ik ook nergens vinden indertijd Bij de dealer was ie acht euro, duur rubbertje!

Fawkes Wrote:Deur hendel niet los? wanneer je alle schroevjes los hebt kan je de binnenzijde van het portier er zo uit ddraaien, de hendel blijft zitten aan de deur.Wat betreft de trage ramen, vaak word er siliconen gespoten in de rubbers. schijnt goed te helpen met trage of vastzittende ramen.
Alles gaat los behalve het stuk plastic wat rond de binnenhandle zit om de deur te ontgrendelen. Het paneel kan er dan niet uit. De geleideijzers van het raammechanisme zijn wat verbogen, daardoor kantelen ze wat. Daar wil ik een bruggetje overheen lassen zoals ergens op dit forum te vinden is. Daarna alles goed in de siliconen inderdaad. De ramen zouden dan weer lekker moeten lopen. Vandaag de achterlichten gerepareerd met lijm en stukjes aluminiumprofiel. De bevestigingsgaten waren bijna allemaal helemaal uitgebroken. Nu zitten ze weer goed vast. Meteen de bumper rechtsachter weer goed vastgezet, een jaar geleden heeft een lapzwans me achteruit aangereden op zoek naar dezelfde parkeerplek als ik, alleen hij gebruikte zijn spiegels niet. Kreeg ik een halve total-loss vergoeding voor. Blijkbaar is stilstaan alleen niet voldoende om geen halve schuld te hebben aan een aanrijding of zoiets. Ik had liever geen vergoeding en geen deuk gehad... Gisteren heb ik de grill die aan de motorkap zit opgeknapt. de boutjes waren bijna allemaal losgebroken uit het plastic. Het grilletje weer fris zwart en de boutjes schoongemaakt en de m8 zijde vastgelijmd in de grill de m6 zijde voorzien van wat vet en het zit weer goed vast en de auto is weer een pietsje mooier.
Ik ben nog steeds gek met mijn swift, maar hij valt steeds meer uitmekaar...CryCry
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Helaas vergeten foto's te maken voor een leuke howto.
Aan de rode Baleno heb ik volgende gedaan na het testen van de schokbrekers-test.


2 weken geleden;
4x Sachs Schokdempers (2 voor en 2 achter)
4x spiraal veren Sachs.
Besteld via de site van Sachs. Biggrin

Geplaatst Zondag, al ging dit niet zonder slag of stoot Unhappy
Van de 12 bouten die los moesten, moest ik er 9 doorslijpen.
Gelukkig had ik die ook nieuw besteld, enkel 1 te weinig helaas.
Deze heb ik van de blauwe Baleno gehaald die ik nog altijd niet kwijt ben.

Auto uitgelijnt en wielen gebalanceerd.
Heel fijn als je dit zelf kunt 42

Rijd weer als een beest! Tongue
Ik heb voor Sachs gekozen, deze hier op het forum werd aanbevolen door Leipzig.
Zijn wat stugger als de Monroe of ander merk.
En heb veel reviews gelezen op onze vriend, google, dat Monroe's niet lang meegaan.
Zelfs diverse garage's ondervraagd, en zeiden allemaal dat ik van de monroe's af moest blijven.
Wellicht is het een eigen ervaring, geen idee.
Ik heb ze er niet onder zitten in ieder geval.39
Reply

Je bedoelt met deurhendel de omlijsting neem ik aan? Die krijg je het makkelijkst los met een kleun platte schroevendraaier,: zie hier een mooie how to! Beter leren zoeken Twenty Four Tongue https://www.youtube.com/watch?v=lZregj5iQ0k
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Niks groots maar stickers er af gehaald en minder opvallende verlichting in de kofferbak
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.