Interieur project (metertjes...)
#61
ik heb ze in gaten zitten heb geen extra beugeljes gemaakt, 1 gaatje zit al in je deur en een 2e heb ik geboord

als je een foto vanm de binnekant van een deur kan posten teken ik het er effe in

Gr JerryR
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#62
Nou, cv zit erin (geen foto's van gemaakt, is toch maar saaie hap), en ben nu bezig om mn alarm in te bouwen. De kabels van de startmodule zijn al aangesloten, en morgen de rest.

Alleen, hoe moet ik de kabels van het alarm naar de cv aansluiten? Je hebt wit en wit/zwart die als pulsgever dienen, dat snap ik nog, maar dan is er ook nog geel en geel/zwart, en in het schema staat dat die naar 12V moeten. Moet ik die dan direct op de accu aansluiten, of moeten die naar de spanningsdraden van de cv??

Voor de rest werkt ie al redelijk, de afstandsbediening bliept er al aardig op los Biggrin
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#63
ja inderdaad, geel en geel/zwart moeten allebei op 12v continu, en je cv moet ook gewoon nog 12v continu krijgen..

ps. wat heb jij met de 2 bruine draden van de startmodule gedaan, doorverbonden??
Reply

#64
Oke, dat heb ik nu, en als ik de knop van de bediening indruk dan hoor je de unit klikken, maar de deuren gaan niet op het slot Thumbsdown ... Hoe kan dat?
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#65
en als je de open en lock draden omdraait?
Reply

#66
Ook al gedaan, en helpt niks, helaas Cry
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#67
heb je wit- wit/zwart gebruikt of oranje- oranje/zwart ??
Reply

#68
wit - wit/zwart...

de cv van Autostyle wordt toch gewoon positief aangestuurd of ben ik nou helemaal gek??

zou het dat dan zijn dat ik oranje - oranje/zwart aan moet sluiten?? ga ik anders morgen ff proberen...
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#69
ik heb niet de cv van autostyle, maar lijkt me wel dat ze positief aangestuurd worden..
anders zou je de relais niet kunnen horen klikken..
Reply

#70
Quote:Originally posted by ikinks
Voor de rest werkt ie al redelijk, de afstandsbediening bliept er al aardig op los Biggrin

Wordt je op een gegeven ogenblik gek van. Dat ding blijft piepen. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#71
[edit]
De cv werkt nu op de afstandsbediening (vergeten 2 draden aan te sluiten stupid ), motor op afstand uitzetten ook, nu alleen het starten op afstand nog, en de draden naar de handrem en binnenverlichting leggen. Dan alles ff netjes afwerken, en hoop dat ik vanavond klaar ben...
[/edit]
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#72
Nog één kabeltje... een rode, die naar de olie sensor of het olielampje moet. Ik neem aan de de oliesensor naast het oliefilter zit, maar als ik hem daar op aan sluit dan slaat de motor nog niet aan. De startmotor draait wel, maar hij slaat gewoon niet aan...
En als ik dat rode draad direct op 12v zet dan krijg ik een te kort signaal zodat de startmotor te snel stopt, dus nog niet aan...

Iemand een idee?
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#73
Moet die rode draad misschien niet je contactslot omzeilen? (Just i thought....)
Reply

#74
Nee, dat niet (lijkt me tenminste).

Heb ff het schema opgesnord:

[Image: stroomschema.gif]

En dan bedoel ik ik blok waar 7P in staat, en daar de rode draad ("Rood, Olie sensor (of olielampje in dashboard) signaal, positieve input," etc.)

Ik kan daar nog niet helemaal wijs uit worden... Thumbsdown
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#75
EDIT: tekeningetje wat ik had klopt niet, oliedrukschakelaar geeft gewoon 12v als de motor loopt, dus kan rechtsreeks op het alarm...
Reply

#76
Dus nog een relais er bij aan zetten? Moet ik wachten tot maandag, die heb ik nu niet bij me Thumbsdown

Bedankt iig...
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#77
Ik heb dit gevonden op het forum van suzimaniacs over het starten.
Quote:Voor t starten is t heel simpel! Je moet idd het handremdraadje aansluiten. Dit is logisch lijkt me maar deze kan je gewoon bij je handremschakelaar pakken. Verder vond ik t lastigst om een draad te vinden waar alleen 12 V op staat als de motor draait. Dit is dus je olie sensor (staat ook in t boekje) en dit is dus eigenlijk heel simpel want je zoekt gewoon je oliesensor op in je blok en volgt de draad naar binnen en pakt m daar!
[Image: avatar5xj.jpg]
Reply

#78
Quote:Originally posted by black
Ik heb dit gevonden op het forum van suzimaniacs over het starten.
Quote:Voor t starten is t heel simpel! Je moet idd het handremdraadje aansluiten. Dit is logisch lijkt me maar deze kan je gewoon bij je handremschakelaar pakken. Verder vond ik t lastigst om een draad te vinden waar alleen 12 V op staat als de motor draait. Dit is dus je olie sensor (staat ook in t boekje) en dit is dus eigenlijk heel simpel want je zoekt gewoon je oliesensor op in je blok en volgt de draad naar binnen en pakt m daar!

Heb ik geprobeerd, maar werkt niet. Als ik de draadtester in de kabel van de oliesensor steek dan begint ie maar halfzwak te branden, hij geeft dan (denk ik) geen 12V af, maar een stuk minder, misschien 8V ofzo...

Maar waarschijnlijk zit het probleem ergens anders, gisteravond ff geprobeerd: met de afstandsbediening het starten aanzetten, vervolgens de sleutel omdraaien naar "ON" (waar die normaal altijd staat met draaiende motor), en dan werkt ie gewoon!! Dus ik denk dat ik nu de startmodule ergens verkeerd heb aangesloten stupid ...

Ik laat het zo maar, op één ding na... Ik heb ook een ultrasoon sensor erbij gekocht, maar waar moet ik dat ding op aansluiten?? Op dat kastje waar alle stekkers op aangesloten worden is nog één aansluiting over, maar die is om de ramen omhoog te draaien, de motorkap pin-switch en nog zo'n ding. Het is toch niet zo dat ik het stekkertje van de ultrasoon moet slopen en vervolgens ergens anders moet vastmaken??
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#79
Nou, het alarm laat ik voorlopig voor wat het is, en daarom maar verder gegaan met de geluidsinbouw.

Daar moet ie ongeveer komen...
[Image: dsc017340gb.jpg]

Ff met karton een mal in elkaar geknutseld:
[Image: dsc017362xu.jpg]

De speaker er weer op, just for the looks...
[Image: dsc017383fr.jpg]

Het filter komt er gedraaid op, komt iets beter uit met de vorm:
[Image: dsc017402qb.jpg]

En dan een extra stuk karton voor de deurbak:
[Image: dsc017415dl.jpg]

[Image: dsc017423zd.jpg]

[Image: dsc017434qy.jpg]

Toen ik zover was, wou ik met hout gaan knutselen, alleen, geen MDF stupid stupid stupid . Dat moet ik morgen dan maar gaan halen, en gelijk ff los gaan voor wat polyester zooi.

En net nog ff al de speakers enzo wat nog ingebouwd moet worden laten proefdraaien. Het klinkt nu al redelijk, maar als straks alles vast moet het nog zuiverder klinken. Lekkere herrie dus... devil
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#80
ga zo doro jongen en hoop dat het wel gaat werken voor je
[Image: Onderschrift.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.