vervangen kentekenplaatverlichting....
#1
Dag allemaal,

Mijn ene kentekenplaat verlichting is stuk en aangezien dat hij gekeurd gaat worden volgende week, wil ik hem dus vervangen. Maar daardoor is mijn vraag hoe en wat voor lampje gaat erin???
Mijn swift is een MK2.
Reply

#2
Ik heb toevallig gisteren mijn hele unit vervangen omdat deze helemaal kapot was.

Als je het lampje wil vervangen moet je op je knieen achter de auto gaan zitten en dan je hand in de sleuf steken waar ook je achteruitrij lamp en mistlicht zitten. Dan met je vingers omhoog gaan en je voelt een paar grote gaten in de bumper. Als je dan met je hand verder omhoog gaat voel je een aantal kabels, dit zijn de kabels voor de lampen. Naarmate je verder omhoog ga voel je vanzelf een soort van fitting. Om deze los te krijgen moet je hem een kwartslag naar links of rechts draaien. Nu kun je de fitting met lampje eruit halen en een nieuwe erin zetten.

Het is hetzelfde lampje als in je stadslicht.

succes!
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

#3
Wat dat betreft is het echt een wagen voor kleine japanse handjes Tongue
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
Beste Hans,

Bedankt voor je hele duidelijke uitleg, ik heb hem gevonden!!!!!!!!! En ik ga hem vervangen van de week.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Sylvia

Ik heb toevallig gisteren mijn hele unit vervangen omdat deze helemaal kapot was.

Als je het lampje wil vervangen moet je op je knieen achter de auto gaan zitten en dan je hand in de sleuf steken waar ook je achteruitrij lamp en mistlicht zitten. Dan met je vingers omhoog gaan en je voelt een paar grote gaten in de bumper. Als je dan met je hand verder omhoog gaat voel je een aantal kabels, dit zijn de kabels voor de lampen. Naarmate je verder omhoog ga voel je vanzelf een soort van fitting. Om deze los te krijgen moet je hem een kwartslag naar links of rechts draaien. Nu kun je de fitting met lampje eruit halen en een nieuwe erin zetten.

Het is hetzelfde lampje als in je stadslicht.

succes!
[/quote]
Reply

#5
Hahaha, maar die kleine japanse handjes heeft de kentekenplaat verlichting wel gevonden.Tongue


The Force Wrote:Wat dat betreft is het echt een wagen voor kleine japanse handjes Tongue
Reply

#6
Graag gedaan 39


Het is idd wel ff prutsen met grote handen. Maar met een beetje geduld en een hoop gevloek lukt alles42
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

#7
HHmm viel bij mij wel mee. Ik had eerst gekeken en toen zag ik wat je bedoelde en ben via het gat tussen de mistlamp en achterlamp omhoog gegaan. Maar kentekenplaatverlichting is gemakkelijker te vervangen dan de mistachterlamp.
Maar super van jullie snelle reacties.

Nogmaals bedankt.

Swift_GS_Hans Wrote:Graag gedaan 39


Het is idd wel ff prutsen met grote handen. Maar met een beetje geduld en een hoop gevloek lukt alles42
Reply

#8
Suzuki Swift GS 1.3 1989 Wrote:HHmm viel bij mij wel mee. Ik had eerst gekeken en toen zag ik wat je bedoelde en ben via het gat tussen de mistlamp en achterlamp omhoog gegaan. Maar kentekenplaatverlichting is gemakkelijker te vervangen dan de mistachterlamp.
Maar super van jullie snelle reacties.

Nogmaals bedankt.

Bij mij ging het wat lastiger omdat het al donker was toen ik er gister aan begon, en ik moest de hele unit vervangen.

Maar de lamp vervangen is idd een klusje van niks.
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

#9
Kan iemand mij vertellen hoe ik de kentekenplaatverlichting vervang bij een suzuki ignis bouwjaar 2002 Thumbsdown. Ik bedoel de lampjes dan, die zijn defect. Ik las iets over bolletjes een kwartslag draaien?
Reply

#10
Bekleding achterklep eraf,dan 4 bouten losmaken( 2 aan elke kant vankentkeken unit) buitenkant,soms kun je vanaf binnenkant bij met je hand om lamp te vervangen, moet je wel kleine handen hebben. Kwartslag naar links draaien en kan je erbij.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.